EK 2021 wedstrijdtopic

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar gaan ze dat nog eens kunnen brengen tegen Kroatië? Ik denk dat ze vandaag toch ook wat boven zichzelf zijn uitgestegen. Ik gun ze het van harte hoor, daar niet van.
Kroatië heeft me tot nu toe ook niet kunnen overtuigen. Ze zijn totaal niet meer de ploeg van 2018. Het wordt erg moeilijk, dat weet ik ook. Maar zeker niet onmogelijk.
 

JMD

Well-known member
Even een JMD-feitje. Dit is pas de 4e 0-0 ooit tussen Engeland en Schotland in 115 wedstrijden
Zijn er 'pas' 115 Engeland - Schotland's verspeeld? Dat vind ik eigenlijk weinig voor als het eerste duel in 1872 was en ze zeker die eerste jaren heel vaak tegen elkaar speelden (was niet veel andere tegenstand) en Engeland, Schotland, Wales en Ierland ook jarenlang het Home Counties toernooi speelden...
NL - België was voor het eerst in 1905 en volgens mij al vaker dan 115x verspeeld.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zijn er 'pas' 115 Engeland - Schotland's verspeeld? Dat vind ik eigenlijk weinig voor als het eerste duel in 1872 was en ze zeker die eerste jaren heel vaak tegen elkaar speelden (was niet veel andere tegenstand) en Engeland, Schotland, Wales en Ierland ook jarenlang het Home Counties toernooi speelden...
NL - België was voor het eerst in 1905 en volgens mij al vaker dan 115x verspeeld.
Buiten de Home Nations hebben ze elkaar maar weinig getroffen. Dit is pas de tweede wedstrijd op een eindronde ooit, de eerste was in 1996. Ook hebben ze elkaar maar 2 keer getroffen in kwalificaties, de play-offs voor het EK 2000 en de WK-kwalificatie 2018. Diverse keren waren de Home Nations ook kwalificatiewedstrijden, dus ze speelden dan niet apart voor de kwalificatie.

Heel veel duels in de eerste jaren waren bovendien niet officieel. Zo zijn er bijvoorbeeld diverse duels geweest tussen een Engels team en in Engeland woonachtige Schotse voetballers. Die duels zijn nooit als interlands erkend.
 

Makanaky

Well-known member
In 2018 was het anders ook niet bepaald indrukwekkend, met 2x een penaltyreeks tegen Denemarken en Rusland. Rakitić was toen wel erg goed en die wordt nu node gemist.
 

erka

Well-known member
Buiten de Home Nations hebben ze elkaar maar weinig getroffen. Dit is pas de tweede wedstrijd op een eindronde ooit, de eerste was in 1996. Ook hebben ze elkaar maar 2 keer getroffen in kwalificaties, de play-offs voor het EK 2000 en de WK-kwalificatie 2018. Diverse keren waren de Home Nations ook kwalificatiewedstrijden, dus ze speelden dan niet apart voor de kwalificatie.

Heel veel duels in de eerste jaren waren bovendien niet officieel. Zo zijn er bijvoorbeeld diverse duels geweest tussen een Engels team en in Engeland woonachtige Schotse voetballers. Die duels zijn nooit als interlands erkend.

Plus dat de Home Nations in de jaren 80 gestopt zijn. Inmiddels 40 jaar verder.

Meest gespeelde interland in Europa is trouwens Oostenrijk vs Hongarije. En in de wereld Argentinië-Uruguay.
 

Mario

Well-known member
Beetje overhypt dat Kroatië, ze zaten in 2018 in het gunstige schema. Alleen de wedstrijd tegen Engeland staat me nog bij.
 

ALenstra

Well-known member
en Engeland, Schotland, Wales en Ierland ook jarenlang het Home Counties toernooi speelden...
Ierland? Moet toch Noord Ierland zijn? Ierland maakt geen deel uit van het VK en heeft volgens mij nooit op dat toernooi gespeeld.
 

erka

Well-known member
De Ierse Republiek niet nee, maar tot de jaren 50 wel als verenigd Ierland, net als nu nog steeds in rugby.
 

Batigoal

Well-known member
In 2018 was het anders ook niet bepaald indrukwekkend, met 2x een penaltyreeks tegen Denemarken en Rusland. Rakitić was toen wel erg goed en die wordt nu node gemist.

En ze hadden met Mandzukic een goede en echte spits. Kramaric overtuigt niet.
 

SanMark.

Well-known member
Plus dat de Home Nations in de jaren 80 gestopt zijn. Inmiddels 40 jaar verder.

Meest gespeelde interland in Europa is trouwens Oostenrijk vs Hongarije. En in de wereld Argentinië-Uruguay.
Welke site haal je dat vandaan ? Vind dat wel interessant.
 

erka

Well-known member
Welke site haal je dat vandaan ? Vind dat wel interessant.
Duitse Wikipedia

Die häufigsten Begegnungen fanden zwischen Nachbarn statt:
  1. ArgentinienUruguay: 206 Spiele (davon 185 offizielle Spiele) zwischen 1901 und 2021
  2. ÖsterreichUngarn: 137 Spiele zwischen 1902 und 2016
  3. BelgienNiederlande: 127 Spiele zwischen 1905 und 2018
  4. EnglandSchottland: 115 Spiele zwischen 1872 und 2021
  5. Argentinien – Brasilien: 109 Spiele]. (davon 107 von der FIFA gezählt) zwischen 1914 und 2019
  6. SchwedenNorwegen: 109 Spiele zwischen 1908 und 2019
  7. SchottlandWales: 107 Spiele zwischen 1876 und 2015 (häufigste Paarung zwischen 2 Ländern ohne gemeinsame Landgrenze)
  8. Dänemark – Schweden: 106 (107) Spiele zwischen 1913 und 2018
  9. England – Wales: 103 Spiele zwischen 1879 und 2020
  10. Argentinien – Paraguay 102 Spiele (davon 100 von der FIFA gezählt) zwischen 1919 und 2019
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Dat Hongaars voetbal is natuurlijk diep afgezakt en doorgaans komt er geen hond kijken, behalve heel veel hooligans en ander tuig, maar als het ergens om gaat komen ze nog steeds wel.

Lekker sfeertje!
 

Abubakari

Well-known member
Willy Orban die heel geen Willy heer, geboren in Lambeck, vader uit Rinsumageest, moeder uit Pecs, opa kruidenier, oma kon goed breien, woonde in een huisje vlakbij de Donau en kon vis vangen met haar blote hand zonder nat te worden. Willy Orban ging naar school waar hij opzien baarde door de pindakaas van zijn brood te likken, de boter te laten zitten om er dan Hongaarse salami op te doen die hij mee had gebracht uit de winkel van zijn opa, maar zijn moeder was vegetariër, goeie goal van Mbappe, dus die moeder had liever niet dat de jonge Willy salami op zijn brood deed. Zijn zusje heeft zes jaar in het gevang gezeten omdat ze de vreemde gewoonte had luidruchtige buren volledig total loss te slaan, dat ging een keertje mis, oh goeie goal, 1-1, ze had levenslang gekregen maar het gerucht gaat dat haar oma haar vrijgekocht heeft bij een corrupte ambtenaar met wat met de hand gevangen vis. Die zus, en dat is een leuk verhaal etcetera etcetera

Commentaar Frank Snoeks
 

erka

Well-known member
Willy Orban die heel geen Willy heer, geboren in Lambeck, vader uit Rinsumageest, moeder uit Pecs, opa kruidenier, oma kon goed breien, woonde in een huisje vlakbij de Donau en kon vis vangen met haar blote hand zonder nat te worden. Willy Orban ging naar school waar hij opzien baarde door de pindakaas van zijn brood te likken, de boter te laten zitten om er dan Hongaarse salami op te doen die hij mee had gebracht uit de winkel van zijn opa, maar zijn moeder was vegetariër, goeie goal van Mbappe, dus doe moeder had liever niet dat de jonge Willy salami op zijn brood deed. Zijn zusje heeft zes jaar in het gevang gezeten omdat ze de vreemde gewoonte had luidruchtige buren volledig total loss te slaan, dat ging een keertje mis, oh goeie goal, 1-1, ze had levenslang gekregen maar het gerucht gaat dat haar oma haar vrijgekocht heeft bij een corrupte ambtenaar met wat met de hand gevangen vis. Die zus, en dat is een leuk verhaal etcetera etcetera

Commentaar Frank Snoeks

Heb jij nog steeds alleen maar Nederland 1 en 2 daar in Paddepoel?
 

Abubakari

Well-known member
Nee, ook wel BBC, canvas en de Duitsers.
Maar ik vind dat commentaar wel een soort jiskefet, dat oeverloze gelul, ik kan er wel om lachen.
 
Bovenaan