Districtsbeker 2015/2016

noordooster

Well-known member
Ik snap je verhaal.
In feite komt het er op neer dat er op zaterdag wat meer clubs uit Noord, Oost, West 1, West 2 en Zuid 1 in de hoofdklasse spelen dan op zondag omdat bij de zondagclubs ook die uit zuid 2 meestrijden voor een plek in de hoofdklasse.
Het verhaal van Noord en Oost geldt in feite ook voor West 1, 2 en Zuid 1.
Toch blijf ik je stelling betwisten dat het als noordelijke club op zaterdag gemakkelijker is in de hoofdklasse te komen en je te handhaven dan op zondag.
Hiervoor gaat het namelijk niet om kwantiteit maar om kwaliteit, de kwaliteit van de clubs waartegen je je moet handhaven en om de sterkte van de clubs waarmee je moet afrekenen om te kunnen promoveren.
Ik denk dat de stelling van de Waan dat in Noord de topamateurclubs op zaterdag gemiddeld wat sterker zijn dan die op zondag klopt , waardoor er nu in de kwartfinale van de beker in Noord alleen nog maar zaterdagverenigingen zitten.
Ook hierbij gaat het meer om kwaliteit dan om kwantiteit, want in Noord is het aantal standaardteams op zondag groter dan dat op zaterdag.
Ik weet niet exact hoe die verhoudingen in Oost liggen, maar ik dacht dat ook daar er meer zaterdagteams in de kwartfinale zitten terwijl er in dat district veel meer standaardteams op zondag zijn.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Dat de kwaliteit op zaterdag wat hoger is als op zondag is ook makkelijk te verklaren.

Er zijn maar weinig profclubs in Noord en je ziet dat de selecties van topamateurs veel afvallers uit jeugdopleidingen van profclubs herbergen. Spelers die bij een profclub in het tweede hebben gespeeld zijn toch een beetje ingesteld als profvoetballer. Die zullen dan vaker richting clubs gaan waar wat betaald wordt en het is een algemeen bekend feit dat er op zaterdag meestal beter betaald wordt.

In regio's waar meer jeugdopleidingen van BVO's zijn is die spreiding over zaterdag en zondag beter.
 

noordooster

Well-known member
Dat de kwaliteit op zaterdag wat hoger is als op zondag is ook makkelijk te verklaren.

Er zijn maar weinig profclubs in Noord en je ziet dat de selecties van topamateurs veel afvallers uit jeugdopleidingen van profclubs herbergen. Spelers die bij een profclub in het tweede hebben gespeeld zijn toch een beetje ingesteld als profvoetballer. Die zullen dan vaker richting clubs gaan waar wat betaald wordt en het is een algemeen bekend feit dat er op zaterdag meestal beter betaald wordt.

In regio's waar meer jeugdopleidingen van BVO's zijn is die spreiding over zaterdag en zondag beter.

Klopt, en ik hoor van jongens die bv naar HHC gaan nogal eens argumenten als sfeer en kwaliteit.
Maar misschien is dat samen met dat betalen een beetje het kip en ei verhaal.

Overigens denk ik dat het aantal profclubs in Noord redelijk in verhouding is met het aantal inwoners dus wat dat betreft mag er weinig verschil zijn met andere regio's . En ook zijn er in N en O meer zondag- dan zaterdagclubs.
Dan zullen wellicht zaken als geld , sfeer enz meespelen.
Maar speelt dat in W1, W2, Z1 minder een rol ?
Alleen in Zuid 2 zullen ex-profs natuurlijk sneller kiezen voor een zondagclub.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Klopt, en ik hoor van jongens die bv naar HHC gaan nogal eens argumenten als sfeer en kwaliteit.
Maar misschien is dat samen met dat betalen een beetje het kip en ei verhaal.

Overigens denk ik dat het aantal profclubs in Noord redelijk in verhouding is met het aantal inwoners dus wat dat betreft mag er weinig verschil zijn met andere regio's . En ook zijn er in N en O meer zondag- dan zaterdagclubs.
Dan zullen wellicht zaken als geld , sfeer enz meespelen.
Maar speelt dat in W1, W2, Z1 minder een rol ?
Alleen in Zuid 2 zullen ex-profs natuurlijk sneller kiezen voor een zondagclub.

Er wonen in Friesland, Groningen en Drenthe 1.7 miljoen mensen. Grofweg 10% van de totale bevolking. 4 profclubs is iets meer dan 10% van het totale aantal profclubs.

Maar er zijn 29 jeugdopleidingen van profclubs in Nederland waar slechts 3 in district Noord.
 

noordooster

Well-known member
Er wonen in Friesland, Groningen en Drenthe 1.7 miljoen mensen. Grofweg 10% van de totale bevolking. 4 profclubs is iets meer dan 10% van het totale aantal profclubs.

Maar er zijn 29 jeugdopleidingen van profclubs in Nederland waar slechts 3 in district Noord.

Is ook 10 % , dus dat is allemaal aardig in verhouding.
 

noordooster

Well-known member
Noord is 16% van het amateurvoetbal, 3 profclubs is slechts 10% waarbij vooral de opleiding in Emmen nog niet zo'n hoog niveau heeft.

Noord heeft ongeveer 12 % van het aantal leden van de KNVB.
Misschien dat het percentage van het aantal verenigingen wat hoger ligt omdat Noord veel kleine verenigingen telt.
Groningen en Cambuur hebben de jeugd voor een deel samen, maar krijgen trouwens Cambuur, Heerenveen, Groningen en Emmen in de toekomst niet alle 4 een eigen jeugdopleiding ?

Maar ok, we dwalen af. Het heeft verder weinig meer te maken met waar het oorspronkelijk om ging.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Bij HSC'21 vinden ze de aanwezigheid van mij blijkbaar van groot belang.
Wedstrijd is verplaatst naar paaszaterdag 26 maart om 18.00 uur.
Top!!!:duim:

Kijk, dat is meedenken met trouwe supporters!

Meeste potjes in Zuid I zijn ook op zaterdag 26 maart ingepland. Blijkbaar een goede bekervoetbaldag!
 

Forza AZ

Well-known member
West I 1/8e finale:

17 maart
2030 H.DTS (zo 4)-Magreb'90 (zo T) 1-3

Programma kwartfinales:

WV-HEDW (za 1)-AFC (zo T)
Magreb'90 (zo T)-Velsen (zo 2)
Swift (za H)-de Merino's (za 1)
RODA'23 (zo 3)-AFC'34 (zo 1)
 

Forza AZ

Well-known member
Komende week worden de kwartfinales gespeeld in 5 van de 6 districten (in West II zijn de finalisten al bekend; in Noord is Flevo Boys (H) vrijgeloot). Dit is het programma:

22 maart
2000 HHC Hardenberg (T)-SVZW (H) 1-0 [O]
26 maart
1430 WV-HEDW (1)-AFC (T) 2-1 [W1]
1430 Achilles Veen (H)-Kozakken Boys (T) 0-0 pen 4-5 [Z1]
1430 Kloetinge (1)-ASWH (H) 1-2 [Z1]
1430 SC Genemuiden (H)-VV Groningen (3) 2-3 [N]
1500 ONS Sneek (T)-Oranje Nassau G (1) 3-1 [N]
1700 Oranje Wit (1)-Halsteren (H) 3-2 [Z1]
1700 Avanti'31 (3)-Spaubeek (3) 3-1 [Z2]
1700 ESA (3)-RKZVC (3) 0-4 [O]
1800 HSC'21 (T)-FC Lienden (T) 4-1 [O]
28 maart
1400 RODA'23 (3)-AFC'34 (1) [W1]
1400 Magreb'90 (T)-Velsen (2) [W1]
1430 Swift (H)-de Merino's (1) [W1]
1430 TEC (T)-UNA (T) [Z1]
1430 UDI'19 (H)-EVV (T) [Z2]
1430 Schaesberg (2)-Groene Ster (H) [Z2]
1430 Chevremont (1)-Venlosche Boys (2) [Z2]
1430 AZSV (H)-Bennekom (H) [O]
29 maart
2000 Staphorst (H)-PKC'83 (1) [N]
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Wat heeft SVZW jullie misdaan, mannen ?
Het was een slechte wedstrijd met weinig spektakel. Er ging veel mis.
HHC was in de eerste helft het minst slecht en maakte kort voor rust 1 - 0.
In de tweede helft had SVZW een overwicht , maar het kreeg nauwelijks kansen.
HHC kon zijn geliefde spelletje spelen. Terugzakken en op de counter.
Die counters werden slecht uitgevoerd.
Waan, er waren ook nu weer opvallend veel Heutink jassen aanwezig langs de lijn.
En ik zag oa de trainers van Flevo Boys, ONS Sneek en van tot voor kort WKE.
 
Bovenaan