Eerste divisie 2020/2021

Deathprod

Active member
Maar is het reëel om in het huidige 'landschap' aan KKD-clubs te eisen dat ze met fullprofs moeten spelen?
Telstar heeft een begroting van 2,6 miljoen. Als je dan al 20 contractspelers hebt plus medische staf dan ben je aan salariskosten al tegen de helft van je begroting kwijt.

Je kan het ook niet helemaal loslaten ivm zwart betalen. Je zal ergens een middenweg moeten vinden. Staps gewijs de licentie-eisen hoger maken per divisie is een mooie handleiding voor de clubs om jop alle vlakken te professionaliseren. Maar ik denk dat het een mooi begin is om van 16 naar 12 full profs te gaan. Ik las ergens dat spelers gemiddeld zo'n 30k per jaar verdienen in de KKD. Dus ze kunnen in theorie dan zo'n 120k besparen. Je kan de clubs eventueel de vrijheid geven door met een minimum aantal contract uren te gaan werken. Dus ipv (12x36) 432 contracturen kan je ze dan ook verdelen over 16 of 20 contracten. Zolang je maar aan dat minimum van 432 uur komt bijvoorbeeld.
 

Unregistere

Well-known member
Gemiddeld 2.750 euro bruto inderdaad. Maar dat komt dan ook nog vooral door die pakweg vijf, zes clubs die nog wel behoorlijk betalen. Overigens zijn de eisen al wat afgezwakt, mede door het coronagebeuren. Ze hoeven nu maar 14 contractspelers te hebben. Dat is inclusief gehuurde spelers, mits die bij hun eigen club 100% van het wettelijk minimumloon verdienen. Over het aantal uren is in principe niets vastgelegd, als ik het goed lees op de KNVB-site.
 

Deathprod

Active member
Clubs moeten altijd iets meer afdragen vanwege de loonkosten. Dus de besparing zou zelfs bij minimum lonen kunnen oplopen tot zo'n 110k bij 12 full profs. Dat is flink als je hoort dat een club als MVV maar 700k aan salarissen kan betalen.
 

Forza AZ

Well-known member
Ook de wedstrijden in de 2e periode zullen verspreid van vrijdag-dinsdag worden gespeeld, om ze zo zoveel mogelijk op FOX te kunnen uitzenden. De wedstrijden van speelrondes 10 en 11 zijn al herverdeeld. Die van speelrondes 12-19 volgen later.
 

Joost

Well-known member
Vrijdag 30/10 Roda v Den Bosch
Dinsdag 3/11 Dordrecht v Jong Utrecht
Vrijdag 6/11 Jong Utrecht v Roda

Dat is wel een erg groot verschil in voorbereidingstijd.
 

JMD

Well-known member
Vrijdag 30/10 Roda v Den Bosch
Dinsdag 3/11 Dordrecht v Jong Utrecht
Vrijdag 6/11 Jong Utrecht v Roda

Dat is wel een erg groot verschil in voorbereidingstijd.
Ja, dat is het nadeel als je het over 5 dagen verspreidt.
 

Bernardo

Well-known member
Graafschap - NAC afgelast vanwege corona besmettingen bij NAC. Vraag me af hoe lang dit goed blijft gaan.
 

ALenstra

Well-known member
Vanaf 15 januari zal ESPN minder wedstrijden live uitzenden. Als het goed is 4 wedstrijden per speeldag.
 

Bernardo

Well-known member
Wel echt hopeloos, kan je je club niet eens normaal volgen. Geef dan de regionale media de kans om de resterende wedstrijden uit te zenden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nederland op zijn best, hahaha

- Schande, wedstrijden om 16:30, 18:45, op maandag en dinsdag middag/avond
- Schande, vanaf 15 januari 7 of 8 wedstrijden tegelijkertijd op vrijdag om 20:00, nu kan ik TOP Oss - Telstar niet live zien.

Hou toch op.
 

Bernardo

Well-known member
Nederland op zijn best, hahaha

- Schande, wedstrijden om 16:30, 18:45, op maandag en dinsdag middag/avond
- Schande, vanaf 15 januari 7 of 8 wedstrijden tegelijkertijd op vrijdag om 20:00, nu kan ik TOP Oss - Telstar niet live zien.

Hou toch op.
Aldus een supporter van een club die altijd live komt. Ik zou er flink de pest in hebben, mocht ik als supporter de thuiswedstrijd van je club niet kunnen kijken.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het is te duur volgens ESPN. Snap ik ook wel. Lullig, maar dit is een kwestie van vraag een aanbod.

En met een beetje pech kiezen ze voor Jong Ajax en Jong PSV, vanwege de kijkcijfers. Houd je nog twee duels en het schakelkanaal over.
 

Joost

Well-known member
Nederland op zijn best, hahaha

- Schande, wedstrijden om 16:30, 18:45, op maandag en dinsdag middag/avond
- Schande, vanaf 15 januari 7 of 8 wedstrijden tegelijkertijd op vrijdag om 20:00, nu kan ik TOP Oss - Telstar niet live zien.

Hou toch op.
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Wanneer er supporters toegestaan zijn dan zijn de genoemde tijdstippen inderdaad enorm supportersonvriendelijk. Maar zolang de supporters nog niet het stadion in mogen zou je als zendgemachtigde alles in het werk moeten stellen om alle duels live op het scherm te brengen. Ik heb ook nog vrijwel niemand horen klagen over de afwijkende tijdstippen. Liever je eigen club op maandag om 1845 live op TV dan op vrijdag middenin een schakelprogramma.
 

Joost

Well-known member
Het is te duur volgens ESPN. Snap ik ook wel. Lullig, maar dit is een kwestie van vraag een aanbod.

En met een beetje pech kiezen ze voor Jong Ajax en Jong PSV, vanwege de kijkcijfers. Houd je nog twee duels en het schakelkanaal over.
Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat Ziggo abonnees niet meer gratis naar kanaal 1 mogen kijken. Desondanks vielen de kijkcijfers me niet tegen afgelopen week.

Al begrijp ik ook niet echt wat er te duur aan is. Als er geen live voetbal is dan kijkt er echt niemand naar de kanalen.
Of het is een smoes en ze willen ruimte om de Eredivisie ruimer in te plannen.
 
Bovenaan