Districtsbeker 2017/18

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De finale in West 2 (Sportlust '46 - FC 's-Gravenzande) wordt wel op neutraal terrein gespeeld, bij DHC Delft.
 

Unregistere

Well-known member
In Zuid I is er altijd een hele finaledag, inclusief damesfinales. Dat wordt dan bij dezelfde club georganiseerd. Doorgaans neutraal terrein inderdaad of het aangewezen team moet toevallig de finale halen.

Ik weet niet of ze in Oost en Noord ook zoiets doen? Dat heeft er misschien mee te maken.

Op zich best leuk hoor, kom je ineens ergens in de bossen bij een klein clubje.
 

de waan

Well-known member
Een bekerfinale hoort sowieso op neutraal terrein. Was in Oost in het verleden ook. Kan me nog finales herinneren in Lochem tegen AGOVV en in Oldebroek tegen Be Quick'28 (op de dag van de vuurwerkramp weet ik nog). Onze laatste twee finales speelden we uit en dat is ronduit kut.
 

noordooster

Well-known member
In Zuid I is er altijd een hele finaledag, inclusief damesfinales. Dat wordt dan bij dezelfde club georganiseerd. Doorgaans neutraal terrein inderdaad of het aangewezen team moet toevallig de finale halen.

Ik weet niet of ze in Oost en Noord ook zoiets doen? Dat heeft er misschien mee te maken.

Op zich best leuk hoor, kom je ineens ergens in de bossen bij een klein clubje.

In Noord heb je ook zo'n finaledag, waarop bijna alle bekerfinales worden gespeeld. Vorig seizoen was dat bij vv Emmen en dit seizoen is dat bij Joure.
Maar de bekerfinale van de mannen standaardteams wordt daar dan dus niet gespeeld. ( of bv de vrouwenfinale ook elders is, weet ik niet )
 

Abubakari

Well-known member
In Zuid I is er altijd een hele finaledag, inclusief damesfinales. Dat wordt dan bij dezelfde club georganiseerd. Doorgaans neutraal terrein inderdaad of het aangewezen team moet toevallig de finale halen.

Ik weet niet of ze in Oost en Noord ook zoiets doen? Dat heeft er misschien mee te maken.

Op zich best leuk hoor, kom je ineens ergens in de bossen bij een klein clubje.

Volgens mij was er een jaar of wat terug ook zo'n dag bij BQ1887 op de Esserberg, maar dan zonder de districtsbekerfinale voor standaardteams. Maar misschien waren dat toen ook wel gewoon alleen jeugdfinales.
 

noordooster

Well-known member
Was het niet de wens van de clubs in Noord om de finale bij 1 van de finalisten te spelen ?
Dan kan ik me voorstellen, dat het financi?le aspect meetelt.
Bij de beide laatste finales in Noord, in Genemuiden en in Staphorst was het erg druk en hadden ze een behoorlijke recette.
En volgens mij moet die door beide clubs gedeeld worden.

Ietsje langer geleden zag ik de bekerfinale Harkemase Boys - WKE in Harkema
Als ik me goed herinner ging WKE er toen mee akkoord dat dat toen een thuiswedstrijd werd voor HB.
 

Forza AZ

Well-known member
Programma finales:

9 mei
2000 MASV (3)-DFS (H) O
2000 Urk (H)-Flevo Boys (1) N
10 mei
1430 Sportlust'46 (1)-FC 's Gravenzande (H) W2 (in Delft)
1430 GOES (H)-Uno Animo (2) Z1 (in Etten Leur)
1430 Wittenhorst (1)-Gemert (H) Z2 (in Deurne)
1500 SDO (H)-Ajax (H) W1 (in Breukelen)
 

de waan

Well-known member
MASV lijkt het sprookje compleet te maken. 2-0 voor tegen DFS.

In Noord is het bij Urk-Flevo Boys 0-1. Live op Omroep Flevoland, maar ik hield het geen tien minuten vol.
 

de waan

Well-known member
Terwijl ik het vorige berichtje tikte is het 2-2 geworden en moet MASV met tien man verder. Nooit te vroeg over sprookjes beginnen dus.
 

Unregistere

Well-known member
Drie bekerwinnaars vandaag.

In West I mocht zondaghoofdklasser SDO de beker in ontvangst nemen. Zij klopten zaterdaghoofdklasser AFC Ajax met 2-1. Rick van der Velden zorgde voor de 1-0, de Amsterdammers kwamen via Stanley Akoy langszij, maar vijf minuten voor tijd maakte Theo Visser de 2-1 voor de ploeg uit Bussum. De Amsterdammers speelden langere tijd met tien man na rood voor Chima Bosman. Toekomstig ASWH-spits Bilal El Amrani, net hersteld van een blessure, viel nog wel in, maar kon de amateurs van Ajax ook niet meer aan de winst helpen.

In West II was Sportlust '46 te sterk voor FC 's-Gravenzande. Het werd 2-0 voor de mannen uit Woerden. Mooi stuntje van de zaterdageersteklasser tegen een ploeg die toch een niveau hoger speelt. Zakaria Issarti, bij volgers van de derde divisie wellicht nog bekend van Hercules, opende voor rust de score. In de tweede helft zorgde Mitch van der Vlist voor de 2-0.

In Zuid I maakte GOES de favorietenrol waar. Tweedeklasser Uno Animo gokte op de counter, maar de Zeeuwse zondaghoofdklasser was te sterk. Het werd 4-2. Goals van GOES door Sherief Tawfik, Erwin Franse en Tim de Winter (2). Voor Uno Animo, dat nog wel op 1-1 kwam, scoorden Sil de Veer en Rick van Loon. Een mooi succes voor de mannen van de pas dertigjarige trainer Rogier Veenstra, want nog nooit won GOES de districtsbeker.
 

noordooster

Well-known member
Wordt er nog gespeeld om de landelijke beker dit jaar?

In 2016 werd Staphorst de laatste landelijke bekerwinnaar.
Vorig jaar hoefde Staphorst niet te spelen voor de landelijke amateurbeker.
Ik zie niet in waarom dat dit jaar wel weer verspeeld zou worden.
Op de site van Flevo Boys lees ik er ook niets over.
 

Unregistere

Well-known member
Wordt er nog gespeeld om de landelijke beker dit jaar?

Volgens mij niet, was vorig jaar afgeschaft omdat het niet in de drukke schema's paste. En heb geen berichten gelezen dat ze het weer ingevoerd hebben. Ergens wel jammer natuurlijk, was best leuk altijd.
 
Bovenaan