Districtsbeker 2019-2020

Joost

Well-known member
In Zuid2 is de eerste KO ronde in 3 regio's en vervolgens wordt er naar 2 regio's overgeschakeld vanaf de laatste 16 is er een open loting.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma 1e ronde West I:

15 oktober
2000 Papendorp (zo 1)-Valleivogels (za 2)
2030 JOS Watergraafsmeer (za 3)-SDZ (zo 1)
17 oktober
2000 Velsen (zo H)-De Dijk (za 3)
2030 JOS Watergraafsmeer (zo H)-Kon. HFC 2 (zo RH)
22 oktober
2000 St. Adelbert (za 4)-Fortuna Wormerveer (zo 1)
2000 De Rijp (zo 3)-Monnickendam (za 1)
2000 JVC (zo 3)-Opperdoes (za 4)
2000 VVS 46 (zo 3)-Dindua (za 4)
2000 EVC (za 3)-RCZ (za 4)
2000 Jong Holland (za 2)-FC Den Helder (zo 2)
2000 KGB (zo 3)-Zwaluwen 30 (za 1)
2000 Bergen (zo 3)-RKAV Volendam (za H)
2000 Spirit'30 (zo 2)-ZOB (za 1)
2000 Amstelveen (za 3)-ASV Arsenal (za 2)
2000 AFC (za 1)-VVA Spartaan (za 3)
2000 Roda'23 (zo 2)-Buitenveldert (za 3)
2000 Wartburgia (za 3)-Stormvogels (za 3)
2000 WV HEDW (za 1)-KDO (zo 2)
2000 De Meer (zo 3)-SCW (za 3)
2000 BSM (zo 4)-HBC (za 4)
2000 OSV (za 2)-Swift (za H)
2000 Zuidvogels (za 1)-SCH'44 (za 4)
2000 Scherpenzeel (za 1)-CJVV (za 3)
2000 Odysseus 91 (za 3)-Argon (za 1)
2000 APWC (zo 3)-Vriendenschaar (za 3)
2000 Laren 99 (za 3)-CSW (za 2)
2000 VVZ'49 (za 3)-Victoria (za 2)
2000 NiTA (za 2)-Huizen (za 1)
2000 Hees (za 3)-Elinkwijk (za 4)
2000 Roda'46 (za 1)-TOV (za 3)
2000 Olympia'25 (za 3)-Montfoort (za 1)
2000 Hilversum (za 3)-DHSC (za H)
2000 SDO (zo H)-DOSC (za 3)
2000 SVP (za 4)-SVL (za 1)
2000 Breukelen (za 1)-De Bilt (za 1)
2000 AH'78 (za 3)-IJFC (za 2)
2000 Kockengen (za 3)-Loosdrecht (za 2)
2000 Almere FC (za 2)-Spakenburg 2 (za RH)
2015 AFC'34 (zo 1)-DTS (za 4)
2015 DEM (za 3)-Legmeervogels (zo 1)
2015 Lopik (za 3)-Quick 1890 (zo 3)
2030 Zandvoort (za 2)-NFC (zo 4)
2030 Houten (za 3)-Renswoude (za 2)
2030 Kampong 2 (zo RH)-Eemdijk (za H)
23 oktober
2000 Purmersteijn (za 2)-Zeevogels (zo 4)
2000 Kolping Boys (zo 1)-SVA (zo 3)
2000 Castricum (za 3)-Purmersteijn (zo H)
2000 Reiger Boys (za 3)-VVW (zo 3)
2000 Sporting Krommenie (zo 3)-SDOB (za 4)
2000 ZAP (zo 2)-FC Uitgeest (zo 1)
2000 ZSGOWMS (zo 3)-RKAVIC (za 4)
2000 Nieuw West United (zo 3)-HBOK (za 2)
2000 IJmuiden (za 3)-JOGA Fortius (zo 4)
2000 DSOV (zo 1)-Blauw Wit Beursbengels (za 3)
2000 Meteoor (zo 4)-Olympia Haarlem (za 3)
2000 Germaan De Eland (za 4)-De Dijk (zo H)
2000 VIOD (za 4)-PVCV (zo 2)
24 oktober
2000 Saenden (zo 3)-Hollandia (zo H)
2000 DWOW (zo 3)-DWB (zo 4)
2000 Alkmaarsche Boys (zo 4)-De Zouaven (zo 1)
2000 Kleine Sluis (zo 2)-Hauwert 65 (zo 3)
2000 Vrone (zo 3)-Beemster (zo 3)
2000 Schagen United (zo 4)-SEW (zo 3)
2000 Diemen (zo 3)-Pancratius (zo 2)
2000 Hoofddorp (zo 1)-DRC (zo 5)
2000 Bloemendaal (zo 3)-AFC 2 (zo RH)
2000 AGB (zo 1)-VSV (zo 3)
2000 HDS (zo 3)-VVZA (zo 3)
2030 Roda'46 (zo 3)-Hercules 2 (zo RH)
2030 Kampong (zo 2)-VVIJ (zo 2)
 

Abubakari

Well-known member
Als ze dan toch zo nodig alles willen sturen, loot dan ook gewoon eerst maar zaterdag vs zaterdag en zondag vs zondag.
Op zaterdag zijn 17 wedstrijden, op zondag 2. Lekker verdeeld.

In district noord dus.

Sowieso, dat gezeik dat als een zondagclub een zaterdagclub loot dat het dan altijd automatisch op zaterdag moet... Belachelijk.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Ja, raar is dat. Waarom kan het zaterdagteam van Be Quick of een willekeurige club die 100 jaar op zondag heeft gespeeld ineens nooit meer op zondag spelen?
 

Unregistere

Well-known member
Jullie vinden dus eigenlijk dat de thuisspelende ploeg de speeldag en het tijdstip zou mogen bepalen?
 

Abubakari

Well-known member
Jullie vinden dus eigenlijk dat de thuisspelende ploeg de speeldag en het tijdstip zou mogen bepalen?

Niet pers?, er zullen vast nog clubs zijn die uit bepaalde overwegingen niet op zondag willen spelen. Maar het zou leuker zijn als clubs de flexibiliteit hebben om samen te bepalen dat de wedstrijd ook wel op zondag gespeeld kan worden. Bijvoorbeeld clubs zoals waan die noemt of een club als VVG waar men niet zo zeer uit principi?le redenen op zaterdag speelt. Nu heb je dus op zondag twee wedstrijden, ook nog in een interland weekend, dus geen concurrentie van Fox. Voetbal is toch leuker met meer publiek langs de kant lijkt me. Het vergt enige geestelijke souplesse en daar ontbreekt het geloof ik nog wel eens aan.
 

Joost

Well-known member
Niet pers?, er zullen vast nog clubs zijn die uit bepaalde overwegingen niet op zondag willen spelen. Maar het zou leuker zijn als clubs de flexibiliteit hebben om samen te bepalen dat de wedstrijd ook wel op zondag gespeeld kan worden. Bijvoorbeeld clubs zoals waan die noemt of een club als VVG waar men niet zo zeer uit principi?le redenen op zaterdag speelt. Nu heb je dus op zondag twee wedstrijden, ook nog in een interland weekend, dus geen concurrentie van Fox. Voetbal is toch leuker met meer publiek langs de kant lijkt me. Het vergt enige geestelijke souplesse en daar ontbreekt het geloof ik nog wel eens aan.

Om daar nog aan toe te voegen; zondagclubs worden verplicht om in de districtsbeker op zaterdagmiddag te spelen. In onderling overleg kunnen de clubs een ander moment kiezen maar als ze er niet uitkomen blijft de wedstrijd op zaterdagmiddag.

Voorbeeldje; een aantal jaar geleden moest een damesploeg uit Zuid-Limburg voor de landelijke beker uitspelen in de bollenstreek. Die wedstrijd werd 'gewoon' gepland op zaterdagmiddag. Op dat tijdstip was een aantal dames verhinderd. Pogingen om het duel te verplaatsen waren vruchteloos. Gevolg; de dames moesten incompleet aan de aftrap verschijnen en waren daardoor bij voorbaat kansloos.

Mijns inziens zou bij bekerduels tussen zaterdag en zondagteams altijd een overleg moeten plaatsvinden over het tijdstip van spelen.
 

Bonehead

Well-known member
Mijns inziens zou bij bekerduels tussen zaterdag en zondagteams altijd een overleg moeten plaatsvinden over het tijdstip van spelen.

Bekerduels tussen beide worden standaard om 17:00 uur ingepland. Als na overleg beide clubs om 14:30 uur of bijvoorbeeld 19:30 uur willen spelen is dat voor de KNVB geen enkel probleem.
 

de waan

Well-known member
Niet pers?, er zullen vast nog clubs zijn die uit bepaalde overwegingen niet op zondag willen spelen. Maar het zou leuker zijn als clubs de flexibiliteit hebben om samen te bepalen dat de wedstrijd ook wel op zondag gespeeld kan worden. Bijvoorbeeld clubs zoals waan die noemt of een club als VVG waar men niet zo zeer uit principi?le redenen op zaterdag speelt. Nu heb je dus op zondag twee wedstrijden, ook nog in een interland weekend, dus geen concurrentie van Fox. Voetbal is toch leuker met meer publiek langs de kant lijkt me. Het vergt enige geestelijke souplesse en daar ontbreekt het geloof ik nog wel eens aan.

Inderdaad, dit dus. In Noord geldt dat inmiddels denk ik ook wel voor zo'n beetje de helft van de clubs die op zaterdag spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, is niet nieuw. In Zuid I werkt het, met uitzondering van de 'verplichte' uitwedstrijden voor hoofdklassers, al jaren zo. Janus van Peenen ging daar heel lang flink over tekeer, waarna men uiteindelijk besloot om de lotingen na de eerste KO-ronde in een kantine van een club te houden. Dat is wel al zo'n tien jaar terug.

Ik kan me wel iets bij de reacties van de clubs voorstellen trouwens.
 

Fregge

Well-known member
Dus dat hebben ze gewoon niet slim aangepakt. En maar denken dat de wijzen uit het oosten komen.
 

Bonehead

Well-known member
Het gaat er meer om dat ze nooit op het idee lijken te komen dat zondag ook een optie is.

Tsja dat ligt aan de clubs zelf lijkt me. En dan hoop ik maar dat niet-principi?le zaterdagclubs een klein beetje geestelijke souplesse tonen als zo'n verzoek komt. Maar komt er zo verzoek?

Er komt al oproer over de vreemde "loting". De term matchfixing slaat in deze overigens natuurlijk nergens op.

https://www.gelderlander.nl/voetbal-achterhoek/bekerloting-amateurs-is-matchfixing~a5d83d4b/

Ik ben sowieso tegen gestuurde lotingen. In de poulefase kan ik het mij nog voorstellen omdat veel dit als voorbereiding zien en dan heb je niks aan grote niveauverschillen. Vanaf de knock-outfase alle ballen in een bak en roeren maar, wat mij betreft.

Moest nog wel proesten over hoofdklassers en verre uitwedstrijden. Ons tweede damesteam mag morgen naar Aalten en even later dit seizoen naar Zelhem. En die spelen op het allerlaagste niveau.
 

noordooster

Well-known member
Ik ben sowieso tegen gestuurde lotingen. In de poulefase kan ik het mij nog voorstellen omdat veel dit als voorbereiding zien en dan heb je niks aan grote niveauverschillen. Vanaf de knock-outfase alle ballen in een bak en roeren maar, wat mij betreft.

Hier ben ik het mee eens.
Maar waarom zou bv KNVB toch gestuurd loten vanaf de eerste ronde.
Welk belang zou de KNVB daarbij hebben? Kan me er niks bij voorstellen.
Of is het op verzoek van de clubs dat er gestuurd wordt ?
 

Bonehead

Well-known member
Ik heb geen idee N-O.
Om het maar eens op mijn club te spiegelen: Wij hebben weer de poulefase overleeft. Nu spelen we thuis tegen een zondag 2de Klasse. Dat is waarschijnlijk ons eindstation. Vorig jaar speelden we tegen een 1ste Klasse in de eerste ronde. We konden het nog aardig bijbenen en het werd slechts 0-3. De penningmeester keek wel gelukkig. Dat zal nu anders zijn vermoed ik.

Als het van de clubs komt, dan zal het alleen van de 2de klassers moeten komen. Clubs uit andere klasses hebben er geen belang bij lijkt me.
 
Bovenaan