District Noord

bqandy

Well-known member
Vanavond werden de Halve finales gespeeld van het populaire Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi.
Voor de finales van zaterdag 14 januari komen 6 teams in actie. ( Het toernooi begon met 100 teams ).
De nrs 1 van vanavond plaatsten zich rechtstreeks en dat zijn : Noordscheschut (za2), DZOH (za2), SVBO (zo1), HZVV (za1) en Dedemsvaart ( zo3).
De nrs 2 krijgen woensdag a.s. nog een herkansing. Dat zijn MSC (zoH), Staphorst (zaH), Nieuw Buinen ( zo1), Germanicus (zo2) en De Weide (za2)
Van deze 5 teams zal er nog 1 zich ook plaatsen voor de finales.

Het schijnt erg "gezellig" te zijn geweest bij HZVV - De Weide, beide uit Hoogeveen.
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/117213/Supporters-HZVV-en-De-Weide-hebben-de-grens-overschreden

Er gebeurt nauwelijks wat op de noordelijke en oostelijke velden, maar als die zaaltoernooien aan de gang zijn moet het regelmatig uit de hand lopen.
Niet alleen Protos Weering, maar ook in Leek een paar jaar geleden. Volgend jaar maar naar buiten op halve kunstgrasvelden. Kan het publiek op een afstand blijven en de heethoofden koelen vanzelf wel af of ze komen niet.

SanMark.

Well-known member
Ja het zaalvoetbal maakt heel wat los in Hoogeveen en de omgeving van Hoogeveen.

Al heeft bv een WKE ook al een aantal jaar niet mee mogen doen omdat ze betrokken waren bij vechtpartijtjes.

Al is op voetbal gebied de dominantie van gemeente Hoogeveen niet zo groot. Alleen HZVV en Noordscheschut hebben zich geplaatst en heel misschien komt daar dan de Weide dan nog bij.

Er zijn wel jaren geweest met Hoogeveen, HZVV, HODO , Hollandscheveld en misschien nog een Hoogeveense club in de finale.

SanMark.

Well-known member
Nu ben ik al een aantal jaar niet meer geweest , maar de keren dat ik ging was het zeer vaak op het randje van vechtpartijen.

Sjorro

Active member
Waar komt dat fanatisme vandaan rondom zo'n zaalvoetbaltoernooi? Het lijkt wel of ze wereldkampioen kunnen worden......

SanMark.

Well-known member
Het toernooi leeft heel erg in Noord Overijssel en in Zuid en Oost Drenthe.
Vooral ook in de regio Hoogeveen.
Gedurende de winterstop en ook daarvoor wordt er veel over gepraat en maakt het veel los bij publiek en spelers omdat aan het behalen van de finales en helemaal aan het winnen van het toernooi een flinke status wordt ontleend.
Niet in het minst ook omdat je bij zo'n toernooi kunt winnen van clubs die op het veld hoger spelen of omdat je clubs tegenkomt die je anders haast nooit treft. Regio Oost en Regio West en ZA-ZO .
En ik denk dat ook de 40-jarige traditie van het toernooi wat meespeelt in dat fanatisme.

En er zijn natuurlijk ontzettend veel derby's want de eerste rondes worden de teams op regio in gedeeld. Dus je komt altijd een paar clubs tegen uit de eigen gemeente.

Begin jaren 90 ging ik ook wel eens kijken maar toen zaten de sporthallen al bomvol al waren er toen niet of geen 'sfeeracties'. Mede door de enorme publieke belangstelling leeft het ook zo ontzettend onder de spelers.

Daarnaast moet je een selectie speler zijn. Dus pure zaalvoetballers mogen niet mee doen tenzij ze een aantal minuten bij het eerste hebben gemaakt in de eerste seizoenhelft.

SanMark.

Well-known member
Bos is nog al aardig vaak in het buitenland. Ik weet niet als hij in Nederland is hoe vaak hij daadwerkelijk bij het eerste zit. Hij was in het verleden wel een vaste waarde op het veld bij de Weide.

Maar waarom zou het tegenwoordig niet meer kunnen ?

bqandy

Well-known member
Even wat anders. Weer trainersgedoe. :)

Germain Beck, trainer van Be Quick 1887 2, is volgend seizoen trainer van 2e klasser SC Stadspark uit Groningen.
Beck speelde voor zijn trainersloopbaan jaren in de top van het amateurvoetbal, vooral bij Achilles 1894 en ACV.

PES5

Administrator
Forumleiding
Die regio is toch ook gewoon een beetje een tokkiehoek? Dat hele stuk wat tegen Duitsland aan ligt tussen Emmen en Hoogeveen? Verbaast mij in ieder geval niet, die opstootjes.

SanMark.

Well-known member
Die regio is toch ook gewoon een beetje een tokkiehoek? Dat hele stuk wat tegen Duitsland aan ligt tussen Emmen en Hoogeveen? Verbaast mij in ieder geval niet, die opstootjes.

Klopt, het is allemaal mouwen opstropen en erin knallen. Daarnaast zijn ze niet vies van enige intimidatie.

SanMark.

Well-known member
Nou.... Dat is wel een beetje generaliserend.
Met clubs als VIOS, Sweel of Twedo om maar een paar te noemen is toch niet zo gek veel mis ?
Het is wel zo dat ik bij SCN ooit 1 van mijn meest onterechte waarschuwingen ( heet nu gele kaart ) ooit kreeg.
Puur een geval van provocatie en intimidatie van de tegenstander.

Ik heb het dan over HODO, Elim, VCG , Hoogeveen, de Weide Noordscheschut en in mindere mate Hollandscheveld en HZVV.

SCN heb ik zelf nooit problemen ondervonden. Dat waren over het algemeen allemaal echte potten voetbal zonder gezeur en gejank.

Meer de kant van Emmen vond ik het altijd wel meevallen.

Al waren onze potten tegen Klazienaveen altijd zeer beladen en over het randje, maar dat is door de jaren heen zo gegroeid.

SanMark.

Well-known member
En Nieuw Buinen plaatst zich voor de finale.

Wilde ik zeggen maar die verliezen in de laatste seconden van MSC.

Mug

Member
Kritiek op Staphorst blijft uit, onfatsoenlijk om zo laat af tezeggen. Of worden zaterdag clubs gespaard. ?

Bovenaan