Derde divisie zondag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

noordooster

Well-known member
HSC '21 was het afgelopen seizoen de beste van de blijvers in de Topklasse.
Volgens mij hebben ze komend seizoen zeker geen minder sterke selectie dan het afgelopen seizoen.
De andere blijvers in de Topklasse hebben zich niet spectaculair versterkt en ik zie geen van de promovendi of jong teams direct een rol van betekenis spelen bovenin.
Daarom lijkt mij HSC '21 favoriet voor de titel.
 

Unnekuukse

Active member
HSC '21 was het afgelopen seizoen de beste van de blijvers in de Topklasse.
Volgens mij hebben ze komend seizoen zeker geen minder sterke selectie dan het afgelopen seizoen.
De andere blijvers in de Topklasse hebben zich niet spectaculair versterkt en ik zie geen van de promovendi of jong teams direct een rol van betekenis spelen bovenin.
Daarom lijkt mij HSC '21 favoriet voor de titel.

We zullen zien. Ik vind het prima zo. HSC als het 'De Treffers' van de Derde Divisie: niets minder dan de titel! :duim:
 

bqandy

Well-known member
Niet geslaagd; hup, oude topic terug!!!!

Ah vandaar dat ik het oefenwedstrijdentopic niet kan vinden.

Be Quick speelde vanavond tegen hoofdklasser Oranje Nassau en verloor met 2-1.
Het doel van dit soort oefenpotjes van de kant van BQ ontgaat me enigszins.
Terwijl het overgrote deel van de beoogde basis twee velden verderop aan het trainen is staat er voor rust in het stadion een veredeld tweede elftal. Conclusie: Dat is sterker dan de hoofdklasser. 1-0 Romano Djababoe.
Na rust staat er een veredeld "derde elftal" en dat krijgt er twee om de oren.
Tja, je hebt 44 spelers en die moeten in de voorbereiding blijkbaar allemaal aan de bak komen.
Verder wel gezellig langs de lijn met ook allerlei bekenden van ON en aardig wat publiek. Maar vooral na rust teleurstellend. Ook voor de tegenstander ON, die natuurlijk de nodige weerstand wil.
 

de waan

Well-known member
Het nut om met een selectie van 44 spelers aan de voorbereiding te beginnen ontgaat mij sowieso.
 

noordooster

Well-known member
Ah vandaar dat ik het oefenwedstrijdentopic niet kan vinden.

Be Quick speelde vanavond tegen hoofdklasser Oranje Nassau en verloor met 2-1.
Het doel van dit soort oefenpotjes van de kant van BQ ontgaat me enigszins.
Terwijl het overgrote deel van de beoogde basis twee velden verderop aan het trainen is staat er voor rust in het stadion een veredeld tweede elftal. Conclusie: Dat is sterker dan de hoofdklasser. 1-0 Romano Djababoe.
Na rust staat er een veredeld "derde elftal" en dat krijgt er twee om de oren.
Tja, je hebt 44 spelers en die moeten in de voorbereiding blijkbaar allemaal aan de bak komen.
Verder wel gezellig langs de lijn met ook allerlei bekenden van ON en aardig wat publiek. Maar vooral na rust teleurstellend. Ook voor de tegenstander ON, die natuurlijk de nodige weerstand wil.

Als jij al weet wat de beoogde basis is en welke spelers in het tweede en welke in het derde terecht komen, dan moet het voor de trainer ook niet zo moeilijk zijn om de selectie te splitsen , lijkt mij.
Overigens speelde ook Oranje Nassau niet in de sterkste samenstelling. Er ontbraken nogal wat vaste basisspelers.
Ik weet niet welke afspraken er zijn gemaakt met de tegenstander, maar het lijkt me toch niet dat je een uitnodiging aanneemt om tegen het 3e van Be Quick te gaan spelen....
 

bqandy

Well-known member
Er was dan ook wat irritatie bij wat ON mensen over de opstelling van BQ in het tweede bedrijf. "Arrogant", hoorde ik zelfs. Want bij ON ontbraken dan wel wat mensen, maar niet zo veel als bij BQ.
En uiteraard weet de technische staf al zo'n beetje wie waar gaat spelen, maar dat wordt nog niet gezegd. Vanavond wordt de eerste splitsing iig duidelijk. Want er worden twee elftalfoto's gemaakt. Een met de hele club en ??n met de spelers die voorlopig "door gaan" voor het eerste. Ik ben gevraagd om de nodige plaatjes te maken, dus gaan we het zien vanavond.

Het nut om met een selectie van 44 spelers aan de voorbereiding te beginnen ontgaat mij sowieso.

Tja, het is bij mijn weten twee keer eerder gebeurd dat er met meer dan 40 mensen werd gestart. Ik vind het ook waanzinnig veel. Iedereen kan zich natuurlijk melden en er wordt dan gevraagd wat de ambities zijn. Blijkbaar mag iedereen het proberen als er "het eerste" geroepen wordt.

Woering, Talens, Kunst, Tiesinga, Bolt, Nederhoed, Smits, Driever, Mak, Snijders, Fokkens, om maar wat te noemen, speelden gisteren allemaal niet. Allemaal potenti?le basiskrachten.
 

bqandy

Well-known member
Ik probeerde even een foto te uploaden van de selectie van Be Quick, maar dan verschijnt er een postzegel. Iemand een idee?

Anyway: Vanavond gesproken met trainer Mischa Visser, de nieuwe aanvoerder Robert Talens en Raymond Bolt die terug keerde op het oude nest.
Visser is wat voorzichtig met de ambitie. Hij kijkt zoals dat zo mooi heet de kat uit de boom in de eerste paar wedstrijden. De spelers verwachten in de middenmoot mee te draaien en dat ze de tweede elftallen sowieso onder zich kunnen houden en dat men zich kan meten met de promovendi uit de hoofdklasse en de ondersten uit de topklasse van afgelopen seizoen.

Het onderlinge potje van de spelers die gisteren niet speelden zag er scherp uit en was een fraaier schouwspel dan tegen ON. Ik noemde eerder al elf spelers die ontbraken. Tel daarbij op Michiel Rusch van De Valk, een supersnelle aanvaller, verdediger Daro Faraj van het tweede van de FC en verdediger Jelte van de Berg die na een stage weer terug is. Daarnaast zie ik zeker twee A junioren aansluiten bij de selectie. En dan nog de jongens die wel tegen ON in actie kwamen en vorig seizoen regelmatig basis waren: Rick Heim, Romano Djababoe, Ahmed al Mahdi, Jorin Keekstra en Kees Noordmans. Daarnaast maakte de van FCG A1 overgekomen Twan Nijboer een goede indruk tegen ON. Aardig stel denk ik.
 

Bijlagen

  • Be Quick 1887 selectie 2016-2017 2.jpg
    Be Quick 1887 selectie 2016-2017 2.jpg
    100,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Dan nog even over de weigerachtige clubs qua spelerscontracten.
Be Quick houdt de poot stijf. De maximale puntaftrek is drie en de maximale boete is 9000 euro, aldus het BQ bestuur. Maar men verwacht dat het gedurende het seizoen nog een touwtrekkerij wordt over wat er nu gaat gebeuren. Be Quick is iig niet van plan te financiele huishouding te laten bepalen door de KNVB. De spelerscontracten zijn volgens BQ door de VVCS van de heer Hesp er door gedrukt. De man die het zo erg vond dat clubs als Veendam en AGOVV naar de klote gingen.
 

noordooster

Well-known member
Het is al bijna een hele dag 'morgen'.
Even terug zetten naar 3e divisie zondag 2016/2017.

Zou het niet logischer zijn dat 3e divisie zondag 2016/2017 net als nu ook 3e divisie zaterdag 2016/2017 bij "amateurvoetbal " - subforum "derde divisie " staat ?
Zoals het nu is, is het nog steeds verwarrend en niet logisch.
 

noordooster

Well-known member
Dan nog even over de weigerachtige clubs qua spelerscontracten.
Be Quick houdt de poot stijf. De maximale puntaftrek is drie en de maximale boete is 9000 euro, aldus het BQ bestuur. Maar men verwacht dat het gedurende het seizoen nog een touwtrekkerij wordt over wat er nu gaat gebeuren. Be Quick is iig niet van plan te financiele huishouding te laten bepalen door de KNVB. De spelerscontracten zijn volgens BQ door de VVCS van de heer Hesp er door gedrukt. De man die het zo erg vond dat clubs als Veendam en AGOVV naar de klote gingen.

Waarom zou Danny Hesp zo graag willen dat de clubs in de tweede en derde divisie contractspelers krijgen ? Meer leden voor de VVCS ?
Of zou het idee zijn , een soort van vloeiende overgang van hoofdklasse zonder contracten naar Jupiler League met contracten ?
Of heeft men het idee dat nu beter inzichtelijk wordt wat voorheen nogal een grijs of zwart gebied was ?
Hoe weet het Be Quick bestuur wat de maximale straffen zijn als ze niet aan de eisen voldoen ? Bij mijn weten is daar nooit iets officieels over naar buiten gebracht.
Maar het lijkt me wel 1 van 2. Of je stelt als KNVB de eis van contractspelers niet, of je stelt 'm wel en dan geef je ook een echte straf als men er niet aan voldoet.
Want met deze lichte straf ( de boete betaal je al van de besparing omdat je geen contractspelers hebt ), blijft het allemaal erg halfslachtig.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zou het niet logischer zijn dat 3e divisie zondag 2016/2017 net als nu ook 3e divisie zaterdag 2016/2017 bij "amateurvoetbal " - subforum "derde divisie " staat ?
Zoals het nu is, is het nog steeds verwarrend en niet logisch.

Ja, daar stond het ook, maar een verdwaalde hippie heeft het verplaatst en had het een andere naam gegeven. Naam is nu weer goed, nu de locatie nog.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan