Eerste divisie 2020/2021

PES5

Administrator
Forumleiding
Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat Ziggo abonnees niet meer gratis naar kanaal 1 mogen kijken. Desondanks vielen de kijkcijfers me niet tegen afgelopen week.

Al begrijp ik ook niet echt wat er te duur aan is. Als er geen live voetbal is dan kijkt er echt niemand naar de kanalen.
Of het is een smoes en ze willen ruimte om de Eredivisie ruimer in te plannen.

Is dat serieus weer veranderd? Van Ziggo?

En wat er duur aan is, is de hele organisatie plus camera's etc etc. Dat is duurder dan dat het aantal kijkers oplevert.
 

Joost

Well-known member
Is dat serieus weer veranderd? Van Ziggo?

En wat er duur aan is, is de hele organisatie plus camera's etc etc. Dat is duurder dan dat het aantal kijkers oplevert.
Ja, abonnees van Ziggo hebben tot 1 januari het eerste kanaal gratis gehad maar dat zit nu weer achter de betaalmuur.
Camera's zijn er sowieso voor de samenvatting en je hoeft er echt geen 5 rond het veld te hebben.
 

Forza AZ

Well-known member
Waarschijnlijk omdat er anderhalve man en een paardekop naar kijkt.
Ja, OK. Maar dat wisten ze na de 1e periode toch ook al. En toch gingen ze ermee door in de 2e periode. Waarom dan nu in de 3e periode dan ineens niet meer? Zend de wedstrijden dan desnoods alleen online uit, zodat de vaste supporters hun club nog kunnen zien spelen. Die hebben immers niet de keus om naar het stadion te gaan nu.
 

Forza AZ

Well-known member
Al begrijp ik ook niet echt wat er te duur aan is. Als er geen live voetbal is dan kijkt er echt niemand naar de kanalen.
Of het is een smoes en ze willen ruimte om de Eredivisie ruimer in te plannen.
Er zijn geen Eredivisie wedstrijden op zaterdag om 14.00u en op zondag om 20.00u (op een enkele uitzondering na, na een EL wedstrijd van Ajax). Er zijn 3 kanalen van ESPN, dus waarom dan niet bijvoorbeeld zo plannen: vrijdag 1845 (2x), vrijdag 2100 (2x), zaterdag 14.00u (3x), zondag 2000 (2x), maandag 2000 (1x). Dan zit niets de Eredivisie in de weg.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Omdat het budget hiervoor op is.
En het drukke schema staat niet toe om de duels zo te versnipperen over alle dagen.
Dat heb je toch kunnen lezen?
 

Forza AZ

Well-known member
Omdat het budget hiervoor op is.
En het drukke schema staat niet toe om de duels zo te versnipperen over alle dagen.
Dat heb je toch kunnen lezen?

Hoezo budget? Ze zenden die wedstrijden toch wel gewoon uit via een schakelkanaal, dus live-opnamen maken ze evengoed nog. Dan kun je die toch ook gewoon op aparte (online)-zenders uitzenden in plaats van op 1 schakelkanaal.

En welk drukke schema? De Eerste Divisie heeft geen midweekse speelrondes. Er zijn alleen 5 clubs die 1 of 2x een bekerwedstrijd moeten spelen midweeks.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoezo budget? Ze zenden die wedstrijden toch wel gewoon uit via een schakelkanaal, dus live-opnamen maken ze evengoed nog. Dan kun je die toch ook gewoon op aparte (online)-zenders uitzenden in plaats van op 1 schakelkanaal.

En welk drukke schema? De Eerste Divisie heeft geen midweekse speelrondes. Er zijn alleen 5 clubs die 1 of 2x een bekerwedstrijd moeten spelen midweeks.

Heb je ESPN al benaderd? Dit is hun eigen verhaal namelijk.
 

Bernardo

Well-known member
Omdat het budget hiervoor op is.
En het drukke schema staat niet toe om de duels zo te versnipperen over alle dagen.
Dat heb je toch kunnen lezen?
Staat toch altijd een camera? Sturen ze Hansie en Kwakman er maar niet heen
 

Forza AZ

Well-known member
Heb je ESPN al benaderd? Dit is hun eigen verhaal namelijk.
Ja, ik las het net. Toch vind ik het een vreemd verhaal, want ze hebben die productiekosten toch ook om die wedstrijden live op een schakelkanaal uit te zenden? Kost het dan (veel) meer om al die wedstrijden op een apart online kanaal uit te zenden. Desnoods zend je ze zonder commentaar uit en zonder nabeschouwing.
 

Makanaky

Well-known member
De stadsomroeper (heraut) vertelt me wel hoe het is geëindigd. TV is een nieuwerwetse en overschatte uitvinding.
 

Deathprod

Active member
Hopelijk kunnen toch meer supporters hun club ook de tweede seizoenshelft live volgen. Clubs uit de eerste divisie gaan morgen opnieuw in gesprek met ESPN en de KNVB over het live uitzenden van duels in de derde en vierde periode.


Mooi dat ze er al uit zijn want geld ophalen bij de supporters lukt nog niet echt. Teller staat pas op 2.750/400.000
 

Forza AZ

Well-known member
Het is wel Chris Woerts dus ik geloof het nog niet.
De aanvangstijden van komend weekend zijn aangepast. Van de 8 geplande wedstrijden op vrijdag 2000 is er één naar zaterdag en één naar maandag verplaatst. De overige 6 zijn opgesplitst in 1845 (3x) en 2100 (3x). Het lijkt er dus op dat toch alle wedstrijden live worden uitgezonden.
 
Bovenaan