ON had voor rust een aantal goeie kansen, stuk of 3 a 4, daar moet je er een paar van maken. Maar na de eerste twintig minuten zakten ze ver weg. BQ kwam vooral om tegen te houden en met wat geluk lukte dat in het eerste kwart, maar daarna kwamen ze niet echt in de problemen. Na rust ook wat kansen, maar geen hele grote, dan countert BQ naar 0-1 (terechte penalty), krijgt Pomstra weer eens rood (totaal onnodig) en heeft BQ in de gaten in de gaten dat een punt niet het maximale resultaat is, komt er meer ruimte voor ON wat met 10 man eigenlijk de pot nog moet winnen maar in het slot leek de pijp een beetje leeg en was BQ dichter bij de 1-2 dan ON bij de 2-1.
Ik vond BQ het best aardig doen, ON viel me zwaar tegen, 1-1 was op zich wel verdiend maar als er een ploeg verdiend had te winnen dan was het toch ON geweest. Maar die waren aan de andere kant ook weer niet goed genoeg om de 3 punten zwaar te verdienen. Typerend was de penalty. Zei al voordat Derguti hem ging nemen tegen buurman Andor dat ie hem over zou schieten, en dat gebeurde dan ook.
ik denk dat Buitenpost er wel eens boven uit zou kunnen steken dit seizoen. Voor de beker twee keer gezien, vond ik een goeie ploeg en ze laten dat tot nu toe ook duidelijk zien. Maken meer indruk dan ON waar het euvel net als vorig seizoen is dat het allemaal maar vanzelf moet gaan, dat beetje extra zie ik ze te vaak niet geven. Heeft ze vorig jaar de kop gekost en levert nu ook een slechte start op.