EK 2021, Nieuws

ALenstra

Well-known member
Zwitserland moest het meeste reizen tijdens dit EK: 15485 km. Schotland het minste: 1108 km.
 

JMD

Well-known member
Zwitserland moest het meeste reizen tijdens dit EK: 15485 km. Schotland het minste: 1108 km.
JA, echt groot verschil idd... Ceferin heeft gezegd dat deze vorm niet meer gekozen gaat worden, niet meer in veel landen.

Voor Europa kan dat idd flink het aantal reiskilometers schelen, maar als je bv kijkt naar WK1994 in de USA, daar liepen de reiskilometers ook op.... Het WK2026 (Canada, Mexico, USA) zal ook flink in de reiskilometers gaan zitten.
 

De Wolf

Well-known member
Ik gok dat Nederland het minst heeft hoeven reizen bij de landen hoort die de groepsfase hebben overleeft. Budapest zal iets van 1500km zijn.
 

Makanaky

Well-known member
Mijn 2 centen vwb het team vh toernooi:

Donnarumma

Azpilicueta--Bonnuci--Stones--Spinnazola

Jorginho--Højbjerg

Chiesa--Pedri--Sterling

Schick

Bank: Schmeichel, Coufal, Kjær, Chiellini, Mæhle, Xhaka, Pogba, De Bruyne, Ferran Torres, Insigne, Benzema
 

Batigoal

Well-known member
Ik vond het vooral het toernooi van de vleugelverdedigers. Bij Nederland was Dumfries de opvallendste man, maar met Spinazzola, Maehle, Shaw, Stryger Larsen, Coufal, Alba en Widmer waren er wel meer die belangrijk waren voor de speelstijl van hun team.

Ik zou uiteindelijk gekomen zijn op: Donnarumma; Maehle, Chiellini, Maguire, Spinazzola; Jorginho, Xhaka, Pedri; Chiesa, Schick, Sterling.
 

Kielse Rat

Well-known member
Van mij mag Damsgaard ook wel vermeld worden. Toch één van de grote ontdekkingen van dit toernooi.
 

JMD

Well-known member
Ticketless and drunken.... Mmm, komt me bekend voor van Hillsborough 1989. Toen duurde het 27 jaar voordat aangetoond werd dat de meeste verklaringen daarover niet waar bleken en verzonnen door de South Yorkshire police om hun eigen falen te verbloemen. Jarenlange klachten hierover werden afgedaan als complottheorie enz...


Maar dat er rond de finale wat fout gegaan is, is duidelijk ja.
 

ALenstra

Well-known member
Europees kampioen Italie zal op 1 juni een wedstrijd spelen tegen Zuid Amerikaans kampioen Argentinie. Die wedstrijd zal in Londen gehouden worden. Het is de bedoeling dat de wedstrijd tussen de winnaars van Europa en Zuid Amerika traditie wordt aldus de UEFA en CONMEBOL.
 

Maasveld

Well-known member
Europees kampioen Italie zal op 1 juni een wedstrijd spelen tegen Zuid Amerikaans kampioen Argentinie. Die wedstrijd zal in Londen gehouden worden. Het is de bedoeling dat de wedstrijd tussen de winnaars van Europa en Zuid Amerika traditie wordt aldus de UEFA en CONMEBOL.
Dan kunnen we het WK dus opdoeken?
 

ALenstra

Well-known member
Dat is nogal voorbarig. Deze wedstrijd kan vast wel ingepland worden terwijl het WK elke twee jaar is.
 

Mario

Well-known member
Europees kampioen Italie zal op 1 juni een wedstrijd spelen tegen Zuid Amerikaans kampioen Argentinie. Die wedstrijd zal in Londen gehouden worden. Het is de bedoeling dat de wedstrijd tussen de winnaars van Europa en Zuid Amerika traditie wordt aldus de UEFA en CONMEBOL.
Die traditie was er al eerder. Alleen had de KNVB destijds (lees 1988) weinig trek in de wedstrijd tussen Oranje en Uruguay, Daarna is er volgens mij een einde gekomen aan die traditie.
 
Bovenaan