[EK Kwalificatie] Kazachstan - Nederland [10 oktober 2015]

[EK Kwalificatie] Kazachstan - Nederland [10 oktober 2015]

  • Kazachstan

    Stemmen: 4 40,0%
  • Gelijk

    Stemmen: 2 20,0%
  • Nederland

    Stemmen: 4 40,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

RickPSV

Active member
175px-Flag_of_Kazakhstan.svg.png
-
175px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png


Zaterdag is het zo ver, Kazachstan tegen Nederland. Een zeer cruciale wedstrijd die gewonnen moet worden.
Het gaat lastig worden voor Oranje om zich nog te plaatsen voor het EK, aangezien Turkije op 2 punten voor Oranje staat met nog 2 wedstrijden te gaan.
Vele media praten ook natuurlijk over deze wedstrijd, maar ook over het kunstgras.

[Voetbal International]
Het uitduel met Kazachstan zaterdagavond (aftrap 18.00 uur) is de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal op kunstgras. De voorgaande 763 interlands werden op natuurgras afgewerkt.
Oranje gaat in zijn 110-jarige historie voor het eerst op bezoek bij Kazachstan, dat op 10 oktober 2014 de eerste onderlinge confrontatie met 3-1 verloor. Ook die wedstrijd werd afgewerkt in het kader van de EK-kwalificatie.

Nederland moet daarin zijn laatste twee wedstrijden, die dagen na Kazachstan volgt Tsjechi? (thuis), bijna wel winnen om kans te blijven maken op de derde plaats. Maar dan moet Turkije minimaal drie punten laten liggen.

De wedstrijd van zaterdag wordt afgewerkt in de Astana Arena. Het tijdsverschil met Kazachstan is vier uur, waardoor het duel plaatselijke tijd om 22.00 uur begint.

[NU.nl]
Het Nederlands elftal kan in de beslissende EK-kwalificatieduels met Kazachstan (zaterdag) en Tsjechi? (volgende week dinsdag) niet beschikken over Daryl Janmaat.
De 26-jarige rechtsback van Newcastle United is dinsdag met een knieblessure afgehaakt.

Janmaat meldde zich maandag nog wel in Noordwijk bij bondscoach Danny Blind, maar uit onderzoek van de medische staf bleek dat hij niet fit genoeg is om te spelen in Astana.

Blind roept geen vervanger op voor Janmaat. Oranje zal daardoor woensdag met 22 spelers reizen naar Astana, waar zaterdag om 18.00 uur Nederlandse tijd de wedstrijd tegen Kazachstan begint.

Ajacied Kenny Tete is na het afhaken van Janmaat de enige rechtervleugelverdediger in de selectie van het Nederlands elftal. Gregory van der Wiel en Paul Verhaegh zijn niet opgeroepen en hetzelfde geldt voor Sven van Beek, die ook op die plek uit de voeten kan.

Oranje trainde dinsdag op het veld van Quick Boys in Katwijk. Het was de laatste oefensessie op Nederlandse bodem voor de reis naar Astana.

Play-offs
Het Nederlands elftal staat na acht wedstrijden op de vierde plaats in poule A, een plek die aan het einde van de rit geen recht geeft op EK-deelname.

Oranje moet in de resterende twee wedstrijden drie punten meer halen dan Turkije om de derde plaats te veroveren. Deze leidt tot deelname aan de play-offs in november.

De beste nummer drie van de negen groepen plaatst zich rechtstreeks voor het EK, maar deze lijkt niet uit de poule van Oranje te komen.

[FCUpdate]
Er lonkt een fraaie mijlpaal voor Robin van Persie. De topscorer aller tijden van het Nederlands elftal kan zaterdag in en tegen Kazachstan zijn honderdste interland voor Oranje spelen. Daarmee zou hij de achtste speler worden die tot de 'club van 100' behoort.

Edwin van der Sar heeft nog altijd de meeste interlands achter zijn naam staan, te weten 130 stuks. De oud-doelman wordt gevolgd door Wesley Sneijder, die 117 keer in actie kwam voor het Nederlands elftal. Ook Frank de Boer (112), Rafael van der Vaart (109), Giovanni van Bronckhorst (106), Dirk Kuijt (104) en Phillip Cocu (101) zijn 'centurion' bij Oranje.

Klaas-Jan Huntelaar kan in Astana zijn 75ste interland voor Nederland spelen.

Het is dus hopen dat Oranje wint in Astana.
 

Susa

New member
Ik zou het zo doen:

--------------------Cillesen---------------------
-------------Bruma---------Riedewald----------
------Tete----------------------------Kongolo-
----------------------Blind----------------------
-Wijnaldum--------------------------Depay-----
-------------------Sneijder-------------------
-------Huntelaar--------------Van Persie-----------
 

Fabian

Active member
Ik zou het toch anders doen, maar dat zijn meer de poppetjes...

Cillessen

Tete
Van Dijk
Rekik
Riedewald

Blind
Wijnaldum
Klaassen
Sneijder

Van Persie
Depay

De keus is echter zeer beperkt, zeker verdedigend. Op het middenveld is het ook gewoon puzzelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zou geen 4-3-3 spelen tegen die maximaal 2 aanvallers van Kazachstan.

Cillessen

Bruma - van Dijk - Riedewald

Wijnaldum - Anita - Sneijder - Blind

van Persie - Huntelaar - Depay
 

Mario

Well-known member
Ik hoop alleen maar dat ze eindelijk weer eens een keer winnen, waardoor het in ieder geval nog spannend blijft tot het eind van de kwalificatie.
 

Marinos

Well-known member
Zijn die laatste twee wedstrijden tegelijk, dus van Nederland en Turkije? (En wanneer is dat eigenlijk?)

EDIT: De 13e dus en inderdaad gelijk aftrappen.
 

Fabian

Active member
Turpin is de scheidsrechter. :rumcolaa:

Niet met opblaasbare klompen gaan gooien nu!
 

RickPSV

Active member
Ik hoop op deze opstelling (links naar rechts):

Krul (of Zoet, Cillessen heeft al 2 wedstrijden geblunderd en dat is 2 teveel).

Blind - Van Dijk - De Vrij - Tete

Wijnaldum - Sneijder(indien baby komt Afellay) - Anita

Memphis - Van Persie - El Ghazi

Wat onervaren maar veel meer hebben we niet...
 

RickPSV

Active member
Ik hoop in ieder geval dat Cillessen er niet in staat, ben bang dat ie weer blundert. Dankzij hem hebben we tegen IJsland verloren en mede dankzij hem tegen Turkije.
 

Eef de Kip

Well-known member
Op de een of andere manier krijg ik het idee dat je niet enthousiast bent van Cillessen maar misschien dat ik dat zelf wel van maak.
 
Bovenaan