Derde divisie zaterdag 2019/20

Unregistere

Well-known member
Goed bezig noord-ooster! Barendrecht lijkt mij wel wat laag staan, al is Jack het ongetwijfeld met je eens. Al is het maar uit tactisch oogpunt.

Zelf heb ik het idee dat ONS Sneek ook wel wat ingeleverd heeft, maar ik ken de aanwinsten niet goed genoeg. Wel een ploeg waarvan ik verwacht dat ze het lastig gaan krijgen.

En ook wel nieuwsgierig wat GOES in deze competitie kan bereiken.

Hoek gaat het in elk geval toch weer met een Belgische trainer proberen. Niets geleerd dus, want de spelers vinden dat vast niet leuk. Hoe dan ook, de 42-jarige Lieven Gevaert is de nieuwe man. Hij werkte tot begin mei bij Mandel United in Belgi?.
 

noordooster

Well-known member
Goed bezig noord-ooster! Barendrecht lijkt mij wel wat laag staan, al is Jack het ongetwijfeld met je eens. Al is het maar uit tactisch oogpunt.

Zelf heb ik het idee dat ONS Sneek ook wel wat ingeleverd heeft, maar ik ken de aanwinsten niet goed genoeg. Wel een ploeg waarvan ik verwacht dat ze het lastig gaan krijgen.

Van Barendrecht weet ik niet erg veel.
Hoe presteren ze tot nu toe in de voorbereiding, hebben ze er goede spelers bij gekregen ?
In de Tweede Divisie vond ik het altijd een goede ploeg met Jongman als absolute uitblinker.
Vorig seizoen was het stukken minder zonder Jongman.

ONS heeft zeker flink wat ingeleverd.
Fatima, Ramos, Gonzales, Lanting, Barto en Ale de Boer hebben het goed gedaan bij de club.

Van de nieuwe spelers weet ik niet erg veel.
De plaats op de ranglijst is vooral gebaseerd op de (oefen) resultaten tot dusverre, die me meevielen.
Ook een beetje op wishful thinking.
En zoals ik al zei, ik denk, dat de verschillen niet groot zullen zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Barendrecht heeft met name achterin goede aanwinsten aangetrokken, met Eekman (Kozakken Boys), Husen (ASWH) en Statia (Excelsior Maassluis). Maar ze hebben nog wel wat blessures momenteel. Plekje in de middenmoot lijkt mij echter best wel haalbaar.

Voorbereiding was wisselvallig, maar in de beker wonnen ze dan ineens wel weer dik. Al was dat wel tegen een lager spelende ploeg, maar toch, die 6-0 kwam in elk geval qua doelpunten voor een beetje uit de lucht vallen. Hattrick van Peter de Lange, de nieuwe spits. Altijd prettig voor het vertrouwen.
 

Joost

Well-known member
Wittenhorst was ook wel een makkelijke loting voor Barendrecht. Ploeg was pas net in training en is een prima middenmotor/subtopper in 1e klasser.
 

de waan

Well-known member
Omdat er teveel clubs voor de zondag waren. En GOES wilde zelf graag (net als VVSB), dus dat kwam goed uit.
 

Unregistere

Well-known member
Waarom is GOES eigenlijk naar de zaterdag verhuist?

Er is een overschot aan 'zondagclubs' in de derde divisie, waardoor de KNVB twee vrijwilligers nodig had om een jaartje op zaterdag te spelen. Beetje zoals SJC en De Dijk vorig seizoen. GOES en VVSB wilden graag op zaterdag meedoen. De Zeeuwen deden dat mede met de derby tegen Hoek in het achterhoofd.

EDIT: Zoals Waan zegt dus. :D
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ah ok?, jammer. Ik had veel sympathie voor ze. En van alle bestuursleden die ik voor de wedstrijd van de clubs gezien heb, kon ik beste nog met die van GOES.
 

Unregistere

Well-known member
GOES gelijk een knappe zege geboekt bij het debuut op zaterdag: 2-3 bij DOVO. Opmerkelijk, bij die club kondigde trainer Gert Kruys nu al zijn vertrek aan. Na dit seizoen stapt hij op. Ben benieuwd of hij het einde zal halen...

Jong Almere City FC is de eerste koploper na een eclatante 6-0 overwinning op ONS Sneek. Oei!

Nieuwkomers Sparta Nijkerk (3-2 tegen Barendrecht) en Ter Leede (2-0 tegen VVSB, dat tot nu toe bevestigt dat er geen hoofdrol van ze verwacht hoeft te worden) beginnen met een zege. Dat geldt niet voor Excelsior '31. Zij maakten kennis met het stugge ODIN '59, dat met 0-1 won in Rijssen.

Titelkandidaat DVS '33 Ermelo won met minimaal verschil van het ambitieuze SteDoCo (1-0), ook Hoek had aan ??n goal genoeg om FC Lisse te verslaan.

Harkemase Boys begon eveneens met een driepunter door met 2-0 van VVOG te winnen.

Morgen de rangen en standen, etc.
 

Unregistere

Well-known member
Alles op een rijtje:

Speelronde 1

DOVO - GOES 2-3 (0-2)
0-1 Steve Schalkwijk (strafschop) 0-2 Mart de Kroo 1-2 G?khan Yasar 1-3 Steve Schalkwijk (strafschop) 2-3 Simon van Zeelst

DVS '33 Ermelo - SteDoCo 1-0 (1-0)
1-0 Jorran van Santen

Excelsior '31 - ODIN '59 0-1 (0-1)
0-1 Koen Tros

Harkemase Boys - VVOG 2-0 (0-0)
1-0 Henny Bouius 2-0 Henny Bouius
Bijz.: Harrie Kersten (VVOG) mist bij 2-0 stand strafschop

Hoek - FC Lisse 1-0 (0-0)
1-0 Abdoe Abdendi
Rood: Kubilay Koylu (FC Lisse)

Jong Almere City FC - ONS Sneek 6-0 (2-0)
1-0 Kenneth Aninkora 2-0 Kenneth Aninkora (strafschop) 3-0 Stijn Meijer 4-0 Stijn Meijer 5-0 Stijn Meijer 6-0 Kenneth Aninkora

Sparta Nijkerk - Barendrecht 3-2 (2-0)
1-0 Adriaan Kruisheer 2-0 Maurice de Ruiter (strafschop) 2-1 Peter de Lange 3-1 Jesse Buitenhuis 3-2 Yarick Dorst

Ter Leede - VVSB 2-0 (0-0)
1-0 Omar Limon 2-0 Robert Steemers

STAND

1. Jong Almere City FC 1-3 (+6)
2. Harkemase Boys 1-3 (+2, 2 goals voor)
=. Ter Leede 1-3 (+2, 2 goals voor)
4. GOES 1-3 (+1, 3 goals voor)
=. Sparta Nijkerk 1-3 (+1, 3 goals voor)
6. DVS '33 Ermelo 1-3 (+1, 1 goal voor)
=. Hoek 1-3 (+1, 1 goal voor)
=. ODIN '59 1-3 (+1, 1 goal voor)
9. AFC Ajax 0-0
10. Barendrecht 1-0 (-1, 2 goals voor)
=. DOVO 1-0 (-1, 2 goals voor)
12. Excelsior '31 1-0 (-1, 0 goals voor)
=. FC Lisse 1-0 (-1, 0 goals voor)
=. SteDoCo 1-0 (-1, 0 goals voor)
15. VVOG 1-0 (-2, 0 goals voor)
=. VVSB 1-0 (-2, 0 goals voor)
17. ONS Sneek 1-0 (-6)

Topscorers:

1. Kenneth Aninkora (Jong Almere City FC) 3
=. Stijn Meijer (Jong Almere City FC) 3
3. Henny Bouius (Harkemase Boys) 2
=. Steve Schalkwijk (GOES) 2

46142bac-685e-4ffc-b5d0-9f5f467cdc0c.jpg

Jong Almere City FC-spits Stijn Meijer kon drie keer gekke bekken naar de camera trekken nadat zijn ploeg mede dankzij zijn hattrick ONS Sneek verpulverde en de koppositie greep
 

Unregistere

Well-known member
Zuur voor ONS Sneek dat die Meijer enkele dagen later vertrekt bij Almere, al hadden ze zonder zijn aanwezigheid waarschijnlijk ook wel verloren.

Morgen een leuk programma:

AFC Ajax - DVS '33 Ermelo
Barendrecht - Ter Leede
FC Lisse - Harkemase Boys
ODIN '59 - Hoek
SteDoCo - Excelsior '31
VVOG - Sparta Nijkerk
GOES - Jong Almere City FC
VVSB - DOVO

Welke ploegen gaan hun tweede zege boeken? Wie staan er ook na twee duels nog op nul?
 

JMD

Well-known member
Ter Leede stond na 3 minuten al 2-0 achter bij Barendrecht en na 25 minuten 4-0...

FC Lisse verzuimde in blessuretijd naast Harkema te komen, het miste een strafschop
 

Unregistere

Well-known member
Fijne zege voor Barendrecht wel, geholpen door de bliksemstart die JMD al noemde.

SteDoCo verliest thuis van Excelsior '31, dat is toch wel opmerkelijk. Nul uit twee voor de ambitieuze ploeg uit Hoornaar, valt ongetwijfeld flink tegen.

GOES verloor van Jong Almere City FC, dat nu dus ook op zes punten staat.

En VVSB pakt tegen DOVO het eerste puntje.
 

Unregistere

Well-known member
Ook hier even alles op een rijtje:

Speelronde 2

AFC Ajax - DVS '33 Ermelo 0-4 (0-1)
0-1 Joshua Patrick 0-2 Oktay ?zt?rk (strafschop) 0-3 Joshua Patrick 0-4 Olivier Pilon (strafschop)

Barendrecht - Ter Leede 4-1 (4-0)
1-0 Peter de Lange 2-0 Qjell Krolis 3-0 Marouane Bakour 4-0 Niels Vorthoren 4-1 Jim Gillissen

GOES - Jong Almere City FC 0-3 (0-2)
0-1 Samuel Brobbey 0-2 Mees Kaandorp 0-3 Meghon Valpoort
Bijz.: Kenneth Aninkora (Jong Almere City FC) mist bij 0-1 stand strafschop

FC Lisse - Harkemase Boys 0-1 (0-0)
0-1 Henny Bouius
Bijz.: Rik Vermeulen (FC Lisse) mist bij 0-1 stand strafschop

ODIN '59 - Hoek 0-1 (0-0)
0-1 Gert-Jan van Leiden

SteDoCo - Excelsior '31 0-2 (0-0)
0-1 Hakim Ezafzafi 0-2 Boy Boeloerditi

VVOG - Sparta Nijkerk 1-3 (1-1)
0-1 Adriaan Kruisheer 1-1 Mike Ahrens 1-2 Maurice de Ruiter 1-3 Adriaan Kruisheer

VVSB - DOVO 2-2 (0-1)
0-1 Simon van Zeelst 1-1 Lulinho Martins 2-1 Tom Kok 2-2 G?khan Yasar

STAND

1. Jong Almere City FC 2-6 (+9)
2. DVS '33 Ermelo 2-6 (+5)
3. Sparta Nijkerk 2-6 (+3, 6 goals voor)
4. Harkemase Boys 2-6 (+3, 3 goals voor)
5. Hoek 2-6 (+2)
6. Barendrecht 2-3 (+2)
7. Excelsior '31 2-3 (+1)
8. ODIN '59 2-3 (0)
9. Ter Leede 2-3 (-1)
10. GOES 2-3 (-2)
11. DOVO 2-1 (-1)
12. VVSB 2-1 (-2)
13. AFC Ajax 1-0 (-4)
14. ONS Sneek 1-0 (-6)
15. FC Lisse 2-0 (-2)
16. SteDoCo 2-0 (-3)
17. VVOG 2-0 (-4)

Topscorers:

1. Kenneth Aninkora (Jong Almere City FC) 3
=. Henny Bouius (Harkemase Boys) 3
=. Adriaan Kruisheer (Sparta Nijkerk) 3
=. Stijn Meijer (Jong Almere City FC) 3
5. Peter de Lange (Barendrecht) 2
=. Joshua Patrick (DVS '33 Ermelo) 2
=. Steve Schalkwijk (GOES) 2
=. G?khan Yasar (DOVO) 2
=. Simon van Zeelst (DOVO) 2

Adriaan-Kruisheer-2018-2019-e1534798805526.jpg

Adriaan Kruisheer maakte er twee tegen VVOG voor de sterk presterende promovendus Sparta Nijkerk en is daarmee een van de topscorers in de afdeling
 

De Wolf

Well-known member
Keeper Ditewig van ONS stopt er per direct mee vanwege mentaliteitsproblemen bij de club.
 
Bovenaan