District Noord

Abubakari

Well-known member
Die spelen ook echt ver beneden hun stand.
Als je het hele seizoen tweede of derde staat speel je toch niet ver beneden je stand?

Ik zei het vorige week al tegen bqandy, over twee rondes staat BQ1887 bovenaan. PKC twee lastige uitwedstrijden (en vooral totaal uit vorm, het is een wonder dat die met 2 zeges in de laatste 8 wedstrijden nog steeds eerste staan). Moet BQ1887 wel profiteren want het is niet voor niks dat PKC nog steeds eerste staat. Voorlaatste wedstrijd is PKC-BQ1887.

Ik kies de laatste weken niet echt de juiste zaterdagpotjes uit. Vorige week PKC-WVV 0-0 en saai, vanmiddag de topper in 3R, Knickerbockers-Zuidlaren, ook niks aan en 0-0. Komende zaterdagen geen voetbal in stad en ommeland, dus dat scheelt.

Goed nieuws van Mamio, die leken voor de winterstop op weg naar de vijfde klasse maar die hebben de weg naar boven weer gevonden, vanmiddag zelfs met 8-0 gewonnen. VVG pakte vanmiddag 3 belangrijke punten in de strijd om de degradatie play offs te ontlopen en Dokkum won ook. Dus toch nog wat goeds qua voetbal op zaterdag.

erka

Well-known member
Als je het hele seizoen tweede of derde staat speel je toch niet ver beneden je stand?

Qua naam en historie wel.

Mijn cluppies doen het goed. NEC Delfzijl bovenaan in 4E met 3 punten voor + nog een inhaalwedstrijd voor de boeg tegen hekkensluiter ZEC, dat nog 0 punten heeft. En dan op 3 mei de topper in Roodeschool tegen Corenos, de noordelijkste club van het Nederlandse vasteland.
En DVC Appingedam mooi in de middenmoot in 3C tussen Groen Geel en VVG.

noordooster

Well-known member
De toekomstig kampioen van zondag 2H, GRC, won vandaag bij Alcides met 2-4.
Na de degradatie van vorig jaar komt de club dus na 1 jaar weer terug in de gemengde 1e klasse.
De overwinning vandaag was wel verdiend.
De club heeft een paar snelle en gevaarlijke buitenspelers.
Noël Buurma scoorde 3x voor GRC.
Toch denk ik dat de club het ook komend seizoen moeilijk gaat krijgen in de 1e klasse als er geen versterkingen komen.
Alcides speelt komend seizoen in een 2e klasse op zaterdag samen met buurman Fc Meppel.
Wellicht dat ze nog een (vervangende) periode winnen, maar voor de 1e klasse komt het team echt te kort.

Bovenaan