Districtsbeker 2023-2024

Joost

Well-known member
Er is voor Zuid2 al geloot voor de volgende ronde.

Sowieso waren er al weinig topamateurs in ons district maar direct in de eerste ronde gaan er wat kleppers sneuvelen!

1695299775469.png

Vrijgeloot;
1695299812183.png

Al moet de winnaar van Milsbeek-SIOL ook nog aan de slag maar tegen wie weet ik niet.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nog niet zo veel gevolgd, maar kwam net wel een fraaie verrassing tegen in Oost: WVV'34 schakelt TVC'28 uit na pingels.
 

Joost

Well-known member
Enorme stunt vandaag bij Daalhof - De Ster.
Vierde klasser (en daar voorlaatste) wint na strafschoppen van 1e klasser De Ster.

Ook verrassend; Volharding (1e) wint van Venray (D4), Linne (5e) verslaat DFO'20 (4e) en Sporting Heerlen (3e) verslaat Chevremont (1e en vorig jaar verliezend finalist).
 

JMD

Well-known member
Van de week ging ter Leede onderuit tegen antibarbari uit Rotterdam, ook wel verrassend
 

Joost

Well-known member
De loting voor Zuid2.
Wedstrijden gepland voor 17 december.

Opvallend veel derby's!
 

Bijlagen

  • bekerkort.JPG
    bekerkort.JPG
    86,5 KB · Weergaven: 11

Joost

Well-known member
In Zuid2 was het al in Noord en Zuid gedeeld maar de Zuidelijke poule is nog verder opgedeeld in Noord&Zuid.

Dat leverde zoveel derby's op dat de krant er zelfs een artikel over heeft geschreven en is gaan navragen hoe er geloot werd.

Bovenste deel van Zuid.
1698526312721.jpeg

Onderste deel;
1698526347215.jpeg
 

Deathprod

Active member
Ik heb jaren geleden bij de KNVB al eens voorgesteld om de districtsbekers af te schaffen en alles verder op te delen. Om meer derby's te realiseren. Ook omdat de meeste voetbal liefhebbers geen idee hebben wat die districten precies betekenen. Voorstel was om provinciale of streken bekers op te zetten. Bijvoorbeeld de Provinciale Bekers van Gelderland/Limburg of Utrecht. Of strekenbekers in de Achterhoek/Salland of De Peel is voor de lokale bevolking een stuk aansprekender. Voor spelers lijkt het me ook interessanter om de Beker van Limburg op je palmares te hebben dan de de districtsbeker Zuid 2. Was mijn gedachte in ieder geval. Verder nooit meer iets van vernomen.
Ik zag dat tegenwoordig clubs onderling wel soort gelijke cups opzetten. Dus wellicht komt het er ooit nog van.
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat het heel weinig verschil maakt. De eerste fases van een regionale zijn nooit interessant, of dat nu Zuid2 of Limburg is is. Pas als het toernooi een beetje vordert en de prijzen in beeld komen gaat het wat meer leven.

Je krijgt dat alleen verandert wanneer je er prijzengeld aan vast gaat hangen.
 

Abubakari

Well-known member
Stunt van tweede klasser Gorecht, die winnen met 3-2 van vierde divisionist Pelikaan S. De bekertopper ON-WVV viel tegen. 0-0 en ON wns. GRC met de hakken over de sloot tegen Aduard 2000 3-2 en PKC'83 stond ook met 3-2 voor tegen een derde klasser, na een 3-0 voorsprong, maar dat duel is wegens een ongeval gestaakt. Groninger Boys verloor met 8-1 van VEV’67.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Ik was bij ON-WVV, ON schoot twee keer tegen de lat en was de betere, terecht dat ze de penalty serie wonnen.
655d25c2202e4-IMG_2934.jpeg
 

Abubakari

Well-known member
Ik tref het qua strafschoppenseries, eerder al bij Knickerbockers-PKC’83 en ON-WVV en vanmiddag alweer eentje. Bij BQ1887-Blauw Wit’34 waar Blauw Wit in de 90’ minuut de verdiende 1-1 maakte. De eerste 9 penalty’s waren raak, toen moest de door bqandy tijdens de wedstrijd al zwaar bekritiseerde nummer 13 voor BQ1887 de 5-5 maken maar hij schoot tegen de paal, BQ1887 dus uit de beker.
IMG_3224.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan