Districtsbeker 2023-2024

Abubakari

Well-known member
Oranje Nassau won wel van een Liwwadder club, uit bij LAC Frisia met 0-5, Frisia is koploper in 3B en ON koploper in 1J.
GRC (1J) ligt er wel uit, verloren met 4-1 van de koploper in de derde klasse D Meppel.
 

Joost

Well-known member
SHH mocht als 1e klasser naar Slekker Boys, koploper in 5C. Dat leek me wel een leuk potje en er was ook relatief veel publiek.
Het veld in Slek ligt erg leuk middenin het dorpje. Knusse kantine, mooie heg langs de zijkant en een ouderwets knollenveld.

De keeper van de thuisploeg leek ook zo weggelopen uit 1992 maar hij had wel een aantal geweldige reddingen in huis. Bij een onhandig veroorzaakte penalty al heel snel in de wedstrijd had hij dan weer geen kans. Dankzij de reddingen bleef Slekker Boys in de wedstrijd. Of het voor 5e klasse begrippen een goede ploeg was kan ik onmogelijk beantwoorden want het devies was letterlijk alles naar voren rossen en de bus parkeren. Tot groot vermaak van de thuissupporters viel een van die rossen goed en stond het plots 1-1 na een half uur.

SHH liet zich echter totaal niet van de wijs brengen en bleef geduldig zoeken naar een opening in de 10-mans defensie. Die werd na een uurtje gevonden en een paar minuten later viel de 1-3. Dat veranderde aan het spelbeeld niets en ook de score zou niet meer veranderen.

Mooie middag, gewonnen en door.
 

de waan

Well-known member
Da's niet best van Be Quick dan, Blauw Wit is toch ook niet bepaald een hoogvlieger in de eerste klasse.
 

Fregge

Well-known member
De verrassing uit Zuid II komt uit Oss. Margriet versloeg als derdeklasser een Vierde Divisionist. HVCH
 

Abubakari

Well-known member
Da's niet best van Be Quick dan, Blauw Wit is toch ook niet bepaald een hoogvlieger in de eerste klasse.
Be Quick doet het zelf ook niet best en zou maar zo volgend jaar net als BW34 eerste klasser kunnen zijn. BW34 was ook het grootste deel van de wedstrijd beter.
 

bqandy

Well-known member
Loting noordelijke districtsbeker 17 en 18 februari.

Gorecht – Blauw Wit'34
DZOH – Oranje Nassau
Olde Veste '54 – Rolder Boys
Germanicus – Hardegarijp/PKC'83
Wildervank – Be Quick Dokkum
Leovardia – SVBO
Peize – FC Meppel
Broekster Boys – ONS Sneek
 

Joost

Well-known member
Nadat de loting voor de vorige ronde toch wel opvallend veel derby's had opgeleverd, én de twitter loting van vorig jaar toch redelijk amateuristisch was hebben ze het zojuist via de lokale zender TV Ellef gedaan, in de studio in Linne.

Het resultaat;
1703242913947.png
 

André

Well-known member
Loting noordelijke districtsbeker 17 en 18 februari.

Gorecht – Blauw Wit'34
DZOH – Oranje Nassau
Olde Veste '54 – Rolder Boys
Germanicus – Hardegarijp/PKC'83
Wildervank – Be Quick Dokkum
Leovardia – SVBO
Peize – FC Meppel
Broekster Boys – ONS Sneek
Peize nog steeds in de beker knap !
 

Sensini

Active member
De loting in Zuid I:

West
1. Prinsenland - GOES
2. SVOD’22 - Kruisland
3. Rijen - IFC
4. VVC’68 - Arnemuiden
5. Halsteren - RSV
6. Heerjansdam - GSC/ODS
7. Hoeven - RBC
8. TSC - VCK

Oost
1. Everstein - Best Vooruit
2. SCG’18 - Bladella
3. Brabantia - Dongen (zon.)
4. Achilles Veen - RFC
5. Nemelaer - Roda Boys
6. WNC - Geldrop
7. De Valk - Zwaluw VFC
8. Be Ready - Dongen (zat.)
 

Abubakari

Well-known member
Eerste klasser PKC'83 had vanavond in Fryslân penaltys nodig om derde klasser Hardegarijp uit te schakelen. Na 90 minuten stond het 1-1.

woe 14 feb
Peize – FC Meppel

zat 17 feb
Gorecht – Blauw Wit'34

zat 24 feb
DZOH – Oranje Nassau
Olde Veste '54 – Rolder Boys
Germanicus – PKC'83
Wildervank – Be Quick Dokkum
Leovardia – SVBO
Broekster Boys – ONS Sneek
 

Fregge

Well-known member
De loting in Zuid I:

West
1. Prinsenland - GOES
2. SVOD’22 - Kruisland
3. Rijen - IFC
4. VVC’68 - Arnemuiden
5. Halsteren - RSV
6. Heerjansdam - GSC/ODS
7. Hoeven - RBC
8. TSC - VCK

Oost
1. Everstein - Best Vooruit
2. SCG’18 - Bladella
3. Brabantia - Dongen (zon.)
4. Achilles Veen - RFC
5. Nemelaer - Roda Boys
6. WNC - Geldrop
7. De Valk - Zwaluw VFC
8. Be Ready - Dongen (zat.)
En het vervolg in dit overzicht te zien:
 

Joost

Well-known member
Vandaag de resetrende 6 achtste finales in Zuid 2.

Voor SHH een gouden kans om echt ver te komen en als 1e klasser ook de KNVB Beker te bereiken. Maar dan moest wel de horde Laar genomen worden. Laar is een apart verhaal. Het gehucht Laar, 650 inwoners, had een voetbalclub een stukje buiten het dorp aan de weg richting Weert. Begin jaren 70 werd besloten om een grote ringweg aan te leggen rond Weert en die kwam iets ten zuiden van Laar maar precies ten noorden van het voetbalterrein. En vanaf 1985 besloot de gemeente Weert het hele terrein tussen stad en ringweg vol te bouwen met een enorme nieuwe wijk. Zo werd het voetbalterrein van Laar plots gelegen middenin een wijk vol jonge gezinnen. Niet gek dus dat de dorpsclub binnen 15 jaar uitgroeide tot een bolwerk van jeugdvoetbal. En uiteindelijk wordt kwantiteit ook kwaliteit. Zo zijn SHH en Laar dus vrij gelijksoortige clubs.

Laar wist een aantal jaar geleden met een erg goede lichting de twee klasse te bereiken, degradeerde wel weer en zag veel spelers uitwaaien, en degradeerde nog een keer. De spelers kwamen echter terug na de Coronapandemie en aangevuld met een nieuwe lichting werd al snel duidelijk dat de weg omhoog niet zo lastig meer was. 4e klasse; 26 gespeeld, 26 gewonnen. 3e klasse 26 gespeeld, 25 gewonnen. En nu in de 2e klasse was de start stroef maar inmiddels is de ploeg opgeklommen naar plek 4 en zal ook weer mee gaan doen om de titel.

Dat Laar de kwaliteiten bezig om mee te draaien op 1e klasse niveau was al snel duidelijk. Nadat beide teams even moesten wennen aan de harde wind die van zijlijn naar zijlijn blies scoorde Laar direct en domini]eerde de rest van de eerste helft. Na de rust herpakte SHH zich wel weer en miste twee enorme kansen. In het vervolg bleef de druk hoog maar waren de beste kansen nog voor Laar op de counter. Toch bracht de druk uiteindelijk de gelijkmaker, in de blessuretijd. Penalty's dus en ook dat was na 10 ieder nog gelijk. Laar schiet vervolgens op de lat en SHH krijgt dé kans om te winnen maar schiet ook op de lat. Laar scoort haar 7e penalty en SHH mist spijtig genoeg. Weg kans op KNVB Beker en weg kans op roem in de districtsbeker.

Laar mag nu tegen 2e klasser GSV'28 en is huizenhoog favoriet. Zelfs UDI'19 zal er in de halve finale vast een hele kluif aan hebben.
 

bqandy

Well-known member
Noord:
DZOH – Oranje Nassau 2-1
'd Olde Veste '54 – Rolder Boys 4-0
Germanicus – PKC'83 3-3 Germanicus wns
Wildervank – Be Quick Dokkum 2-4
Leovardia – SVBO 0-1
Broekster Boys – ONS Sneek: 5 maart

Peize en Blauw Wit'34 waren al door.
De loting voor de kwartfinale is maandag.
 

de waan

Well-known member
Loting Noord:
Peize (3) - SVBO (1)
Broekster Boys (1)/ONS Sneek (1) - DZOH (1)
Be Quick Dokkum (3) - d’Olde Veste (1)
Blauw Wit’34 (1) - Germanicus (2)

Winnaars plaatsen zich voor KNVB beker

Loting Oost:
Longa’30 (D4) - Quick’20 (D4)
DETO (D4) - Excelsior’31 (D4)
RKHVV (1) - Rohda Raalte (D4)
Brummen (3) - FC Winterswijk (1)
VVOG (D4) - AZSV (D4)
Juliana’31 (D4) - Heino (D4)
SDC Putten (1) - Unicum (2)
WVV’34 (3) - DTS’35 (1)

Dit lijkt me toch wel met afstand de sterkt bezette districtsbeker, met nog negen vierdedivisionisten.

(In West II zitten er ook nog 7 bij de laatste 16 zie ik.)
 
Laatst bewerkt:

Sensini

Active member
Opnieuw moet er 'n strafschoppenserie opnieuw worden genomen:

Brabantse bekerkraker krijgt bijzonder staartje: strafschoppenserie moet opnieuw​

Opschudding in het toernooi om de districtsbeker: Dongen schakelde vorige week Achilles Veen uit na penalty's in de achtste finale, maar door die uitslag gaat nu een streep. Er is een fout gemaakt bij de strafschoppenserie. Die reeks moet opnieuw.

Dennis Kas 29-02-24, 19:05 Laatste update: 19:36


Het was een heet avondje, vorige week donderdag in Dongen. Een ware bekerthriller tussen twee competitiegenoten uit de vierde divisie. Het werd 2-2. Dongen bekerde uiteindelijk door na een serie van twintig strafschoppen (9-8). Maar, zo blijkt nu, daarin is een fout gemaakt. Dus hoe mooi het sprookje voor De Kanaries ook was, hoe lekker dat ticket voor de kwartfinale voelde, het gaat allemaal niet door.

Wat is er gebeurd? Achilles Veen eindigde het duel met tien man vanwege een rode kaart voor Jeroen Sterrenburg en begon dus met één man minder aan de strafschoppenserie. De regel is dan dat de tegenstander ook één speler moet uitsluiten voor de penaltyreeks, zodat het een eerlijke strijd tussen tien en tien nemers is. Dit heeft Dongen niet gedaan. Bij de penaltyreeks stonden er elf Dongen-spelers op het veld: tien veldspelers (zie foto hieronder) plus de keeper. Alle tien de veldspelers namen een strafschop, dat mag dus niet volgens de spelregels.
De KNVB oordeelt dat de penaltyreeks opnieuw moet worden afgewerkt. Op Voetbal.nl valt te lezen dat de herkansing is ingepland op donderdag 7 maart om 20.30 uur.


Tekst gaat verder onder de foto

Tien veldspelers stonden klaar voor de penaltyreeks. Dat hadden er dus negen moeten zijn volgens de regels.

Tien veldspelers stonden klaar voor de penaltyreeks. Dat hadden er dus negen moeten zijn volgens de regels. © Ramon Mangold/Pix4Profs

Onbegrip bij Dongen​

Bij Dongen is men verbolgen over de opnieuw ingeplande penaltyreeks. ,,Voordat ik wat kan zeggen, moet ik eerst alle ins en outs weten”, is de eerste reactie van trainer Marcel van der Sloot, die overvallen is door het nieuws. ,,Ik ga vanavond naar de club, dan zal ik wel worden bijgepraat. Nu kan ik er niks over zeggen.”
Ook voorzitter John-Paul Verkooijen begrijpt totaal niet waar het over gaat. ,,Ik heb nog niks gehoord van de KNVB, onze wedstrijdsecretaris ook niet. Ik vind het ook iets heel juridisch, aangezien er geen elf strafschoppen zijn genomen. Als dit de reden is, gaat het om een fout van de scheidsrechter, daar kunnen wij niks aan doen. We komen vanavond bij elkaar, dan gaan we kijken wat we kunnen doen. Wij gaan hier niet mee akkoord", is de voorzitter stellig.

Herkansing voor Achilles Veen​

,,Gelijk die avond al kregen we door dat er een fout was gemaakt. Mijn telefoon stond roodgloeiend”, laat Achilles Veen-trainer Dennis van der Steen weten. Hij sprak op de avond zelf al van een uitschakeling die aanvoelde als onrecht. ,,In de penaltyserie, bij 2-2, schieten ze op de lat, maar die mag opnieuw omdat onze keeper te vroeg zou hebben bewogen. Zuur. Het voelt onterecht”, zei hij na de wedstrijd. Via kennissen uit het wereldje werd hij gewezen op de fout van de arbiter.
,,In de auto naar huis heb ik met het bestuur gesproken. We hebben er een nachtje over geslapen, om de emotie te laten zakken, maar de dag erna een verweerschrift ingediend. We staan namelijk in ons recht. Vandaag hoorde ik dat de penaltyreeks opnieuw afgewerkt moet worden”, laat de trainer van Achilles Veen weten.

Onrecht​

Veen krijgt dus een herkansing om de kwartfinale (tegen competitiegenoot Best Vooruit) te bereiken. ,,Het voelt dubbel. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat het vervelend is voor Dongen. Aan de andere kant voelden wij ons gedupeerd. Ik kan tegen mijn verlies, maar het klopte niet in onze ogen. Vooral die derde penalty, die zij misten maar opnieuw mochten nemen, was ongelooflijk. Maar daar is interpretabel. Het voelde alsof we deze wedstrijd nooit konden winnen. Gelukkig is de KNVB er uiteindelijk op teruggekomen. Daar ben ik blij mee, we hebben nog een kans.”
Na de competitiewedstrijd van zaterdag tegen UDI'19, kan Veen zich dus voorbereiden op een nieuwe penaltyreeks. ,,We gaan alleen maar strafschoppen oefenen”, grapt Van der Steen. Dan op serieuze toon: ,,Misschien is het allemaal voor niks, maar dan is het wel op een eerlijke manier gegaan.”
 

JMD

Well-known member
In West I is afgelopen woensdag geloot voor de 1/8 finale districtsbeker, sv Hillegom ('mijn' cluppie) moet op bezoek bij FC Almere, een 3e klasser zaterdag. Hillegom is 1e-klasser dus dan moet 1/4 finale halen mogelijk zijn. Zo dichtbij is sv Hillegom nog nooit bij deelname aan de KNVB Beker gekomen... :)
 

de waan

Well-known member
Een aantal voorlopers van sv Hillegom speelde overigens al wel regelmatig in de beker, maar de laatste keer was in het seizoen 1949-1950, dus dat is al even geleden.

De hele loting dan ook maar even voor de volledigheid.

DINSDAG 12 MAART 2024
Argon (1) - WV-HEDW (D4)
Elinkwijk (3) - Zuidvogels (1)
Swift (D4) - ASV Arsenal (2)
Hollandia (D4) - BOL (D4)
FC Almere (3) - Hillegom (1)
WOENSDAG 13 MAART 2024
Kampong 2 - Huizen (D4)
De Foresters (3) - Kolping Boys (1)
FC De Bilt (2) - Limmen (3)
 

JMD

Well-known member
Een aantal voorlopers van sv Hillegom speelde overigens al wel regelmatig in de beker, maar de laatste keer was in het seizoen 1949-1950, dus dat is al even geleden.
Is dat zo? Waar kan ik dat terugvinden? Ben wel benieuwd namelijk naar een deel van de historie die ik niet ken.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Is dat zo? Waar kan ik dat terugvinden? Ben wel benieuwd namelijk naar een deel van de historie die ik niet ken.

Onderstaande links en dan zoeken op Hillinen en Hillegom. Dat was wel in de tijd dat alle clubs t/m de vierde klasse zich vrij konden inschrijven, dus stel je er niet teveel van voor.

Wel ingewikkeld trouwen: er zijn drie clubs met de naam Hillgom geweest, dit gaat dus in alle gevallen om de eerste incarnatie.

1709405699450.png

 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan