Districtsbeker 2017/18

de waan

Well-known member
'geloot' ;)

Apart trouwens. Zuid I was in de poulefase het enige district dat zaterdag en zondagteams door elkaar gooide en nu gaan ze de boel ineens splitsen, ook als enige district.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Ja, dit was in het verleden altijd al een beetje de ronde die je zelf grotendeels kon invullen. Vanaf de volgende ronde gaan ze wel echt loten bij een club in de kantine, waarbij iedereen welkom is. Dat heeft Janus van Peenen jaren geleden afgedwongen, toen hij boos was dat Heerjansdam voor de zoveelste keer aan ASWH werd gekoppeld.

Overigens snap ik het nog wel hoor, want als ze het volledig opengooien en een Dordtse club moet nu al naar Zeeland of andersom, dan is ook niemand blij. Dat ze zaterdag en zondag hebben gesplitst is bij mijn weten wel nieuw.
 

de waan

Well-known member
Overigens snap ik het nog wel hoor, want als ze het volledig opengooien en een Dordtse club moet nu al naar Zeeland of andersom, dan is ook niemand blij. Dat ze zaterdag en zondag hebben gesplitst is bij mijn weten wel nieuw.

Meestal wordt het district in 2 of 3 groepen verdeeld. In Oost en Noord was dat nu ook.

In Noord (1 + 2 klasse) zaten zaterdag en zondag ook bij elkaar.

Ja, dat was overal zo. Maar de poules vanaf de 3e klasse waren geplitst.
 

Unregistere

Well-known member
Ben trouwens wel benieuwd of onze buren het bekertoernooi dit seizoen wat serieuzer nemen dan vorig seizoen, toen ze er al direct uitvlogen. Is toch een mooie kans om de KNVB Beker te halen. IFC zit wat dat betreft in een redelijk gunstig deel van het schema. Je moet alleen hopen dat je niet meteen tegen Hoek moet. Statistisch gezien is ASWH aan de beurt om de beker in Zuid I te winnen, maar dat kan natuurlijk niet. Dus dan kan IFC wellicht zorgen dat de cup toch in Ambacht belandt.
 

Unregistere

Well-known member
Wat is er mis met dat 'loten'? Waarom staat het tussen haakjes?

Omdat ze niet echt loten. Althans, ze loten behoorlijk gestuurd.

Is er voor deze ronde nou nog een tussenronde, weet jij dat toevallig? In het programma staat drie keer "poule ... tussenronde".

Ik dacht dat dit te maken heeft met poules waar vanwege afgelastingen nog niet alle duels zijn gespeeld, maar ben niet geheel zeker. Probeerde het via de site van Oranje Wit nog te achterhalen, maar die schrijven er nog niks over.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
In welk opzicht dan? Regionaal ofop niveau?

Regionaal. Daardoor zijn er altijd opvallend veel derby's in de tweede ronde. Pas in de ronde hierna wordt dat minder, dan gooien ze alles open. Om daarna de overblijvende clubs wel weer in twee regio's te verdelen tot aan de finale.
 

Sensini

Active member
Er is volgende week woensdag dus een mini-tussenronde om op 64 clubs uit te komen. Oranje Wit speelt tegen de winnaar van Pelikaan-ZBC'97.

Wel raar dat die tussenronde dan nergens op de KNVB-site wordt gepubliceerd.

http://districtsbeker.nl/2017/08/17/zuid-i-2017-2018/

Ik kreeg vorige week al 'n push-bericht in de wedstrijdzaken-app dat Alliance tegen Halsteren moest (gelukkig het zaterdagelftal). Maar die tussenronde kon ik ook nergens vinden inderdaad.
 

Sensini

Active member
Rare communicatie. Alsof het een stiekeme ronde is.

Ik doe alleen wedstrijdsecretariaat van de jeugd op de zaterdag om de week, ik neem aan dat de (wedstrijd)secretaris van de senioren hierover wel een e-mail heeft gehad.
Hoe heb jij die tussenronde gevonden dan? De geplaatste clubs die niet in de PDF stonden afgegaan in Voetbal.nl?
 

Unregistere

Well-known member
Er is volgende week woensdag dus een mini-tussenronde om op 64 clubs uit te komen. Oranje Wit speelt tegen de winnaar van Pelikaan-ZBC'97.

Wel raar dat die tussenronde dan nergens op de KNVB-site wordt gepubliceerd.

http://districtsbeker.nl/2017/08/17/zuid-i-2017-2018/

Ik wist dat Oranje Wit eventueel tegen de Peli's moest, dat had in de krant gestaan. Alleen de andere optie wist ik niet meer, maar dat zijn dus de buren van Pelikaan. Weer een mooi voorbeeld van een 'loting'.

Ben je er ook nog achter gekomen of die drie duels uit de mini-tussenronde zijn ingelast omdat er anders te veel ploegen zijn of had het toch nog te maken met afgelastingen?
 

Sensini

Active member
[...]Ben je er ook nog achter gekomen of die drie duels uit de mini-tussenronde zijn ingelast omdat er anders te veel ploegen zijn of had het toch nog te maken met afgelastingen?

Vorig jaar was er in Zuid I ook 'n mini-tussenronde, toen twee wedstrijden. Zuid I en Zuid II beginnen net als vorig jaar (en andere jaren?) met een ronde om tot 2-tot-de-macht-n ploegen te komen (maar Zuid I heeft meer dan 128 ploegen in die eerste ronde, Zuid II minder). In Noord en Oost is pas de derde KO-ronde 'n tussenronde om tot 2-tot-de-macht-n te komen. Ieder district mag dat volgens mij zelf bepalen, alhowel je ziet dat Zuid I-Zuid II daarin gelijk optrekken, net als Oost-Noord resp. West I-West II.
 

Joost

Well-known member
Vorig jaar was er in Zuid I ook 'n mini-tussenronde, toen twee wedstrijden. Zuid I en Zuid II beginnen net als vorig jaar (en andere jaren?) met een ronde om tot 2-tot-de-macht-n ploegen te komen (maar Zuid I heeft meer dan 128 ploegen in die eerste ronde, Zuid II minder). In Noord en Oost is pas de derde KO-ronde 'n tussenronde om tot 2-tot-de-macht-n te komen. Ieder district mag dat volgens mij zelf bepalen, alhowel je ziet dat Zuid I-Zuid II daarin gelijk optrekken, net als Oost-Noord resp. West I-West II.

In Zuid2 is het nu voor het 2e of 3e jaar op rij. Voorheen werd er later een tussenronde ingepland.
Ik vind het wel een stuk eerlijker op deze manier.
 

Forza AZ

Well-known member
In Noord en Oost is pas de derde KO-ronde 'n tussenronde om tot 2-tot-de-macht-n te komen.
Dat is in West I ook altijd het geval. Na de poulefase eerst 2 rondes (met eventueel een bye voor 1 club bij een oneven aantal clubs) en dan een tussenronde om op 32 clubs uit te komen.

In Zuid2 is het nu voor het 2e of 3e jaar op rij. Voorheen werd er later een tussenronde ingepland.
Ik vind het wel een stuk eerlijker op deze manier.

Eerlijker is het zeker. Maar ik denk dat districten kiezen voor een tussenronde vlak voor kerst, omdat in die tijd de kans op afgelastingen groter is dan in oktober/november. En ze dus liever eind december maar weinig wedstrijden willen inplannen en voor eerdere rondes nog een inhaaldatum achter de hand te houden.

Nu weet ik niet hoe dat dit seizoen precies zit, omdat de poulefase nu natuurlijk pas later is afgewerkt, en de knock-out rondes dus ook op andere data gepland staan waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan