Derde divisie zondag 2017/2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Groene Scout

Well-known member
Vooruit kijken maar weer. Zondag 24 september ronde 5:

14.00 uur: ADO'20 - UNA
14.00 uur: Quick - Hercules
14.00 uur: Quick'20 - Blauw Geel'38 JUMBO
14.00 uur: OJC Rosmalen - JVC Cuijk
14.30 uur: Dongen - OFC
14.30 uur: EVV - HBS
14.30 uur: Jong Vitesse - Westlandia
14.30 uur: HSC'21 - De Meern
14.30 uur: Jong De Graafschap - Be Quick 1887

Toch maar weer even kijken zondag.
 

Unregistere

Well-known member
Zondag vlaggen bij Jong Vitesse - Westlandia. Papendal schijnt wel mooi te zijn?

Wel even checken of ze het juiste tenue dragen!

Jong Vitesse moet aantreden in zwarte broek, zwarte kousen en het geelzwart gestreepte shirt. Westlandia wordt geacht te verschijnen in witte broek, witte kousen en groene shirts. :duim:

Wat is voor jou als vlagger nu eigenlijk het belangrijkste dat goed te onderscheiden moet zijn qua kleur? Ik hoor wel eens dat de kousen goed moeten verschillen, omdat grensrechters en scheidsrechters daar ook naar kijken in duels. Heb jij dat ook?
 

bqandy

Well-known member
Vooruit kijken maar weer. Zondag 24 september ronde 5:

14.00 uur: ADO'20 - UNA
14.00 uur: Quick - Hercules
14.00 uur: Quick'20 - Blauw Geel'38 JUMBO
14.00 uur: OJC Rosmalen - JVC Cuijk
14.30 uur: Dongen - OFC
14.30 uur: EVV - HBS
14.30 uur: Jong Vitesse - Westlandia
14.30 uur: HSC'21 - De Meern
14.30 uur: Jong De Graafschap - Be Quick 1887

Toch maar weer even kijken zondag.

De Meern, makkie toch?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Wel even checken of ze het juiste tenue dragen!

Jong Vitesse moet aantreden in zwarte broek, zwarte kousen en het geelzwart gestreepte shirt. Westlandia wordt geacht te verschijnen in witte broek, witte kousen en groene shirts. :duim:

Wat is voor jou als vlagger nu eigenlijk het belangrijkste dat goed te onderscheiden moet zijn qua kleur? Ik hoor wel eens dat de kousen goed moeten verschillen, omdat grensrechters en scheidsrechters daar ook naar kijken in duels. Heb jij dat ook?
Voor een scheidsrechter is een afwijkend shirt wel voldoende, maar voor grensrechters zijn de sokken ook erg van belang. Met buitenspel letten we vooral daarop, omdat het soms echt weinig scheelt met wel of geen buitenspel.
 

Unregistere

Well-known member
Voor een scheidsrechter is een afwijkend shirt wel voldoende, maar voor grensrechters zijn de sokken ook erg van belang. Met buitenspel letten we vooral daarop, omdat het soms echt weinig scheelt met wel of geen buitenspel.

Thanks, helder. Dan klopt dat verhaal dus wel. Verklaart waarom ze soms op de speeldag zelf alsnog 'moeilijk' doen over de sokken, ondanks het kledingadvies van de KNVB. Meestal heeft de scheids dan niet echt opgelet bij het akkoord geven van de tenues of helemaal niet gereageerd op het voorstel van de bond.
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 4

Be Quick 1887 - Quick 1-3
1-0 Rick Wiersma 1-1 Marc Boshoff 1-2 Frank van der Heiden 1-3 Rachid Bouyaouzan
Rood: Ivan Spijkstra (Be Quick 1887)

Blauw Geel '38 - HSC '21 4-2 (1-0)
1-0 Danny Verbakel 2-0 Serkan Ordu 3-0 Mark Dobbelsteen 4-0 Joey Hellstern 4-1 Bas ter Hogt 4-2 Tom Veldhuis

HBS - Quick '20 0-0 (0-0)

Hercules - Jong Vitesse 1-3 (0-2)
0-1 Sven van Doorm 0-2 Anil Mercan 1-2 Tyrone Fonville 1-3 Anil Mercan

JVC Cuijk - Dongen 2-4 (0-2)
0-1 Jan Gerrits junior 0-2 Gijs van den Berg 1-2 Jordie van der Laan 1-3 Tom Kolkert 1-4 Moustafa Mohammad 2-4 Jordie van der Laan (strafschop)
Bijz.: Jordie van der Laan (JVC Cuijk) mist bij 0-2 stand strafschop

De Meern - EVV 1-2 (1-1)
0-1 Jeremy Lemmens 1-1 Mark den Hartogh (strafschop) 1-2 Shaquille Simmons

OFC - ADO '20 4-3 (2-1)
1-0 Tom Noordhoff 2-0 Rachid El Yaghmouri 2-1 Rick Neele 2-2 Sead Mazreku 3-2 Romano de Jonge 3-3 Donny Rijnink (strafschop) 4-3 Lars Weistra

UNA - Jong De Graafschap 3-0 (0-0)
1-0 Mart van de Gevel (strafschop) 2-0 Nick Tielemans 3-0 Brian Boogers (strafschop)

Westlandia - OJC Rosmalen 1-2 (1-2)
1-0 Jeroen Spruijt 1-1 Vincent van Hooff 1-2 Diego Meerveld

STAND

1. UNA 4-10 (+10)
2. Jong Vitesse 4-10 (+9)
3. Dongen 4-9 (+3)
4. OFC 4-9 (+2)
5. Quick 4-9 (0)
6. OJC Rosmalen 4-7 (+5)
7. EVV 4-7 (0)
8. JVC Cuijk 4-6 (0, 11 goals voor)
9. Hercules 4-6 (0, 8 goals voor)
10. ADO '20 4-5 (+1, 7 goals voor)
11. HBS 4-5 (+1, 4 goals voor)
12. Blauw Geel '38 4-4 (0)
13. HSC '21 4-4 (-6)
14. Westlandia 4-3 (-4)
15. Be Quick 1887 4-3 (-5)
16. Quick '20 4-2 (-3)
17. Jong De Graafschap 4-2 (-4)
18. De Meern 4-0

Topscorers:

1. Jordie van der Laan (JVC Cuijk) 7
2. Mart van de Gevel (UNA) 5
3. Fouad Belarbi (Hercules) 4
=. Bas ter Hogt (HSC '21) 4
5. Rachid Bouyaouzan (Quick) 3
=. Anil Mercan (Jong Vitesse) 3
=. Diego Meerveld (OJC Rosmalen) 3
=. Moustafa Mohammad (Dongen) 3

Mercan-closejpg.jpg

Anil Mercan was met twee doelpunten belangrijk voor Jong Vitesse op bezoek bij Hercules
 

De Groene Scout

Well-known member
Ottink en Nieuwboer mogen vandaag ritme opdoen bij HSC 2.
Verwacht daardoor en door diverse blessures dezelfde opstelling als vorige week, hooguit een kleine verschuiving achterin.
 

De Groene Scout

Well-known member
Prachtige zondag. Om 13.30 uur op de fiets gestapt en nu net pas thuis. Onderweg kreeg ik door dat het weer belabberd slecht was en HSC'21 halverwege met 0-1 achter stond. Daarom in Eibergen op het terras maar een halve liter gedronken en besloten om niet naar HSC'21 te gaan om nog een helftje me te pakken. Relaxed terug fietsen naar Haaksbergen en ineens via de 1-1 van Bas ter Hogt ver in blessuretijd ook nog doorkrijgen dat het 2-1 is geworden. De jongste ter Hogt maakte de winnende, dus thuis maar weer een biertje open getrokken.
Goed was het volgens de aanwezigen nooit, maar de 3 punten zijn uiteraard zeer welkom.
 

de waan

Well-known member
Heel welkom natuurlijk, maar het klinkt allemaal weinig hoopgevend vooralsnog. Het lijkt ieder jaar toch weer een stukje minder te worden, al is het gemis van Cenk Uguz natuurlijk ook niet niks. Het kon wel eens harken worden om erin te blijven dit seizoen. En hopen dat de opgepimpte sponsorcommissie weer eens zorgt voor ietsje meer budget.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het kon wel eens harken worden om erin te blijven dit seizoen. En hopen dat de opgepimpte sponsorcommissie weer eens zorgt voor ietsje meer budget.

De zwakste ploegen hebben we inmiddels ook wel gehad (Quick'20, De Graafschap en De Meern). Laten we dan ook maar heel blij zijn met die 7 punten.
Of het ook de bedoeling is om via de sponsorcommissie weer extra budget voor de selectie te realiseren weet ik niet. Focus ligt volgens mij toch vooral op het opleiden van jeugdig talent. Gisteren bijv. al wel de nieuwe laatste man van HSC'21 voor 2020 in de A1 aan het werk gezien.
 

Unnekuukse

Active member
Mooie en verdiende overwinning van JVC Cuijk bij OJC Rosmalen: 0-2. Doelpunten van Van Boxtel en (weer) Van der Laan.
Ik had eerder OJC Rosmalen getipt als titelkandidaat, zeker omdat ze uitstekend ingekocht leken te hebben. Maar na de zwakke seizoensstart en het matige optreden van vandaag moet ik daar op terugkomen.
 

de waan

Well-known member
Het ??n sluit het ander niet uit natuurlijk. Uiteindelijk is het huidige beleid ook vooral ontstaan uit noodzaak. Dat er al een tijdje serieus werk werd gemaakt van goed opleiden kwam wat dat betreft wel goed uit.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, dikke nederlaag voor Dongen tegen OFC inderdaad. Liefst 0-7. Maar ja, als je de selectie van OFC zo ziet, dan is dat ook weer niet zo gek...

De koplopers maken verder geen fout. UNA wint, zij het krap, bij ADO '20 en Jong Vitesse verslaat Westlandia. Die ploeg komt ook maar niet los.

Behalve Unnekuukse, Groene Scout en De Waan verdient ook bqandy de felicitaties. Be Quick 1887 wint bij Jong De Graafschap met 0-1. En Fregge natuurlijk ook, keurige 0-3 voor Blauw Geel '38 bij Quick '20.

EVV pakt weer eens een ouderwetse 1-0, nu tegen HBS. Kan je standaard invullen in de toto hoor.

Quick lijkt toch ook een blijvertje bovenin. Winnen nu met 5-2 van Hercules, dat is wel knap, vind ik.
 

Unnekuukse

Active member
Ben bang dat Dongen na de terechte overwinning op JVC Cuijk toch een beetje is gaan 'zweven'...

En dus:
Ik blijf bij mijn mening dat Dongen een degelijk maar echt geen sprankelend (met uitzondering van R?mon Koenen; echt een goede voetballer!) elftal heeft. Maar ja, als je de doelpunten praktisch cadeau geeft, dan wint iedereen van je...
 

SC Heerenveen

Well-known member
Mooi complex bij Jong Vitesse (Papendal). Leuk niveau, Vitesse uiteindelijk wel beter maar namen pas laat afstand. Westlandia had in de eerste helft ook een aantal goede mogelijkheden. Persoonlijk liep het volgens mij wel aardig goed, nu afwachten wat de rapporteur er van vond.
 

bqandy

Well-known member
Belangrijke winst voor Be Quick. Ook belangrijk is dat er enkele geblesseerde spelers weer minuten maakten. Hopelijk is zondag de ziekenboeg weer wat leger. Dan zie ik ook wel kansen tegen EVV en de weken daarna via Quick'20 en De Meern maar definitief naar de middenmoot.

Wat is dat trouwens met Quick'20. Zo veel is er toch niet weg? Heeft oud trainer Rene Nijhuis al een nieuwe club?
Westlandia draait ook nog voor gee meter terwijl ik begreep dat er niet zo veel is veranderd qua selectie.
Quick tot nu toe de verrassing van het seizoen terwijl ik het geen wonderploeg vond tegen BQ,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan