DFB Pokal

Joost

Well-known member
Aha, op die manier.

Maar die 21 finales van vandaag zijn van de '21 Fussball Verb?nde', op het 6e niveau zijn ook 21 Ligen. Ik neem aan dat dat dezelfde zijn. (https://de.wikipedia.org/wiki/Fußball-Ligasystem_in_Deutschland)
En dus heeft de OL Nordost ooit besloten dat er 6 Landesligen onder hen zijn.

Als er nu een OL beslist om een extra Landesliga te maken, dan zijn er dus 22 Verb?nde. Of liggen die 21 Verb?nde gewoon gegoten in beton?

Ik word vast gecorrigeerd als ik het fout heb maar volgens mij is het Nordostdeutscher Fu?ballverband slechts een fusie tussen het Berlijnse Verband van de DDR. De andere vier bestonden al in deze vorm.

Voor je tweede argument denk je verkeerd om. Ieder Verband had een Oberliga maar sommige Oberliga's zijn gefuseerd. En na de laatste aanpassingen aan de voetbalpiramide zijn sommige Oberliga's gepromoveerd tot Regionalliga en anderen niet.
Dat is iets dat gedurende de tijd gewoon gebeurt is. En soms inderdaad wat krom.
 

Joost

Well-known member
Dat doelpunt waarmee RWO van RWE won was wel heel raar. Het is buitenspel, een overtreding en daarna lijkt die bal niet helemaal over de lijn te zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik word vast gecorrigeerd als ik het fout heb maar volgens mij is het Nordostdeutscher Fu?ballverband slechts een fusie tussen het Berlijnse Verband van de DDR. De andere vier bestonden al in deze vorm.

Voor je tweede argument denk je verkeerd om. Ieder Verband had een Oberliga maar sommige Oberliga's zijn gefuseerd. En na de laatste aanpassingen aan de voetbalpiramide zijn sommige Oberliga's gepromoveerd tot Regionalliga en anderen niet.
Dat is iets dat gedurende de tijd gewoon gebeurt is. En soms inderdaad wat krom.

Duidelijk! Danke!
Zijn er idee?n om dit wat minder krom te maken of is men wel tevreden zo? Want het is vanuit de ene OL makkelijker te promoveren naar de RL dan in een andere.
 

Joost

Well-known member
Duidelijk! Danke!
Zijn er idee?n om dit wat minder krom te maken of is men wel tevreden zo? Want het is vanuit de ene OL makkelijker te promoveren naar de RL dan in een andere.

Zo diep zit ik er niet in maar volgens mij is het nu niet zo dat er veel ontevredenheid is. Het enige echt kromme aan het geheel is de p/d tussen 3. Liga en Regionalliga. Daar is iedereen ontevreden over maar een echte oplossing is daar nu ook niet voor omdat iedereen het beste voor zijn eigen regio wil.
 

ALenstra

Well-known member
Vanavond na de oefenwedstrijd tussen Duitsland en Saoedi Arabie zal de loting voor de eerste bekerronde gedaan worden.
 

erka

Well-known member
Drochtersen/Assel tegen Bayern M?nchen. Die voorzitter van Drochtersen wordt helemaal gek, haha. Hij denkt wel dat de volgende ronde moeilijk wordt.
 
Bovenaan