District Oost

Abubakari

Well-known member
65ecf3e705e4a-IMG_3877.jpeg

Eens een ander district, ik was bij de topper in 3A tussen sv de Paasberg en JVC Cuijck, de nummer 2 en 3. Of eigenlijk 3 en 2. Koploper Be Quick Zuphten heeft een vormdip (en verloor vanmiddag van de club die voorlaatst staat maar wel koploper is in de tweede periode) dus kon de winnaar goede zaken doen. Na een uur stond het 0-3 voor JVC en dat was verdiend. Onder andere een fraaie vrije trap die voor 0-1 zorgde en wat verzorgder voetballend tegen de Paasberg wat het voornamelijk van zijn mooie clubnaam moest hebben.
Maar de Paasberg gaf niet op, in de 66’ minuut kwamen ze met een fraaie lob over de te ver voor zijn doel staande keeper op 1-3. Nog steeds geen vuiltje aan de lucht voor JVC en de mannen naast mij wensten mij vijf minuten voor tijd een prettige middag, dit wordt niks meer, we houden het voor gezien. Ze waren nog maar net weg of de Paasberg kreeg een penalty, 2-3!
En ja hoor, in blessuretijd ook nog de 3-3!!
En de Paasberg ging op jacht naar de 4-3. En kreeg in de laatste seconde het deksel op de neus, uit een corner maakte JVC er weer 3-4 van. De Paasberg vertrok hartgrondig vloekend en JVC in totale euforie, prima apotheose van een wedstrijd die onverwacht nog ontaarde in een spektakel! JVC nu koploper, al heeft Be Quick Zuphten nog wel de minste verliespunten.
65ecf78f66460-IMG_3882.jpeg
 

bqandy

Well-known member
Nieuwsgierig geworden zag ik dat Jordie van der Laan drie keer scoorde. Ik weet dat hij uit Cuijk komt, maar wat doet hij bij een derdeklasser? Ik herinner me een seizoen in de hoofdklasse C dat hij iets van 30 keer scoorde voor Julana'31.
Als ik naar een wedstrijd ging met Juliana'31 kon ik 'de man van de wedstrijd' al van tevoren invullen. De beste speler van de hoofdklasse C indertijd.
Speelt hij bewust lager?
 

Pieros

Active member
Nieuwsgierig geworden zag ik dat Jordie van der Laan drie keer scoorde. Ik weet dat hij uit Cuijk komt, maar wat doet hij bij een derdeklasser? Ik herinner me een seizoen in de hoofdklasse C dat hij iets van 30 keer scoorde voor Julana'31.
Als ik naar een wedstrijd ging met Juliana'31 kon ik 'de man van de wedstrijd' al van tevoren invullen. De beste speler van de hoofdklasse C indertijd.
Speelt hij bewust lager?

Hij is sinds dit seizoen ook redacteur voor voetbalvandaag.nl en video en datascout bij NEC. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
 

Sjorro

Member
Een (premium) stukje uit de Gelderlande van februari vorig jaar:

Jordie van der Laan heeft zijn ambities begraven: ‘Dat voelt goed’

De Cuijkenaar is opnieuw teruggekeerd naar de club uit zijn woonplaats. Bij JVC zat hij in de jeugd en voetbalde hij in topklasse (van 2012 tot en met 2015) en in de derde divisie (2016-2018). Deze keer mag hij zijn kunsten vertonen in de derde klasse van het zaterdagvoetbal.

Na jaren sukkelen met blessures en clubhoppen – onder meer Telstar, het Australische Bentleigh Greens en als laatste UDI’19 uit Uden – hakte de boomlange aanvaller de knoop door. ,,Die jongens hebben het de laatste jaren vaak gevraagd”, zegt hij na het met 2-0 verloren duel. ,,Het was er tijd voor. Kijk naar vandaag: ik loop de tweede helft weer te strompelen over het veld.”

Oké, op die ene onhandige actie in 2019 na die hem zijn contract bij eerstedivisionist Telstar kostte (Van der Laan meldde zich ziek, maar was ’s avonds in beeld op de tribune bij het Champions League-duel van Ajax bij Tottenham Hotspur), deed Van der Laan er ruim een decennium alles aan om profvoetballer te worden. Met wisselend succes dus. Nu gooit hij wat die ambities betreft het bijltje erbij neer.

Fanatiek

,,En dat voelt goed”, legt hij uit. ,,Ik ben bijna 30. Heb een leuke baan. Dit past beter bij mijn leven en wat mijn lijf aankan. Ik ben blij terug te zijn. Het voelt meteen als normaal. Er is weinig veranderd. Jammer genoeg is ook het kunstgras nog hetzelfde.

,,Het niveau is wel lager. Zonder daar neerbuigend over te doen: ik kan makkelijk mee. Maar dat neemt niet weg dat iedereen hier fanatiek is en vol energie zit. Ik sta met een andere mindset in het veld dan de afgelopen jaren, maar ik moet nog steeds gewoon gas geven om iets te kunnen betekenen.”

In 2018 scoorde hij voor JVC in een (mislukte) tweekamp met Jong Almere City voor een plek in de tweede divisie. Vorige week maakte hij direct weer een treffer voor de Cuijkse club. Deze zaterdag komt hij niet eens aan schieten toe. Sterker nog: op een vrije trap op de paal van Bjenze Graat na komt JVC niet eens toe aan een doelpoging.
 

Joost

Well-known member
Die club moeten ze opdoeken. Dat is helemaal geen club meer. Hebben een commerciële voetbalschool als jeugdafdeling en van daaruit maken ze een 1e elftal. Hebben geen eigen identiteit meer, je kunt er niet eens lid van worden zonder screeening.
Mooi moment om ze keihard aan te pakken.
 
Bovenaan