Derde divisie zaterdag 2019/20

noordooster

Well-known member
Of ook Hollandia en Unitas mee laten doen. Als de hoofdklassers er zelf niet niet uit komen, dan wil Jan Dirk graag een handje meehelpen met zondagteams in die za derde divisie.
Het beste zou dan gewoon Staphorst zijn, Noord i.p.v. Noord.

Begrijpelijk dat ONS graag in de hoofdklasse uit wil komen, begrijpelijk dat ze graag hoop putten uit de openingen die de KNVB lijkt te bieden, maar ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat het doorgaat, vooral vanwege de organisatorische problemen en de precedent-werking.
 

noordooster

Well-known member
Enerzijds zegt van der Zee :
" Geen titelstrijd, geen kampioenen, geen degradanten, geen nacompetities. Alsof er geen competitie is gespeeld.
Dat is nauwelijks te bevatten, laat staan dat je de keuze moet accepteren als je op het punt stond te promoveren. Toch zullen we ons erbij neer moeten leggen. Ook al spijt ons dat enorm. "

Anderzijds stuurt de KNVB een brief naar de clubs dat men een verzoek kan indienen om te promoveren of te degraderen
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/...kunnen-toch-degraderen-promoveren-dit-seizoen

Dit laatste wist ONS en daarom dient de club een verzoek in te kunnen degraderen.
Volkomen begrijpelijk en niks verkeerds of lafs aan, zoals velen hier aangeven.

Verder had van der Zee dat verhaal beter niet kunnen schrijven in zijn laatste verhaaltje op de KNVB site.
Maar de man spreekt wel vaker eens voor zijn beurt waarvoor hij ook wel eens wordt terug gefloten.
 

SanMark.

Well-known member
Enerzijds zegt van der Zee :
" Geen titelstrijd, geen kampioenen, geen degradanten, geen nacompetities. Alsof er geen competitie is gespeeld.
Dat is nauwelijks te bevatten, laat staan dat je de keuze moet accepteren als je op het punt stond te promoveren. Toch zullen we ons erbij neer moeten leggen. Ook al spijt ons dat enorm. "

Anderzijds stuurt de KNVB een brief naar de clubs dat men een verzoek kan indienen om te promoveren of te degraderen
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/...kunnen-toch-degraderen-promoveren-dit-seizoen

Dit laatste wist ONS en daarom dient de club een verzoek in te kunnen degraderen.
Volkomen begrijpelijk en niks verkeerds of lafs aan, zoals velen hier aangeven.

Verder had van der Zee dat verhaal beter niet kunnen schrijven in zijn laatste verhaaltje op de KNVB site.
Maar de man spreekt wel vaker eens voor zijn beurt waarvoor hij ook wel eens wordt terug gefloten.

Blijf er lekker over door zeuren als een klein verongelijkt kind.

Sneek heeft tonnen in de selectie zitten de afgelopen jaren, die overleven het ook wel als ze een jaar in de derde divisie moeten blijven voetballen, vind het kwalijker dat zo'n trainer een slappe zak blijkt te zijn.
 

noordooster

Well-known member
Sneek heeft tonnen in de selectie zitten de afgelopen jaren, die overleven het ook wel als ze een jaar in de derde divisie moeten blijven voetballen, vind het kwalijker dat zo'n trainer een slappe zak blijkt te zijn.

Maar jij snapt het zoals gewoonlijk ook niet helemaal.
 

Joost

Well-known member
Enerzijds zegt van der Zee :
" Geen titelstrijd, geen kampioenen, geen degradanten, geen nacompetities. Alsof er geen competitie is gespeeld.
Dat is nauwelijks te bevatten, laat staan dat je de keuze moet accepteren als je op het punt stond te promoveren. Toch zullen we ons erbij neer moeten leggen. Ook al spijt ons dat enorm. "

Anderzijds stuurt de KNVB een brief naar de clubs dat men een verzoek kan indienen om te promoveren of te degraderen
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/...kunnen-toch-degraderen-promoveren-dit-seizoen

Dit laatste wist ONS en daarom dient de club een verzoek in te kunnen degraderen.
Volkomen begrijpelijk en niks verkeerds of lafs aan, zoals velen hier aangeven.

Verder had van der Zee dat verhaal beter niet kunnen schrijven in zijn laatste verhaaltje op de KNVB site.
Maar de man spreekt wel vaker eens voor zijn beurt waarvoor hij ook wel eens wordt terug gefloten.

De communicatie van van der Zee richting jou is rechtstreeks en dus voor jou ter interpretatie.

Het 'nieuwsbericht' van VTBL is gemaakt op basis van 'de andere media schrijven', is een interpretatie van die website en staat daardoor vol met feitelijke fouten.

Het scheelt echt als je eerst de bron van nieuws erbij haalt voor je er conclusies aan gaat verbinden. Een site als VTBL houdt zich nooit bezig met amateurvoetbal, waarom zouden zij dan plots een betrouwbare bron blijken.
 

noordooster

Well-known member
De communicatie van van der Zee richting jou is rechtstreeks en dus voor jou ter interpretatie.

Het 'nieuwsbericht' van VTBL is gemaakt op basis van 'de andere media schrijven', is een interpretatie van die website en staat daardoor vol met feitelijke fouten.

Het scheelt echt als je eerst de bron van nieuws erbij haalt voor je er conclusies aan gaat verbinden. Een site als VTBL houdt zich nooit bezig met amateurvoetbal, waarom zouden zij dan plots een betrouwbare bron blijken.

Ik constateerde dat er licht zat tussen wat Jan Dirk zei en wat er in de brief stond die de verenigingen toegestuurd kregen ( naar wat ik hoorde )
De exacte inhoud van de brief kende ik niet en kon ik niet vinden. Wel het bewuste VTBL artikel. En daar mogen dan foutjes in zitten, de essentie dat clubs die willen degraderen of menen recht te hebben op promotie kunnen reageren blijft overeind.
 

noordooster

Well-known member
VVSB-trainer Richard Plug blikt overigens openhartig terug op het voor hem vreemde seizoen, dat hem bij twee clubs bracht: https://voetbalindebollenstreek.nl/plug-zet-dikke-streep-door-meest-rare-seizoen-in-35-jaar/

Als Plug met VVSB wil promoveren, geef ik hem meer kans in de zondag derde divisie.
Het wordt mij niet geheel duidelijk waarom Plug opstapte bij DVS '33 .
Bemoeide men zich daar teveel met waar hij als trainer de verantwoordelijkheid over had.
Het blijkt dat ODIN ook onder zijn opvolger goed presteert.
 

Joost

Well-known member
Ik constateerde dat er licht zat tussen wat Jan Dirk zei en wat er in de brief stond die de verenigingen toegestuurd kregen ( naar wat ik hoorde )
De exacte inhoud van de brief kende ik niet en kon ik niet vinden.

En daar gaat het mis.

Je concludeert op basis van halve informatie.

Speciaal voor jou nogmaals de brief;
Inventarisatie competities categorie A en B
De komende periode staat in het teken van het vormgeven van de competities in categorie A. Ondanks dat er geen promotie/degradatie wordt toegepast, gaan er teams volgend seizoen niet meer uitkomen in deze categorie. Dit kan onder andere ontstaan door een overstap van speeldag, fusie van verenigingen of door een terugtrekking uit de categorie A. Daarnaast bieden we verenigingen de mogelijkheid om een verzoek te doen om komend seizoen op een lager of hoger niveau uit te komen. Het bestuur amateurvoetbal gaat deze verzoeken behandelen en beoordelen of hierdoor de belangen van andere verenigingen geschaad worden.

Er staat helemaal nergens in deze brief dat verzoeken gehonoreerd gaan worden.

Overigens is ook deze brief door van der Zee ondertekend en gestuurd.
 

noordooster

Well-known member
Er staat helemaal nergens in deze brief dat verzoeken gehonoreerd gaan worden.

Overigens is ook deze brief door van der Zee ondertekend en gestuurd.

Niemand beweert dat verzoeken gehonoreerd gaan worden.
Noch bij ONS noch ik .
Wel beweren ze bij ONS dat ze een verzoek kunnen indienen te mogen degraderen, dat de KNVB daartoe de mogelijkheid biedt.

Dat die brief er aan zat te komen, had Jan Dirk ook wel even in zijn column kunnen vermelden.
De stelligheid die hij daar etaleerde bleek onterecht, net als bv zijn verhaal over competitiestanden bij de oudste pupillen.
 

noordooster

Well-known member
Er zijn heel veel trainers op dat niveau die er niet met de pet naar gooien. Zo bijzonder is dat niet.
Er zijn behoorlijk wat minder trainers die de handdoek in de ring gooien.
 

Unregistere

Well-known member
sapperdeflap.png
 
Bovenaan