District Noord

Abubakari

Well-known member
Het is rustig gebleven in Noordscheschut:
RTV Drenthe zei:
VOETBAL - Noordscheschut heeft er vanmiddag voor gezorgd dat het kampioensfeest van vv Groningen in de tweede klasse J in ieder geval met nog ??n week wordt uitgesteld. Het bleef 0-0.
Voor de wedstrijd waren veel extra veiligheidsmaatregelen genomen. Omdat de eerste onderlinge ontmoeting, in december, op een knokpartij uitliep.

De supporters van Groningen hadden hun eigen parkeerplek, hun eigen opgang op het terrein en er waren gescheiden supportersvakken met eigen toiletten en catering. Ook hielden twee politievrouwen een oogje in het zeil en werd er geen bier geschonken. De wedstrijd verliep rustig.

'Overdreven maar noodzakelijk'
Noordscheschut-trainer Andr? Mulder noemt de maatregelen overdreven maar aan de andere kant noodzakelijk. "Als je signalen krijgt moet je maatregelen nemen. Het is jammer dat het nodig is. Het is slecht voor het amateurvoetbal. Maar als het misgaat en je hebt geen maatregelen genomen, dan is het ook niet goed", zegt Mulder.

"Je loopt veel geld mis omdat er geen bier wordt verkocht er is geen entree geheven. Het heeft geen winnaars op deze manier. Ik vind het heel jammer dat het op deze manier moet. In het veld onderling is er weinig aan de hand. Maar dit is van hoger hand opgelegd. Ik vind het amateurvoetbal-onwaardig. Het is gelukkig goed afgelopen."
 

Abubakari

Well-known member
Forward (vorige week 5-7) heeft vanmiddag 0-0 gespeeld. :cab:

GRC (1F) 3-1 gewonnen en op pole position in de derde periode. Uit bij Wolvega een punt pakken volstaat voor de periodetitel.
 

Abubakari

Well-known member
Net als vorig seizoen kunnen zowel VVG als Ajax in hetzelfde weekend kampioen worden. vorig jaar ging het twee keer mis, VVG verloor de titel in een onderling duel aan Pelikaan S en een dag later zorgde de Graafschap er voor dat Ajax nu de EL finale mag spelen (om het maar eens positief te benaderen). Toen had ik er het volste vertrouwen in, dit jaar niet zo. VVG is al tijden volledig uit vorm, de tegenstander staat derde en moet winnen. Ik vrees met grote vreze, hopelijk maakt Knickerbockers als kat in het nauw tegen enig overgebleven titelconcurrent de Weide nog een rare sprong. Of hervindt VVG eindelijk -en precies op tijd- de vorm weer.

Hoe dan ook, veel zin in straks. Mooie afsluiting van het reguliere seizoen op zaterdag. Daarna nog wat nacompetitie. wat dat betreft vandaag nog een finale in 2J, Zuidhorn-Groen Geel om een veilige plek. Zuidhorn heeft aan een gelijkspel genoeg, Groen Geel moet dus winnen.
 

Abubakari

Well-known member
Net als vorig seizoen kunnen zowel VVG als Ajax in hetzelfde weekend kampioen worden. vorig jaar ging het twee keer mis, VVG verloor de titel in een onderling duel aan Pelikaan S en een dag later zorgde de Graafschap er voor dat Ajax nu de EL finale mag spelen (om het maar eens positief te benaderen). Toen had ik er het volste vertrouwen in, dit jaar niet zo. VVG is al tijden volledig uit vorm, de tegenstander staat derde en moet winnen. Ik vrees met grote vreze, hopelijk maakt Knickerbockers als kat in het nauw tegen enig overgebleven titelconcurrent de Weide nog een rare sprong. Of hervindt VVG eindelijk -en precies op tijd- de vorm weer.

Hoe dan ook, veel zin in straks. Mooie afsluiting van het reguliere seizoen op zaterdag. Daarna nog wat nacompetitie. wat dat betreft vandaag nog een finale in 2J, Zuidhorn-Groen Geel om een veilige plek. Zuidhorn heeft aan een gelijkspel genoeg, Groen Geel moet dus winnen.

Mooie middag voor Groningen in 2J, VVG hervindt de vorm inderdaad mooi op tijd, na 10 minuten al 2-0 voor en uiteindelijk 4-1 gewonnen en KAMPIOEN!
Groen Geel speelt nacompetitie (1-1 bij Zuidhorn), maar het andere goede nieuws komt van the Knickerbockers, die stonden op een rechtstreekse degradatieplek. Ze wonnen zelf met 2-1 van nummer twee de Weide (dus ook als VVG verloren had waren ze kampioen geworden) en concurrent LTC verloor, dus ook TKB mag nacompetitie spelen voor lijfsbehoud.

Nou, dat was kampioenschap nummer 1, nu Ajax nog even!
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Aangezien Abubakari hier alleen iets over de groenwitte (vergane) glorie uit Dokkum komt vertellen bij een positief resultaat, wordt de ploeg van het Harddraverspark al weken doodgezwegen. Vandaag weer 3-0 oppe flikker bij Rottevalle.

BQD speelde thuis tegen een taai Stiens met 0-0 gelijk en gaat via de nacompetitie proberen te promoveren naar de 1e klasse. Zeerobben is de terechte kampioen.
 

Abubakari

Well-known member
Aangezien Abubakari hier alleen iets over de groenwitte (vergane) glorie uit Dokkum komt vertellen bij een positief resultaat, wordt de ploeg van het Harddraverspark al weken doodgezwegen. Vandaag weer 3-0 oppe flikker bij Rottevalle.

BQD speelde thuis tegen een taai Stiens met 0-0 gelijk en gaat via de nacompetitie proberen te promoveren naar de 1e klasse. Zeerobben is de terechte kampioen.

Ach, wat moet je zeggen over een al lang verloren seizoen waarin niks meer te winnen of te verliezen valt. Ook de (spaarzame) zeges heb ik links laten liggen.
In de winterstop bovenaan, na de winterstop zwaar kut en nauwelijks meer wat gewonnen. Nachtkaars, hoef ik niet veel over te zeggen. Al heb ik dat lange tijd (ook als ze verloren) wel gedaan. Kun jij een voorbeeld aan nemen vakx buh kwix... :D Want jou zien we echt alleen als ze winnen, mij alleen niet meer als het seizoen niks meer gaat brengen voor d? club van Dokkum. Groen Wit Forever! (aardig van mij niet? Dat ik toch even hap op die nare Buh Kwiek ongein van je).

Al hoop ik wel dat BQD promoveert, lijkt me wel leuk als ze volgend jaar bij VVG in de Eerste Klasse zitten.
 

Abubakari

Well-known member
Aangezien Abubakari hier alleen iets over de groenwitte (vergane) glorie uit Dokkum komt vertellen bij een positief resultaat....

Echt typisch buh kwiek gezuig weer he. Ik ken PES5 nog van toen hij nog bij VV Heerenveen voetbalde, leuke aardige vent. Moet je hem nu eens zien, wat een naar mannetje (of jochie zoals RSDG zou zeggen) het is geworden in die buh kwiek omgeving.:werder:
En liegen dat ie doet, nare insinuaties en liegen, de gemiddelde buh kwieker draait zijn hand er niet voor om. Te naar voor woorden, dat volk.

Uit Dokkum weer slecht nieuws, Dokkum is het na de winterstop echt helemaal kwijt, pas 1x gewonnen en 1x gelijk, de rest allemaal verloren terwijl ze als nummer 1 de winterstop in gingen. buh kwiek stond 1-0 voor, hopelijk hebben ze nog verloren.

De vrije val van Dokkum houdt ondertussen aan, na de winterstop nog maar 1 punt uit 5 wedstrijden, ze gingen de winterstop in als koploper...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Net als jij BQ Andy even gloryhunter van VV Groningen noemt. Dat hoort er toch allemaal bij.

Hup BQD!
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Net als jij BQ Andy even gloryhunter van VV Groningen noemt. Dat hoort er toch allemaal bij.

Hup BQD!

Zou ik nooit doen. bqandy is een gewaardeerd BQ1887TV journalist. Die liet zelfs een BQ1887 kampioenswedstrijd schieten voor de locals van VVG.

Maar genoeg geouwehoerd, PES5 is my friend, ok al ist un bq'er, kimmij dat ferrotte.
Tegen wie moet BQD in de nacompetitie? En heeft de KNVB dat schema alweer terug geplaatst? Want dat kon ik vanne week nergens meer vinden. Alleen wat geneuzel over reserve klassen en 0-17 etc. Mailde ik om te vragen waar dat standaard senioren schema gebleven was wisten ze het zelf ook niet. Allemaal de schuld van Hans van Breukelen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Tige en jawis! Freonen foar it libben.

Ik hoorde vandaag dat ze tegen Noordscheschut, Gramsbergen of NEC Delfzijl moeten in de eerste ronde.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zie net dat het Gramsbergen is.

Noordscheschut - Leeuwarder Zwaluwen
Veenwouden - Omlandia
Hardegarijp - Pelikaan S
Gramsbergen - Be Quick Dokkum

Zaterdag en dinsdag zijn de speelrondes. Dat wordt vroeg vertrekken voor de mannen uit Gramsbergen op dinsdag.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Verder speelt Buitenpost om promotie naar de hoofdklasse en Harkemase Boys om promotie naar de 2e divisie.

Buitenpost moet dinsdag naar een dorpje onder Rotterdam. Hoe absurd is dat?!
 

Abubakari

Well-known member
Okay, winnaar van de laatste periode, dus ploeg in vorm. Maar daarvoor een middenmoter, uiteindelijk zesde. Ik denk dat je het beste Noordscheschut kon treffen, die zijn het al een tijdje flink kwijt. Maar goed, ook dat zegt niet altijd alles.
De Weide en DZOH zijn wel de grote verliezers in 2J. Vooral de Weide, die zien Pelikaan S er op de slotdag nog met hun nacompetitie plek vandoor gaan omdat ze van nummer 12 TKB verliezen. Een punt was genoeg geweest.

Wat mij betreft Leeuwarder Zwaluwen, Veenwouden, Pelikaan S en buh kwiek in de Eerste Klasse.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Er komt nog een ronde. Weet niet welke winnaars tegen elkaar moeten, maar in ieder geval nog een keer uit en thuis.
 

Abubakari

Well-known member
BQD bij winst tegen de winnaar van Omlandia-Veenwouden. BQD speelt dan eerst thuis. (27 mei thuis, 3 juni uit).

STAD Groningen:
59175a1009f5c-nconpkc.png

PKC'83-DUNO D. is om 19.00
Hopelijk speelt ON 20 mei thuis, anders heb je op 23 mei ON, TKB en Groen Geel tegelijk thuis en op 20 mei alleen Oosterparkers.
Kortom, WHC moet dinsdag niet winnen voor het mooiste schema.

Knickerbockers en Groen Geel ontlopen elkaar in de nacompetitie 2/3. klasse.
(20 mei uit tegen respectievelijk Hardenberg'85 en Glimmen, 23 mei zijn de returns. Jammer dat ze tegelijk uit en thuis spelen. Bij winst moeten ze nog een ronde).

VVK moet vierde klasserschap zien te behouden in twee wedstrijden tegen Westerlee. Bij verlies is er geen herkansing en is VVK vijfde klasser. VVK eerst uit, week later (27 mei) thuis.
Oosterparkers kan promoveren naar de vierde klasse door van SGV te winnen, bij verlies krijgen ze een herkansing tegen SVBS'77.
Is tot nu toe de enige nacompetitiewedstrijd in Stad zaterdag.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Lekker geouwehoer hier, haha.

Maar dinsdag. PKC tegen DUNO. Bij DUNO zit een aardige suikeroom volgens mij. Een super ervaren selectie met een zooi ex profs en oud top en hoofdklasse spelers. Het zou top zijn als PKC gaat winnen. Maar het gaat moeilijk worden.
Ik denk dat 1E zaterdag een fraaie Groninger klasse gaat worden. Sowieso VVG en ik denk ook PKC en ON. Dan nog Winsum, Gorect (Haren) en VEV (Leek). En wie weet Pelikaan S alsnog via de nacompetitie.
 

bqandy

Well-known member
Bovenaan