Districtsbeker 2022-2023

JMD

Well-known member
SJC mag zaterdag a.s. om 17.00 tegen SPartaan'20 (1e klasse) spelen om nog een ploeg uit de Bollenstreek toe te laten voegen aan de KNVB Beker.
 

Abubakari

Well-known member
Hee, Martine Braam leeft dus ook nog.
Echt belachelijk, Gorecht heeft verzocht de wedstrijd op dinsdag 11 april te mogen spelen, mag niet. Een beetje meedenken is er niet bij. Als Genemuiden nu zaterdag ook zou spelen zou het wat anders zijn, maar die zijn vrij. Zelfde verhaal bij ONS-Olde Veste. Ook niet echt sportief van Genemuiden en Olde Veste dat ze niet mee willen werken aan verplaatsing.
Maar de KNVB laat zich vooral weer eens van zijn onnozelste kant zien.
Gorecht speelt nu met een b elftal want handhaving is belangrijker en zaterdag wacht de wedstrijd tegen concurrent Leeuwarder Zwaluwen.
Zo help je als KNVB je eigen toernooi weer mooi om zeep.
 

bqandy

Well-known member
Hoezo gaat Gorecht met een B elftal spelen? Als het nu eerst Genemuiden voor de beker was op zaterdag en LZ op maandag snapte ik het wel. Maar de competitiewedstrijd tegen LZ is op zaterdag. Gewoon opnieuw knallen twee dagen later tegen dat onsportieve Genemuiden.
Want dat vat ik dan wel. Geef die jongens uit Haren ff een dagje extra rust.

Maar het paasweekeinde betekende vooral in de top van het zondagvoetbal vaak een dubbel programma om afgelaste wedstrijden in te halen. Sinds elke club zowat kunstgras heeft, is dat minder geworden. Maar ik heb er indertijd nauwelijks klachten over gehoord.

Graspollen vreten en die halverwege in de kunstgrasbekkies van Genemuiden duwen en verder niet zeiken. C'mon Gorecht!!! ;)
 

Abubakari

Well-known member
Hoezo gaat Gorecht met een B elftal spelen?
Stond in 1 van de 2 artikelen in het DvhN, trainer Hans vd Ploeg overwoog vanwege decstarre houding van de knvb Gorecht terug te trekken uit het bekertoernooi of met een b- elftal tegen Genemuiden spelen. Maar inmiddels las ik iets over speciale shakes en geen bier drinken dit weekend dus wellicht is ie er op terug gekomen.
 

Abubakari

Well-known member
Van der Ploeg: ,,Zwaluwen staat vlak boven ons en de zaterdag erna moeten we tegen Winsum, dat zesde staat. Belangrijke wedstrijden voor Gorecht. Als we maandag toch moeten spelen, stel ik geen enkele basisspeler op. Dat is heel jammer, er staat een halve finaleplek op het spel.

Paar dagen later zegt vd Ploeg:
Ik ga flink puzzelen welke jongens we meer rust gunnen dan andere, en we zullen waarschijnlijk wel met twee flink verschillende teams gaan spelen. Maar gelukkig heb ik 22 fitte voetballers.

bron dvhn
 

Abubakari

Well-known member
Maar ik heb er indertijd nauwelijks klachten over gehoord.
Lijkt me ook dat ze vooral boos zijn dat ze zelf twee keer in 3 dagen spelen en dat Genemuiden vrij is en maandag fris kan beginnen. Als de omstandigheden gelijk waten geweest zou Gorecht er vast geen problemen mee hebben gehad.

Vraag me trouwens af of ze LZ nog gevraagd hebben de wedstrijd van vandaag te verplaatsen.
 

bqandy

Well-known member
Mocht Gorecht het halen dan wordt de tegenstander Jubbega
Jubbega - Hoogeveen 3-1.
Stond lang 1-1, maar in blessuretijd een vrije trap en een counter van de Friezen.
 

bqandy

Well-known member
Voor mij trouwens een unieke gebeurtenis morgen en ook voor het sportprogramma van OOG radio, dat voor de gelegenheid op 2e paasdag is. Voor het eerst live een confrontatie tussen 2 zaterdagclubs.
Volgend seizoen wordt dat anders, want het sportprogramma gaat van de zondag naar de zaterdag.
 

bqandy

Well-known member
Ja sorry, vrees dat het geen spannende kraker wordt. Maar ik laat me graag verrassen.
Er is trouwens ook nog een kleine ALS mogelijkheid.
Mocht Genemuiden naar de 3e divisie promoveren, gaat een verliezende kwart finalist alsnog naar de KNVB beker. Genemuiden heeft een periodetitel dus wie weet.
 

bqandy

Well-known member
Zondagmannetje.
Dat weet je toch? 11.00 uur zelf potje spelen. Bier. 14.30: kijken naar het eerste. Nog meer bier. 19.00 uur Studio sport. Verder dronken worden en dan naar bed. Perfecte zondag. ;)
Maandag: Relatietherapie. :)
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Kwartfinales Beker Noord:

Jubbega (zo1) - Hoogeveen (zo 4e div) 3-1
Blauw-Wit '34 (za1) - SVBO (zo1) 4-0
ONS Sneek (za1) - d' Olde Veste '54 (za 4e div) 2-4
Gorecht (za1) - Genemuiden ( za 4e div) 0-1
 

Forza AZ

Well-known member
Kwartfinales West I:

Scherpenzeel (za 1)-AGB (zo 1) 1-1 pen
VRC (za 2)-Purmersteijn (zo 4D) 11 april, 20.00u
Eemdijk (za 4D)-Fortuna Wormerveer (za 3) 11 april, 20.00u
BOL (za 1)-Zwaluwen'30 (za 2) 11 april, 20.00u
 

Abubakari

Well-known member
Gorecht gaat het echt niet halen. Nulletje of 4. Minimaal.
64342e95a730c-EBDF505C-0AD0-47B4-B8E7-6D2252992337.jpeg

Gelukkig komen mijn voorspellingen momenteel niet zo goed uit. Hoewel de eerste wel uitkwam, maar het was nog best spannend. 0-1, enige goal uit een stil spelmoment, vrije trap die voor de goal gegooid werd en van dichtbij binnen gekopt werd. Eerste 35 minuten een veldoverwicht maar niet of nauwelijks kansen voor Genemuiden. Beste kans was kort voor rust voor Gorecht. Eerste kwartier na rust Gorecht weer onder druk maar daarna kwamen ze telkens meer onder de druk vandaan en in de laatste 10 a 15 minuten zette Gorecht aan. Grote kansen bleven uit, wel wat halve kansen en mogelijkheden en al tijdrekkend trok Genemuiden de 0-1 over de streep. Leuke spannende bekerwedstrijd die het wel vooral van de spanning moest hebben. Genemuiden maakte 0,0 indruk, benieuwd wat een fit en uitgerust Gorecht gedaan had.
Aardig wat publiek trouwens, wel rond de de 550.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan