District Zuid I

Unregistere

Well-known member
Flink wat commotie in de nacompetitie eerste / tweede klasse. Afgelopen zaterdag werd NSVV - Altena al voor de aftrap gestaakt vanwege een vuurwerkincident: https://www.hoekschnieuws.nl/2019/0...-bij-aftrap-al-gestaakt-na-vuurwerk-incident/

De KNVB stelde de wedstrijd opnieuw vast voor gisteravond. Altena ging niet akkoord en wilde niet meer naar Numansdorp. Daarop stelde de bond voor dan zaterdag te spelen, maar ook daar heeft Altena geen trek in: https://www.bd.nl/amateurvoetbal/al...-we-sturen-een-open-brief-naar-knvb~a562e762/

Nu is uiteindelijk besloten dat NSVV als winnaar wordt aangemerkt en zaterdag tegen VVGZ mag spelen: https://www.voetbalrotterdam.nl/2019/06/knvb-handelt-snel-nsvv-vvgz-op-zaterdagmiddag/
 

Unregistere

Well-known member
En vervolgens verslaat NSVV ook nog eens VVGZ, door een zege in de verlenging. Het werd 2-1, waardoor de Zwijndrechters na negentien jaar degraderen uit de eerste klasse. Toekomstig ASWH'er Mitchel Louwerens gaf de assist bij de winnende treffer van NSVV.

Papendrecht, het team van voormalig ASWH-speler en assistent-trainer Johan Sturrus, hield de promotiekansen levend. Na verlenging werd eersteklasser Geinoord met 2-1 geklopt.

NSVV en Papendrecht spelen zaterdag op neutraal terrein om promotie naar de eerste klasse. Die pot wil ik wel zien!

Ietsje lager behield De Zwerver de promotiekansen naar de tweede klasse. Zij wonnen na strafschoppen van Zwaluwe. De doelman nam de beslissende. Zaterdag de finale tegen Meerkerk op het terrein van Schelluinen.

Het zaterdagteam van onze buren van IFC degradeerde dan juist weer naar de vierde klasse. Op het terrein van Baronie, waar alleen twee kleedkamers open waren en er nog gezocht moest worden naar een bal, verloren de Ambachters van de Tilburgse studenten van Merlijn: 2-1.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Bij NSVV moet ik meteen aan Jaap Bax denken. En Papendrecht heeft natuurlijk ook een mooie historie. Mooie pot.
 

Unregistere

Well-known member
Allebei wel clubs met een mooie historie inderdaad. En ik begreep van de trainer van Papendrecht dat het duel waarschijnlijk in Heerjansdam gespeeld wordt, al is het veld van Smitshoek mogelijk ook een optie. Heerjansdam lijkt mij prima.

Zelf straks naar Terheijden voor de wedstrijd FC Dordrecht amateurs - Achtmaal. De winnaar speelt volgend seizoen in de vierde klasse. FC Dordrecht strijdt om promotie, Achtmaal om handhaving. Achtmaal werd dertiende in 4B en is op basis van het doelsaldo veroordeeld tot het spelen van dit duel. De nummers elf, twaalf, dertien en veertien hadden in deze competitie allemaal 28 punten. GESTA (-5) en Grenswachters (-6) ontsprongen de dans, Achtmaal (-23) speelt een play-off en HSC '28 (-24) degradeerde.

FC Dordrecht amateurs beleefde een prima eerste seizoen in 5B. Ze behaalden 58 punten uit 24 duels en maakten liefst 116 doelpunten. Alleen deed PCP het nog iets beter, dus een titel zat er niet in. Nu dan maar via de nacompetitie, zou je zeggen. Op basis van de cijfers lijken ze mij de favoriet, want het niveauverschil tussen beide afdelingen is volgens mij te verwaarlozen. Ben benieuwd.
 

Unregistere

Well-known member
Het is FC Dordrecht amateurs gelukt om te promoveren. Ze begonnen best goed aan de wedstrijd en kwamen na een klein kwartier op 1-0 door een kopbal van Ilhan Solak. Daarna werd het veldspel, mede door de spanning wellicht, wat minder. Tegenstander Achtmaal maakte ook weinig klaar, maar kreeg even na het half uur een enorme kans op de gelijkmaker. De pas zeventienjarige scheidsrechter legde de bal namelijk op de stip. De Dordtse goalie Eelco Jansen onderscheidde zich echter door de strafschop te stoppen.

Na rust was het wachten op een bevrijdende, tweede goal. Die kwam er uiteindelijk een minuut of twintig voor tijd door Roy Tuinder. Daarna kwam Terheijden kort voor tijd nog ??n keer in de buurt van de aansluitingstreffer, maar opnieuw toonde Jansen zijn keeperskwaliteiten. Na bijna tien minuten extra tijd vond de scheids het ook wel genoeg en dus is FC Dordrecht amateurs in het eerste seizoen direct gepromoveerd.

Een derby met GSC/ODS volgend seizoen dus, mogelijk ook met SC Emma. Die ploeg kan echter nog promoveren. Ze bereikten vandaag de finale door een zege bij Hontenisse en spelen zondag op neutraal terrein tegen WDS '19 om promotie naar de derde klasse.
 

Unregistere

Well-known member
Bonehead mag dat wel van mij!

Zondag toch nog ??n potje voor de krant, zal normaal gesproken de laatste zijn voor dit seizoen. Finale om promotie naar de derde klasse tussen SC Emma en WDS '19, op neutraal terrein in Raamsdonksveer.
 

Unregistere

Well-known member
RBC is bezig om, waarschijnlijk onder impuls van Koos Waslander, allerlei spelers uit het Rotterdamse aan te trekken. De nieuwste aanwinst is Carlos Ramos. Hij speelde in het verleden al eens voor RBC toen ze nog in het betaalde voetbal uitkwamen. Dit seizoen speelt hij voor Leonidas, maar hij droeg ook al de shirts van onder meer Deltasport, SC Feyenoord, Kozakken Boys, ASWH en Brielle.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, ik heb alle clubs - voornamelijk BVO's - uit zijn jeugd maar even buiten beschouwing gelaten, anders werd het wel een erg lange post. ;)
 
Bovenaan