Noordster (zo. 2L) had voor de winterstop niet ??n keer gewonnen, na de winterstop eerst met 7-3 van Forward gewonnen, daarna uit bij nummer 4 Rolder Boys met 6-1 gewonnen en vanmiddag thuis met 7-0 van koploper FC Assen gewonnen. Wonderlijk.
In Friesland maakt 1 van de weinige Rooms Katholieke voetbalverenigingen de overstap naar het zaterdagvoetbal.
Bij vv Bakhuizen sprak een overgrote meerderheid van de leden zich uit voor het voetballen op zaterdag.
44 van de aanwezige leden stemden voor de zaterdag en 7 voor de zondag
Hierdoor zal Bakhuizen in het komend seizoen voor het eerst in het bestaan zijn eerste op zaterdag en niet meer op zondag laten voetballen.
Jammer dat de voorstanders van zondag dit lijstje niet kenden.
Het maakt supertopscorer Freddy de Grooth helemaal geen moer uit op welke dag hij speelt. Hij verkast van zaterdag tweede klasser Pelikaan S naar zondag 2e klasser Groninger Boys.
Ik vind Freddy nog steeds een fenomeen, hoewel hij naar mijn idee zijn topjaren had bij PKC '83. ( maar niet het laatste jaar daar ).
De overgang , enkele jaren terug, van Groninger Boys naar Pelikaan S. , kwam vooral omdat Wim Bulten hem werk aanbood stond er in de media.
Nu gaat de Grooth dus weer terug naar " zijn clubje". En gezien wat ik lees over Groninger Boys verbaast me dat wel een beetje ( vertrekkende spelers, betalingsproblemen ). Dat moet haast wel clubliefde zijn.
En hoe zou het met zijn werk zijn ?
Leuk dat Freddy weer terug gaat naar het leeggelopen Groninger Boys. Vrees voor Freddy dat ie in de derde klasse terug keert. Maar ik las dat ze bij GB al volop met volgend seizoen bezig zijn en dat er meer nieuwelingen komen. Zullen ze dus wel gaan mikken op een vlotte terugkeer naar de Tweede Klasse.
Kost wat, maar dan heb je ook wat :rumcolaa:
In plaats van 11de staat GRC daardoor nu 8ste. Volgende week thuis tegen SC Erica, kunnen ze een gat van 5 punten met de nummer 11 slaan.
Dat lukte dus niet, 0-4 verloren. Geflatteerd, de 0-3 en 0-4 vielen in de blessuretijd. Ik had beter naar Forward kunnen gaan, die wonnen met 9-2 van Raptim!
Twee keer rood bij GRC?