DFB Pokal

ALenstra

Well-known member
Handbalbondscoach Alfred Gislason heeft zojuist de halve finale geloot. SC Freiburg-RB Leipzig en VfB Stuttgart-Eintracht Frankfurt was het resultaat.
 

erka

Well-known member
Volgend weekend is de finale.

Daarvoor, op dezelfde dag dus, is ook de Finaltag der Amateure. 21 bekerfinales op één dag in een schakelprogramma van 7 uur lang op ARD vanaf 12:15.
Meest interessante finales zijn Rot-Weiss Essen-Rot-Weiss Oberhausen en Lokomotive Leipzig-Chemnitzer FC (beide om 16:15)

Andere opvallende bekende clubs in diverse finales zijn Energie Cottbus, Carl Zeiss Jena, VfL Osnabrück en Stuttgarter Kickers. Ook heeft het Joodse Makkabi Berlin de finale gehaald, wat toch wel bijzonder is in Duitsland denk ik.
 

JMD

Well-known member
Ja, dat is altijd erg leuk. Ik had het plan om misschien ergens te gaan kijken en dan 2 duels te doen, maar de planning hebben ze niet heel handig gedaan, het is zo goed als onmogelijk om een 12.15 en een 16.15 duel te bezoeken, die afstanden zijn veel te groot...
 

JMD

Well-known member
Sja, Duitsland is geen Nederland he qua afstanden.
Nee dat snap ik. Maar je hebt bv een duel in Koblenz en Köln, die had je dan bv om 12.15 en 16.15 kunnen plannen, en zo zijn er wel meer duels die redelijk dicht bij elkaar zijn (uur reistijd ofzo) en die dan of tegelijk of 1215/1415 of 1415/1615 staan.
 

erka

Well-known member
Ik zit er klaar voor, even paar potjes meepakken voordat ik straks van het mooie weer ga genieten.
 

ALenstra

Well-known member
Na 2 minuten al 1-0 bij Hallescher FC-Einheit Wernigerode. Ook Carl Zeiss Jena op 1-0 tegen Wacker Nordhausen.
 

ALenstra

Well-known member
Tus Immendorf is overigens de laagst geklasseerde finalist. Ze spelen in de bezirksliga, het 7e niveau. Ze spelen tegen RW Koblenz in de Rheinland Pfalz pokal.
 

JMD

Well-known member
Tus Immendorf is overigens de laagst geklasseerde finalist. Ze spelen in de bezirksliga, het 7e niveau. Ze spelen tegen RW Koblenz in de Rheinland Pfalz pokal.
Ik zat het me net af te vragen wat de namen waren:
BL, 2.Liga, 3.Liga, Regionalliga, Oberliga, en dan?, Bezirksliga, ...

Osnabrück staat in de finale, maar is gepromoveerd naar de 2.Liga. Dan neem ik aan dat de verliezend finalist de DFB Pokal in mag als Osnab"ruck wint?
 

JMD

Well-known member
Wel weer heerlijk dit. Vakantiegevoel...

Wat mij betreft gaan ze volgend jaar de duels wat verder qua tijd uit elkaar spelen (12.15, 15.00 en 18.00 ofzo) en plannen ze aangrenzende districtsfinales niet tegelijk (nu beginnen zo ongeveer al;e districtsfinales in het westen om 14.15), dan kan ik er eens 2 op een dag doen..
 

erka

Well-known member
Ik zat het me net af te vragen wat de namen waren:
BL, 2.Liga, 3.Liga, Regionalliga, Oberliga, en dan?, Bezirksliga, ...

1-. Bundesliga (1x)
2- 2.Bundesliga (1x)
3- 3..Liga (1x)
4- Regionalliga (5x)
5- Oberliga (15x)
6- Landesliga/Verbandsliga (37x)
7- Bezirksliga (91x)
8- Lokale liga's

6 en 7 kan variëren, ik heb deze aantallen van Wikipedia gehaald. Sommige deelstaten noemen hun 7e niveau ook Verbandsliga of Landesliga. Vanaf 8 heb je een soort "onderbond", zoals je dat vroeger in Nederland ook had.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

ALenstra

Well-known member
Makkabi Berlin in de 117e minuut op 2-1 tegen Sparta Lichtenberg. Nu een opstootje op het veld na een behoorlijke overtreding.
 

erka

Well-known member
Makabi Berlin wint en gaat dus naar de hoofdronde van de DFB-pokal. Nu maar hopen op Hertha BSC of Union Berlin. Hertha zou het meest interessant zijn vanwege de geschiedenis.
 

erka

Well-known member
Osnabrück staat in de finale, maar is gepromoveerd naar de 2.Liga. Dan neem ik aan dat de verliezend finalist de DFB Pokal in mag als Osnab"ruck wint?
Deze stond nog open, maar inderdaad, zojuist noemde de commentator dit ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Makkabi Berlin in de 117e minuut op 2-1 tegen Sparta Lichtenberg.
Fraaie vrije trap was dat, had direct een goal verdiend, nu via de paal en de rug van een tegenstander in de goal.


Overigens, apart dat de ene bekerfinale via verlenging gespeeld wordt en de andere direct naar strafschoppen gaat.
 
Bovenaan