District Noord

Abubakari

Well-known member
Hoe kan VVK dan de derde periode krijgen als er maar twee periodes zijn? Wordt er voor het schema op die manier een derde periodewinnaar gecree?rd?

Sensini

Well-known member
Hoe kan VVK dan de derde periode krijgen als er maar twee periodes zijn? Wordt er voor het schema op die manier een derde periodewinnaar gecree?rd?

Handboek competitiezaken amateurvoetbal pagina 20:
5. Voor de klassen die bestaan uit een oneven aantal teams met twee perioden en drie periodekampioenen geldt:
[...]
b. Het team dat in de eindrangschikking van de competitie in een klasse met een oneven aantal teams de meeste
punten heeft behaald en dat nog geen periodekampioen is (of als zodanig is aangemerkt), wordt in deze regeling
als periodekampioen van de derde periode aangemerkt.

Abubakari

Well-known member
Dank je, dat wist ik niet. En qua verslagen is het in de vijfde klasse vaak niet zo royaal, op de ene site stond VVK wel bij het nc programma maar bij Voetbalnoord dan weer niet. Maar goed, mooi om te weten, meestal onthoud ik dat soort dingen dan ook wel. Zo niet dan hoor je het volgend seizoen om deze tijd wel weer.:D

bqandy

Well-known member
Akloe wel. Was nog discussie of hij in de pauze of vlak er na gewisseld moest worden. Solliciteerde naar rood, maar verdiende wel een publiekswissel.
Die andere twee inderdaad niet.

Totti

New member
HIj was volgens mij een groot deel van het seizoen niet echt fit, want pas in het laatste kwart stond hij weer wekelijks in de basis. Daarvoor viel hij regelmatig in. Geen toeval dat GRC prompt de derde periode heeft gepakt. Lulofs is op zijn 41 ste (of 42ste?) nog gewoon de absolute gangmaker bij GRC, het verschil tussen wel of geen Lulofs is echt groot. Komt hij er in dan zie je direct de openingen waar rappe spitsen als Wilkens en Alt mee uit de voeten kunnen en is GRC direct veel gevaarlijker.

Vorige week was ook leuk, Lulofs maakte een tackle, was veel te laat, kreeg terecht geel. Riepen ze vanaf de bank van Hoogeveen (de tegenstander dus) "Die man is te oud voor het spelletje". Twee minuten later maakt ie de 1-0 en nadat Hoogeveen op 1-1 was gekomen speelde Lulofs zichzelf met een geweldige actie vrij en maakte hij het uit een vrij lastige hoek heel subtiel af.

U hoort het, ik ben fan.:D

Sowieso een leuke ploeg, GRC, vrij veel thuiswedstrijden van gezien dit seizoen. Ook knap van Jurna dat hij de gatenkaas die de verdediging vlak voor en na de winterstop was (uitslagen van 4-6 en 3-5 etc) weer dicht heeft gekregen en uiteindelijk gewoon vierde is geeindigd met GRC en bovendien een periode heeft gepakt waar veel mensen in GRC een serieuze degradatiekandidaat zagen.
Hoofdklasse lijkt me wat te veel voor GRC, lekker een beetje mooi meedoen in 1F lijkt mij mooier dan een loodzwaar seizoen in de Hoofdklasse, maar goed, wie weet verrassen ze daar ook nog.
Mooi man. Enorm aardige gast, hij was mijn trainer bij de KNVB in de zaal voor een tijdje. Zelden iemand met zulke kwaliteiten zo lekker nuchter zien blijven.

Joost

Well-known member
In de nacompetitieregeling van de zondag 2e klassers is enkel een extra duel ingeruimd om de open plek van Wolvega op te vangen. Volgend jaar dus gewoon weer 2e klassen met 13 teams.

Abubakari

Well-known member
STAD Groningen:
59175a1009f5c-nconpkc.png

WHC-Olde Veste 2-2 (OV wns)
ON-WHC 1-1 (ON wns)

Is WHC winnaar als het bij Olde Veste-Oranje Nassau dinsdag 0-0 eindigt en wint Olde Veste bij een gelijkspel met goals of tellen dan eerst de strafschoppenseries en zou het dan op de penaltys aankomen bij Olde Veste-ON?

Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
BQD verschaft zichzelf een redelijke uitgangspositie door met 1-1 gelijk te spelen in Gramsbergen.

Abubakari

Well-known member
Jammer, Groen Geel en TKB winnen uit met 0-3 en 1-3, weinig spanning meer in de return vrees ik.

Voor BQD lonkt een finale tegen Omlandia. Die wonnen uit met 1-2 van Veenwouden.

VVK zaterdag lijkt af te dalen naar de vijfde klasse, uit met 3-0 van Westerlee verloren.

Oosterparkers gaat voor een herkansing, thuis met 1-4 van AFK. verloren.

En Oranje Nassau dus 1-1 thuis tegen WHC, verlossende gelijkmaker (verlies was sowieso degradatie voor ON) viel in de 81' minuut. Het was vooral voor rusy echt bar & boos van beide kanten. Het leek wel vierde klasse voetbal uit de onderste regionen, alsof de bal onder stroom stond.

Abubakari

Well-known member
Vanmiddag gekozen voor FC Lewenborg (tevens het enige sportpark in Stad waar ik nog niet was geweest) tegen Dalen, nacompetitie om promotie naar de 2. klasse. De winnaar moet tegen Forward, dus ik hoop op Lewenborg, kan ik de uit ?n de thuiswedstrijd kijken, maar dat terzijde.
Dalen was beter, maar FC Lewenborg benutte zijn schaarse kansen en won met 2-1. Zowel voor rust (11. minuut) als na rust (69. minuut) scoorde FC Lewenborg uit zijn eerste kans in die helft. Dalen scoorde binnen de minuut na de 1-0 tegen. Kregen ook niet veel 100% kansen, maar hebben wel de kans op een zege laten liggen gezien de mogelijkheden die ze kregen.

GRC verloor van VELO (0-1) (HK/1.klasse) nadat ze hun eerste wedstrijd ook al verloren hadden van DESO. Volgend jaar dus weer eerste klasse voor GRC en stiekem vindt niemand dat erg denk ik.

VVK (4/5. klasse) won thuis met 4-3 van FC Zandhuizen.

Abubakari

Well-known member
Groen Geel, marge van 2 ipv 3 bij TKB en Groen Geel kennende zou het maar zo ook nog spannend kunnen worden.:D
Maar ik vrees dat het bij beide wedstrijden gespeeld is. Het is dat ik laat uit bed ben na mijn nachtdienst, anders was ik misschien wel even naar Buitenpost gegaan. Maar 19.00 aftrappen past niet in mijn programma.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Het werd inderdaad niet meer spannend bij Groen Geel, 3-0 bij rust, tweede helft maar gelaten voor wat het was.

TKB stond bij rust 2-1 voor. Uit al 3-0 gewonnen.

Zoals het nu lijkt komende zaterdag ON thuis tegen Smitshoek of Kloetinge en de zaterdag er op de returns van The Knickerbockers–Noordwolde/Nieuwleusen en Groen Geel–SC Loppersum/SCD’83. Kunnen we weer twee zaterdagen vooruit. :duim:

bqandy

Well-known member
BQ Dokkum tegen Omlandia. BQ Dokkum won met 1-0 van Gramsbergen. Omlandia met 6-1 van Veenwouden.

Groen Geel won met 6-1 van Glimmen.
TKB met 3-1 van Hardenberg.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Pelikaan S en Noordscheschut zijn ook door. Ten koste van Hardegarijp en Ljouwerter Sweltsjes.

Groen Geel moet nu tegen SCD'83 en TKB tegen Nieuwleusen. Dat zijn de nummers 2 en 3 van 3D.

Bovenaan