Districtsbeker 2015/2016

Lennard95

New member
Districtbeker West 2

6f03503485bedf2f3e2d2f2cca1d526c.png
 

Joost

Well-known member
Laar - Sparta '18 1-0
Langeberg - SVME 4-1
Blauw Geel '38 (2) - SSS '18 3-3 (2-4)
Laura/Hopel Combinatie - Centrum Boys 3-4
Volharding - Olympia '18 4-1

Zuid 2, vanavond.

SS '18 kwam in de wedstrijd drie keer achter en ook in de strafschoppenserie.
Grootste blamage is voor LHC, koploper in 2e klasse, tegen 4e klasser Centrum Boys.
 

Forza AZ

Well-known member
West I:

22 oktober
2000 Sporting Krommenie (zo 4)-BOL (za 2) 1-5
2000 Hauwert'65 (zo 4)-Opperdoes (za 3) 1-1 pen 2-4
 

De Groene Scout

Well-known member
In Oost zijn de eerste duels in de knock-out ronde ook gespeeld gisteren en vanavond.
Donderdag 22 oktober
ATC'65 - EMOS 1-1 (ATC door na pingels)
AZSV 2- VIOD 3-0
RKZVC - FC Winterswijk 2-1
HVV Hengelo - Sparta Enschede 1-6

Vrijdag 23 oktober
KOSC - Vogido 3-2
BWO - Luctor et Emergo 3-0
AJC'96 - Avanti Wilskracht 7-3

SVZW won eerder deze week al.
 

de waan

Well-known member
Het is maar goed dat de clubs t/m de topklasse straks niet meer meedoen aan de districtsbeker. Ik zie alweer allerlei topklassers met veredelde jeugdteams spelen. Doe dan gewoon niet mee.
 

de waan

Well-known member
GVVV, Rijnsburgse Boys, IJsselmeervogels, VVSB en Stedoco liggen er al uit. And counting.
 

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag naar Oranje Nassau (1E) - Mamio (3C) geweest, 10-0. Straks naar Groninger Boys (2L)-Be Quick 1887 (HC).
Morgen de leukste, dan twee clubs uit 2L tegen elkaar, GRC-Helpman.

Haha, Buh Kwiek Dokkum (2I) uit bij een vijfde klasser 1-1. Geen idee wie de strafschoppenserie gewonnen heeft, zetten ze er bij tweenul.nl vreemd genoeg nooit bij. En ook op knvb.nl staat het er niet bij. Op BQ.nl ook niet.
Amateurs.:eek:mg:
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Uit een vaag twitterbericht denk ik op te kunnen maken dat Ouwe Syl die penaltyserie won.
 

Unregistere

Well-known member
In Zuid I is ASWH ook na vandaag nog altijd met twee teams van de partij.

ASWH 1 won in Papendrecht zonder glans van derdeklasser Drechtstreek, waar voormalig ASWH-trainer Bill Tukker de scepter zwaait. Het werd 1-3, ruststand 1-1. Laag tempo, weinig inspiratie, maar gelukkig kwamen we er mee weg... Doelpunten van Robbert Olijfveld, Victor de Blok en Jesper van den Bosch.

In Hendrik-Ido-Ambacht won ASWH 2 van de Zwijndrechtse tweedeklasser Groote Lindt, waar tal van oud-ASWH'ers spelen. Na negentig minuten was het 3-3, door goals van Josiemar van de Werp (2) en Sven Breukhoven. In de strafschoppenserie hielden namens ASWH Billy Nzojyibwami, Josiemar van de Werp, Reggie de Windt en Bas van Stokkom het hoofd koel, Mike Langerak miste wel. Bij de bezoekers was er echter ook ??n misser, waarna Groote Lindt-keeper Raymond Klootwijk de vijfde strafschop nam. Zijn inzet werd een prooi voor de goalie van ASWH 2, Rody van der Poel, zodat onze reserves wederom stuntten in dit toernooi.

Weinig surprises in Zuid I tot nu toe. Achilles Veen won van SteDoCo, maar dat vind ik niet heel raar. Verder gingen clubs als Kloetinge, Oranje Wit, Hoek en Kozakken Boys allemaal door.

In de beker van West II wel wat surprises:

FC Rijnvogels - Rijnsburgse Boys 5-1
Oude Maas - FC Boshuizen 4-3
Ter Leede - SC Feyenoord 1-2
VVSB - Heinenoord 3-3, Heinenoord w.n.s.
Quick - Capelle 3-1
TOGB - Zwaluwen 2-1
 

bqandy

Well-known member
1-0 lees ik. Onderschatting, of kwam Be Quick ook met een veredeld jeugdteam?

Nope, op een paar blessures na de sterkste opstelling. Morgen speelt het tweede namelijk ook voor de beker tegen Stadskanaal en de A1 speelde vanmiddag al. (15-0 tegen Erica A1 in de beker, ja vijftien - nul).
Be Quick was slappe hap vanavond tegen een gretig Groninger Boys met oud Appingedam speler en routinier Pong Clemencia in de gelederen.

http://www.tweenul.nl/nieuws/stad-groningen/bekerblamage-be-quick-1887-tegen-groninger-boys
 

Abubakari

Well-known member
Vergeet bqandy helemaal te vermelden dat het een heerlijk bekeravondje was (al geloof ik niet dat bqandy dat geheel met me eens is). Groninger Boys al weken zwaar uit vorm verrast BQ, al weken zwaar in vorm. GB ook nog een minuut of 20 met 10 man na rood voor Layeb (volgens mij ?n andy een overdreven zware straf). BQ bakte er weinig van, 2 goeie kansen gehad, meer niet. Groninger Boys bekert ook nog gewoon verdiend verder.
Precies wat bekervoetbal zo leuk maakt, de underdog die alles geeft tegen een wat hautaine hoofdklasser en stunt. Ik heb genoten.

Het was dus niet de dag der Be Quicken als ik Joost mag geloven, en dat doe ik graag.
WOEHA! Buh Kwiek D. er uit tegen een vijfde klasser, wat een grap!
 

Joost

Well-known member
Inmiddels bevestigd door het verslag bij Be Quick. De Dokkumers maakten pas in de 85e minuut gelijk.
 

Abubakari

Well-known member
PES5? Wer bist jong?

Be Quick in bekerduel beschamend onderuit tegen 5e klasser Ouwe Syl

Na twee nederlagen op rij in de competitie mocht Be Quick Dokkum zaterdag aantreden in een bekerduel tegen 5e klasser Ouwe Syl in Oudebildtzijl. De verwachting bij veel Dokkumers was dat het zelfvertrouwen in deze wedstrijd weer kon worden opgekrikt en er minstens een half dozijn doelpunten kon worden bewonderd. Niets bleek minder waar. Na 90 minuten stond er 1-1 op het scorebord en in de beslissende strafschoppenserie miste Marcel Stormer de 5e strafschop, terwijl Ouwe Syl het net wel wist te vinden. Einde bekertoernooi voor Be-Quick!

De vijfde strafschop van Be Quick stond symbool voor de gehele wedstrijd. Marcel Stormer gleed in zijn aanloop onderuit en de penalty werd een gemakkelijke prooi voor de keeper van Ouwe Syl. Terechte euforie bij de spelers van Ouwe Syl en zware teleurstelling bij de supporters, spelers en staf van Be Quick.

;)
Wat een giller.
 

bqandy

Well-known member
Vergeet bqandy helemaal te vermelden dat het een heerlijk bekeravondje was (al geloof ik niet dat bqandy dat geheel met me eens is). Groninger Boys al weken zwaar uit vorm verrast BQ, al weken zwaar in vorm. GB ook nog een minuut of 20 met 10 man na rood voor Layeb (volgens mij ?n andy een overdreven zware straf). BQ bakte er weinig van, 2 goeie kansen gehad, meer niet. Groninger Boys bekert ook nog gewoon verdiend verder.
Precies wat bekervoetbal zo leuk maakt, de underdog die alles geeft tegen een wat hautaine hoofdklasser en stunt. Ik heb genoten.

Het was dus niet de dag der Be Quicken als ik Joost mag geloven, en dat doe ik graag.
WOEHA! Buh Kwiek D. er uit tegen een vijfde klasser, wat een grap!

Objectief gezien een heerlijk bekeravondje natuurlijk. Want wat je zegt: Dit soort uitslagen maken bekerwedstrijden leuk.
Het was achteraf gezien ook wel een aardige forum meeting, want die twee Be Quick aanhangers rechts van me, waren indertijd ook aardig actief hier, en op voorgangers van de voetbalkantine. Niet eens bij stil gestaan tijdens de blamage. :)
 

Abubakari

Well-known member
Objectief gezien een heerlijk bekeravondje natuurlijk. Want wat je zegt: Dit soort uitslagen maken bekerwedstrijden leuk.
Het was achteraf gezien ook wel een aardige forum meeting, want die twee Be Quick aanhangers rechts van me, waren indertijd ook aardig actief hier, en op voorgangers van de voetbalkantine. Niet eens bij stil gestaan tijdens de blamage. :)

Gelukkig voor jou telt deze niet mee in de toto. Was wel leuk, tussen de BQ1887 aanhang deze stunt beleven.

Troost je met de gedachte dat er altijd nog een Be Quick met een nog grotere blamage is. De nummer 8 uit 5B. :duim:
Maakt dit mooie bekerdagje wel helemaal, FORZA OUWE SYL!
 
Bovenaan