Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
Dan weet je meer dan ik.
Als je wat van mij hebt gehoord dan was het geen gegeven, maar meer een verwachting als er veel spelers vertrekken. Het is wel zo dat er in zaterdag 1 een paar rond lopen die een paar stappen hoger wel aan kunnen: Mak, Fokkens, vd Berg en Christophi hebben het al bewezen.
Maar zoals eerder gezegd: De meeste spelers laten nog niks los over een eventueel vertrek.

Dat heb ik van jou, je zei dat er wel wat spelers die eerst buiten de boot vielen en daarom naar de zaterdagafdeling vertrokken waren terug naar zondag gingen. Maar dat was dus jouw verwachting en geen feit begrijp ik nu.
 

de Kok

Member
Overschrijving is tot eind mei ?

Maar wat een quasi interessant gedrag zeg. Kijk mij eens belangrijk zijn als speler.
Nouja als er steeds aan hun gevraagd word wat ze gaan doen blijft dat natuurlijk in stand.

Het komt voort uit het feit dat het al meer als een jaar rommelt bij Be Quick 1887.
Vrijwilligersvergoedingen weg en dan weer terug tot einde seizoen etc.
En dan zijn er natuurlijk nogal wat clubs bezig om deze jongens te benaderen.
En zien ze de nieuwe trainers wel zitten?
Maar vreemd is het allemaal wel. Ook in het algemeen zijn spelers al jaren steeds minder honkvast.
Zijn er nog wel echte clubspelers?
 

noordooster

Well-known member
De KNVB rekent alle clubs van de tweede divisie t.e.m. de 6e klasse tot de amateurs.
Je zou natuurlijk alleen clubs die hun spelers geen vergoedingen betalen kunnen rekenen tot de amateurs, maar dan weet zelfs directeur amateurvoetbal van der Zee niet meer welke clubs hij wel of niet vertegenwoordigt.
 

Fregge

Well-known member
Je zou er al een tussenlaag kunnen zetten: Competities waar geen neutrale grensrechters rondlopen zijn amateurs. Tussen Tweede divisie en hoofdklasse ben je semi prof, daarboven prof.
 

Unregistere

Well-known member
Dongen is onaangenaam verrast door een mededeling van de beoogde nieuwe trainer, David Vecht. Hij is in verregaande onderhandeling met een BVO over een fulltime functie en heeft daarom Dongen afgezegd. Bewust nu al, met het risico dat hij er met de BVO niet uit zal komen, maar hij wil ook niet dat Dongen pas eind mei voor een probleem komt te staan.

Benieuwd wie ze nu zullen strikken als opvolger van de vertrekkende Ron Timmers.
 

Unregistere

Well-known member
Timmers niet meer, vermoed ik. Los van het feit dat de combinatie met Capelle wel erg druk wordt. Er is weinig mogelijk bij Dongen, dat er op papier zeker niet sterker op zal worden. Misschien is Vecht daar zelfs ook wel een beetje van geschrokken. Zelfs hun beste speler, een clubman pur sang, heeft daardoor lange tijd getwijfeld of hij niet toch nog wilde vertrekken.
 

Unregistere

Well-known member
Was ook niet echt serieus bedoeld.

Dat idee had ik wel. Maar het zou me niets verbazen als Dongen dit nog wel heeft overwogen.

OFC trouwens een punt in mindering gekregen van de KNVB, vanwege het niet tijdig aanleveren van de jaarstukken.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Voor de komende speelronde start nog even alles op een rijtje:

STAND

1. Jong Vitesse 28-61
2. UNA 28-56
3. Quick 28-53
4. JVC Cuijk 28-50
5. ADO '20 28-46
6. OFC 28-45
7. Westlandia 28-42 (-1)
8. Dongen 28-42 (-9)
9. Blauw Geel '38 28-41
10. Hercules 28-39
11. OJC Rosmalen 28-38
12. HSC '21 28-33
13. HBS 28-31 (+1)
14. EVV 28-31 (-15)
15. Jong De Graafschap 28-26 (-13)
16. Quick '20 28-26 (-20)
17. Be Quick 1887 28-23 (-25)
18. De Meern 28-23 (-36)

OFC ??n punt in mindering

Topscorers:

1. Jordie van der Laan (JVC Cuijk) 24
2. Mart van de Gevel (UNA) 23
3. Thomas Careman (Be Quick 1887) 17
4. Jedsel Markes (Westlandia) 16
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 16
6. Bo van Essen (Jong Vitesse) 15
=. Jeroen Spruijt (Westlandia) 15
8. Fouad Belarbi (Hercules) 12
=. Moustafa Mohammad (Dongen) 12
=. Marlon Versteeg (Jong De Graafschap) 12
11. Brian Boogers (UNA) 11
=. Daan Driever (Be Quick 1887) 11
=. Frank van der Heiden (Quick) 11
=. Sead Mazreku (ADO '20) 11
15. Marc Boshoff (Quick) 10
=. Gert Jan van Leiden (ADO '20) 10

266px-Thomas_buitink-1518476996.jpg

Vitesse-talent Thomas Buitink maakte er drie namens de koploper in de met liefst 9-2 gewonnen wedstrijd tegen ADO '20
 

Unnekuukse

Active member
Zijn we er toch weer ingetuind... 0-1 verlies tegen de met afstand vervelendste tegenstander van de 3e divisie.
In de eerste helft was JVC Cuijk, zonder heel goed te spelen, heer en meester. Een aantal uitstekende kansen, waarvan een prachtige vrije trap van Boy Visser tegen de kruising nog de mooiste was. JVC Cuijk speelde, wellicht in slaap gesust door de matte tegenstand van EVV, na de rust een tempootje lager, werd slordiger aan de bal en dekte minder consequent door. Op zulke momenten blijkt eens te meer dat JVC Cuijk het vooral moet hebben van het collectief. Laten drie, vier spelers het even afweten, dan kan JVC Cuijk van iedereen in deze klasse verliezen. Ook van EVV, dat slim van zo'n onachtzaamheid gebruik maakte en na iets meer dan een uur de 0-1 maakte.

Wat er daarna gebeurde hoef ik de vaste volgers van de 3e Divisie waarschijnlijk niet uit te leggen. De 'kampioenen van de spelontregeling' kregen alle gelegenheid om hun favoriete spel te spelen. Gesteund door een bijzonder zwakke scheidsrechter die opzichtig tijdrekken van EVV niet en een verzoek van de aanvoerder van JVC Cuijk om daar tegen op te treden w?l bestrafte.
Hoewel er voor de thuisploeg niks meer op het spel stond werd het toch een frustrerende middag.
Met als resultaat dat EVV zeer waarschijnlijk voor de 3e Divisie behouden blijft. En dat is een nederlaag voor het voetbal.
 

Unregistere

Well-known member
Zonde, Unnekuukse!!

De forummeeting van vandaag leverde vooral een vrolijke bqandy op en een wellicht minder vrolijke Fregge: Be Quick 1887 wint met 3-1 van Blauw Geel '38. Gunstig, want Quick '20 en Jong De Graafschap verloren bij respectievelijk Westlandia en Dongen. De Meern pakte wel een puntje, bij ADO '20.

Ook HBS (bij UNA) en HSC '21 (bij OJC Rosmalen) verloren. Koploper Jong Vitesse won bij Quick, toch de nummer drie, en blijft vijf punten voorsprong houden op UNA.

Onderin staan HSC '21 en HBS nog altijd zeven en vijf punten voor op de teams op de P/D-plaatsen. Dat zijn Jong De Graafschap en Quick '20 (allebei 26 punten), maar nummer 17 Be Quick 1887 heeft ook 26 punten en hekkensluiter De Meern kan met 24 punten ook nog altijd hopen directe degradatie te ontlopen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan