Districtsbeker

Forza AZ

Well-known member
Laatste kwartfinale:

Zaanlandia (3)-Hoogland (1) 0-1

Clubs geplaatst voor KNVB-beker
*: Clubs kunnen zich nog plaatsen via top 13 positie in Topklasse

West I
AFC (T) *
DOVO (H)
Hoogland (1)
JSV Nieuwegein (1)
reserve
Zaanlandia (3)

West II
HBS (T) *
Noordwijk (H)
Ter Leede (H)
RKAVV (1)
reserve
SC Feyenoord (3)

Zuid I
Hoek (T) *
Vlissingen (H)
TEC (H)
Halsteren (1)
reserves
1.OJC Rosmalen (T) *
2.Dubbeldam (3)

Zuid II
Blauw Geel'38 (H)
Groene Ster (H)
SCM (2)
Blerick (3)

Oost
Sparta Nijkerk (T) *
Excelsior'31 (H)
Longa'30 (1)
Berkum (1)
reserve
Bennekom (H)

Noord
SC Genemuiden (T) *
Staphorst (H)
ACV (H)
Harkemase Boys (H)
reserve
Emmen (1)
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
Programma halve finales:

4 april
1700 RKAVV (1)-Ter Leede (H) 2-2 pen 5-3 [W2]
6 april
1500 HBS (T)-Noordwijk (H) 1-0 [W2]
23 april
2000 Kozakken Boys (T)-TEC (H) [Z1]
2000 Blauw Geel'38 (H)-JVC Cuijk (T) [Z2]
2000 Blerick (3)-Groene Ster (H) [Z2]
28 april
2000 DOVO (H)-IJsselmeervogels (T) [W1]
2000 Hoek (T)-Vlissingen (H) [Z1]
2000 Sparta Nijkerk (T)-Longa'30 (1) [O]
2000 Excelsior'31 (H)-HSC'21 2 (RH) [O]
29 april
2000 GVVV (T)-Hoogland (1) [W1]
2000 Harkemase Boys (H)-ACV (H) [N]
2000 Staphorst (H)-SC Genemuiden (T) [N]
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
AFC, HBS en OJC Rosmalen hebben zich vandaag geplaatst voor de KNVB-beker via de Topklasse. Genemuiden kan zich na gisteren niet meer plaatsen voor de KNVB-beker via de Topklasse.
Dat betekend dat Zaanlandia en SC Feyenoord nu geplaatst zijn voor de KNVB-beker en vv Emmen uitgeschakeld is.

Update overzicht:

Clubs geplaatst voor KNVB-beker
*: Clubs kunnen zich nog plaatsen via top 13 positie in Topklasse

West I
DOVO (H)
Hoogland (1)
JSV Nieuwegein (1)
Zaanlandia (3)

West II
Noordwijk (H)
Ter Leede (H)
RKAVV (1)
SC Feyenoord (3)

Zuid I
Hoek (T) *
Vlissingen (H)
TEC (H)
Halsteren (1)
reserve
Dubbeldam (3)

Zuid II
Blauw Geel'38 (H)
Groene Ster (H)
SCM (2)
Blerick (3)

Oost
Sparta Nijkerk (T) *
Excelsior'31 (H)
Longa'30 (1)
Berkum (1)
reserve
Bennekom (H)

Noord
SC Genemuiden (T)
Staphorst (H)
ACV (H)
Harkemase Boys (H)
 

Unregistere

Well-known member
Vlissingen is boos op Hoek, omdat die club niet wil meewerken aan het verzetten van de halve finale. Vlissingen wilde graag op donderdag 23 april spelen. Dit omdat zij zelf op zondag 26 april wel voetballen - Hoek is op 25 april vrij - en het daarna Koningsdag is, zodat de spelers niet echt fit aan de aftrap zouden verschijnen. Hoek snakt echter naar wat extra rust, aldus trainer Verhoene.
 

de waan

Well-known member
Sowieso is het raar dat bekerwedstrijden bijna altijd op dinsdag worden gepland. Woensdag zou veel logischer zijn.
 

Joost

Well-known member
Sowieso is het raar dat bekerwedstrijden bijna altijd op dinsdag worden gepland. Woensdag zou veel logischer zijn.

Heeft dat er niet mee te maken dat veel clubs op dinsdagavond hun trainingsavond hebben? Zo is dat hier in de buurt bijvoorbeeld.
 

Unregistere

Well-known member
Dat is zeker voor de zaterdagclubs en de hoger spelende zondagclubs zo. Maar er zijn ook veel zondagclubs die alleen op woensdag en vrijdag trainen, volgens mij. Geen idee waarom de KNVB standaard voor dinsdag gaat. Je ziet in de poulefase van de districtsbeker dat zondag tegen zondag wel vaak op woensdag wordt gespeeld. Zou doordeweeks met zaterdagclubs ook best kunnen volgens mij.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind het zo ie zo vreemd dat in het betaalde voetbal er altijd zeker 3 dagen tussen 2 wedstrijden moeten zitten, en dat in het amateurvoetbal er wel regelmatig wedstrijden worden gepland slechts 2 dagen na een vorige wedstrijd. Bij de amateurs lijken me de selecties juist smaller en is er dus meer noodzaak voor voldoende rust tussen wedstrijden.
 

Maasveld

Well-known member
Net bij Blerick-Groene Ster geweest. Groene Ster had het betere van het spel, maar Blerick bood zeer goed tegenstand. Via een prachtige pass en dito afwerking kwam Groene Ster op 0-1, maar na een blunder in de Heerlense verdediging werd het al gauw 1-1. In de 2de helft werd het, mede door de warrig fluitende leidsman, een tikkeltje grimmiger zonder dat het uit de hand liep. Groene Ster kreeg enkele mogelijkheden, maar Blerick was met een schot op de paal 2 minuten voor tijd het dichtst bij de overwinning. In de penaltyserie was Groene Ster vervolgens stukken koelbloediger: 4-1.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
23 april
2000 Kozakken Boys (T)-TEC (H) 4-0 [Z1]
2000 Blauw Geel'38 (H)-JVC Cuijk (T) 0-1 [Z2]
2000 Blerick (3)-Groene Ster (H) 1-1 pen 1-4 [Z2]
 

Joost

Well-known member
Ik was ook bij Blerick! Heb een leuke pot gezien maar toch echt anders beleefd dan jou. Blerick probeerde het heel liefst kwam er in de eerste helft eigenlijk nauwelijks aan te pas. De 1-0 was dikverdiend maar de eerste de beste kans voor Blerick zat erin.

Dat sterkte Blerick na de rust waarin ze brutaal de betere waren. Pas in het laatste kwartier kwam Groene Ster weer gevaarlijker voor de dag, maar met die bal op de paal had Blerick zomaar kunnen winnen.

Ik vind de scheidsrechter uitstekend, het was geen moeilijke wedstrijd. Warrig en grimmig, nee dat heb ik echt niet grzien.
 

Maasveld

Well-known member
Grimmig is misschien een te groot woord. Blerick begon zich wat te irriteren omdat de scheidsrechter in een bepaalde fase veel twijfelgevallen in het voordeel van GS floot. Op een gegeven moment begon het richting elkaar ook, vooral tussen de keeper van Blerick en de Groene Ster spits met de typisch Heerlense rattenkop (die in de laatste minuut overigens ook wel zijn 2e geel verdiende).

Ik kan me buiten dat schot op de paal eigenlijk geen mogelijkheden herinneren van Blerick in de 2de helft. Het was meer een fysieke strijd dan dat er technisch goed voetbal op de mat werd gelegd. Uiteindelijk had Groene Ster wel meer aanspraak op de overwinning, zonder echt te overtuigen.
 

Joost

Well-known member
Grappig dat we het duel toch behoorlijk anders beleefd hebben. Het enige moment waarop het even onrustig werd op het veld was bij die overtreding aan de zijlijn waarop het publiek reageerde. Wij stonden naast het doel waar de strafschoppen genomen werden en dus was het lastig in te schatten hoe gevaarlijk het aan de overzijde was. Wel leek Blerick een groot deel van de 2e helft het initiatief te hebben.
 

Maasveld

Well-known member
Toen de aanvoerder van Blerick geblesseerd op 3de grond lag werd er even flink gebakkeleid. De Groene Ster spits kreeg daar toen ook geel.

De spelers van Blerick die ik ken zeiden overigens dat ze weinig in de melk hadden te brokkelen.
 

Unregistere

Well-known member
Kozakken Boys dus vrij simpel naar de finale van Zuid I. Dinsdag wordt bekend of ze tegen Hoek of Vlissingen moeten. De bekerfinale is op 16 mei in Dordrecht bij Oranje Wit. Als Kozakken Boys kampioen wordt, moet de strijd om de landstitel dus mogelijk een weekje worden uitgesteld vanwege de bekerfinale.
 

De Groene Scout

Well-known member
Tweede komt er niet aan te pas vanavond tegen Excelsior '31. Qua kansen is het volgens mij 15-0, door een sterk keepende Lankheet is het nog maar 1-0.
Half uurtje nog.
 

De Groene Scout

Well-known member
En het bekersprookje is uit voor het tweede van HSC'21. Er werd met 1-0 van Excelsior'31 verloren.
Er is hard gewerkt, maar verschil was vanavond te groot. Een klein kansje en een vrije trap tegenover bijna 20 kansen voor de thuisploeg.
HSC-doelman uitgeroepen tot Man of the Match.
 
Bovenaan