Derde divisie zaterdag 2019/20

noordooster

Well-known member
Dat voorwaardelijke betekent , dat als ze opnieuw de fout in gaan, ze echt gestraft worden.
Voor iets waarvoor bv een andere club zonder iets voorwaardelijks direct gestraft wordt.
Zou van der Zee er mee te maken hebben gehad, dat de eis van een boete van tafel is ?
 

Unregistere

Well-known member
Bij mijn weten blijft het in zulke gevallen bijna altijd bij een waarschuwing. Volgens mij volgt er zelden puntaftrek. Clubs als Kozakken Boys en RVVH hebben in het verleden bijna een heel seizoen zo gewerkt, voordat er überhaupt een opmerking van de bond kwam....

En daarbij, waarom is dit dan zo'n misdaad? Pennings, met diploma, bakte er niets van. De voor dit niveau ongediplomeerde Eikenhout pakt juist wel veel punten met GOES. Dat zegt ook wel iets over de waarde van zo'n papiertje.
 

Unregistere

Well-known member
Omdat... ach nee, laat ook maar.

Met HansieHansie was toch ook altijd wat aan de hand met stromannen en weet ik wat?

Ja, die was officieel altijd assistent van een trainer die wel de juiste papieren had. Later niet meer, toen had hij ook een Nederlands diploma.

Johan Cruijff zat volgens mij aanvankelijk toch ook ongediplomeerd op de bank bij Ajax?
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Gelukkig hadden ze Spitz Kohn nog in het archief liggen.

Zo zie je maar. En we kunnen toch niet zeggen dat Johan een slechte trainer was.

Ben overigens nog steeds wel benieuwd naar die clubs die allemaal zijn gestraft voor een vergelijkbare kwestie....
 

noordooster

Well-known member
Zo zie je maar. En we kunnen toch niet zeggen dat Johan een slechte trainer was.

Moet ik begrijpen, dat jij vindt, dat de KNVB de verplichting van bevoegde trainers maar af moet schaffen ?
Dat clubs zelf mogen weten wie ze als trainer aanstellen, diploma of niet ?

En Cruijff is en was natuurlijk de ultieme uitzondering in Nederland. Kreeg later ook het diploma gratis, dacht ik.

Overigens blijf ik van mening, dat Goes gewoon gestraft had moeten worden, zoals ook de eis was, vanwege het willens en wetens lange tijd niet willen aanstellen van een bevoegde trainer.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Zou ik niet eens zo'n slecht idee vinden. Het diploma zegt in mijn ogen niet al te veel over iemands kwaliteiten. Nu moet de KNVB altijd een beetje gemaakt streng doen in deze kwesties, omdat het anders raar zou zijn tegenover trainers die voor veel geld in Zeist de cursus hebben gevolgd.

Vanuit Zeeland, waar men dit topic met interesse volgt, kreeg ik trouwens wel het verzoek of 'die man uit het noord-oosten wel gewoon GOES wil zetten als hij de voetbalclub bedoelt en Goes als het over de plaats gaat'. Maar dat terzijde. ;)
 

Joost

Well-known member
Zou ik niet eens zo'n slecht idee vinden. Het diploma zegt in mijn ogen niet al te veel over iemands kwaliteiten. Nu moet de KNVB altijd een beetje gemaakt streng doen in deze kwesties, omdat het anders raar zou zijn tegenover trainers die voor veel geld in Zeist de cursus hebben gevolgd.

Vanuit Zeeland, waar men dit topic met interesse volgt, kreeg ik trouwens wel het verzoek of 'die man uit het noord-oosten wel gewoon GOES wil zetten als hij de voetbalclub bedoelt en Goes als het over de plaats gaat'. Maar dat terzijde. ;)

Voetbaltrainer is niet alleen een hobby maar ook een serieus beroep en zeker op landelijk niveau is een basisopleiding echt wel vereiste. Als we gezamenlijke opwaarts, eendrachtig sterker willen worden lijkt het me niet meer dan logisch dat we niet iemand gaan beoordelen enkel op zijn mooie blauwe ogen.

Als je waterleiding gesprongen is dan verwacht je toch ook een gediplomeerd loodgieter en niet iemand die toevallig handig is met buizen?
 

Unregistere

Well-known member
Voetbaltrainer is niet alleen een hobby maar ook een serieus beroep en zeker op landelijk niveau is een basisopleiding echt wel vereiste. Als we gezamenlijke opwaarts, eendrachtig sterker willen worden lijkt het me niet meer dan logisch dat we niet iemand gaan beoordelen enkel op zijn mooie blauwe ogen.

Als je waterleiding gesprongen is dan verwacht je toch ook een gediplomeerd loodgieter en niet iemand die toevallig handig is met buizen?

Nou, laten we dan zeggen: kom inderdaad met één basisopleiding. Rond je die af, dan mag je trainer zijn, ongeacht het niveau. Nu is het elke keer cashen als trainers hogerop willen komen, want dan moeten ze weer duizenden euro's in die cursus steken. Terwijl zeker bij GOES tot nu toe is gebleken dat de juiste diploma's niet zaligmakend zijn.
 

de waan

Well-known member
Ik ken best een aantal trainers in de lagere klassen, die ambitieus zijn en voor zover ik dat kan beoordelen best de kwaliteiten hebben om hogerop aan de slag te gaan, maar het geld niet hebben voor de gruwelijk dure trainerscursussen (of het er niet voor over hebben). Daardoor wordt het een forse drempel en dat is toch jammer.
 

Unregistere

Well-known member
Precies. In de huidige situatie is een papiertje meer waard dan kwaliteit en ambitie. Waardoor je soms constructies met een stroman krijgt, waarvan iedereen weet hoe het zit, maar tegelijkertijd net doet alsof ze dat niet weten. Inclusief de KNVB zelf.
 

Batigoal

Well-known member
Misschien vloeken in de kerk; maar zijn er ook niet gewoon teveel trainers? Net als in het profvoetbal zitten er meer trainers thuis dan dat er een baan hebben als hoofdtrainer. Dan is iedere drempel mooi meegenomen lijkt me.
 

Unregistere

Well-known member
Misschien vloeken in de kerk; maar zijn er ook niet gewoon teveel trainers? Net als in het profvoetbal zitten er meer trainers thuis dan dat er een baan hebben als hoofdtrainer. Dan is iedere drempel mooi meegenomen lijkt me.

Tja, daar zitten ook trainers bij die wel veel geld hebben betaald voor al die dure cursussen. Dus dan zou je ook kunnen zeggen dat die meer nadeel hebben van die drempel dan dat het ze helpt.
 

Unregistere

Well-known member
Koploper Sparta Nijkerk won ruim van ONS Sneek (4-1), maar ook concurrent ODIN '59 won (0-2 bij Barendrecht).

ODIN '59 blijft dus ook koploper in de tweede periode, waar VVSB na een zege bij GOES (1-2) ineens de tweede plek inneemt.

In de degradatiestrijd liep VVOG door een knap punt tegen Hoek (1-1) iets in op ONS Sneek. Het slechte nieuws voor beide ploegen is echter dat DOVO won van FC Lisse (3-1) en dus verder uitloopt. Ter Leede is door de nederlaag tegen de Ajax amateurs (0-1) en de zege van VVSB nu de ploeg op de gevreesde veertiende plaats. Een puntje achter VVSB en het ambitieuze SteDoCo.
 

Unregistere

Well-known member
Tijd om weer even alles op een rijtje te zetten:

Speelronde 24

Barendrecht - ODIN '59 0-2 (0-1)
0-1 Sietse Brandsma 0-2 Koen Tros

DOVO - FC Lisse 3-1 (0-1)
0-1 Kubilay Koylu 1-1 Tom Menting 2-1 Roy Bakkenes 3-1 Kevin Schmidt

Excelsior '31 - SteDoCo 3-3 (1-2)
0-1 Hayri Pinarçi 0-2 Benjamin van Wanrooij 1-2 Boy Boeloerditi 1-3 Charlton Vicento (strafschop) 2-3 Jamarro Diks 3-3 Dérian Reinders
Rood: Ryan Snelders (Excelsior '31)

GOES - VVSB 1-2 (0-2)
0-1 Bert Steltenpool 0-2 Danny Bakker 1-2 Hiep Nguyen

Jong Almere City FC - DVS '33 Ermelo 0-1 (0-1)
0-1 Oktay Öztürk (strafschop)

Sparta Nijkerk - ONS Sneek 4-1 (1-1)
0-1 Tyson dos Santos 1-1 Donny van der Wal 2-1 Mohammed Al Haydar 3-1 Jerry Geurtsen 4-1 Wesley de Laat

Ter Leede - AFC Ajax 0-1 (0-0)
0-1 Marijn Sterk

VVOG - Hoek 1-1 (1-0)
1-0 Harrie Kersten 1-1 Rik Impens
Bijz.: Rik Impens (Hoek) mist bij 0-0 stand strafschop

STAND

1. Sparta Nijkerk 22-52
2. ODIN '59 22-47
3. Harkemase Boys 22-42
4. DVS '33 Ermelo 23-42
5. FC Lisse 23-38
6. Hoek 23-34 (+12)
7. Barendrecht 23-34 (-1)
8. AFC Ajax 22-31
9. Excelsior '31 23-31 (+10)
10. Jong Almere City FC 23-31 (+6)
11. GOES 23-31 (-11)
12. VVSB 22-28 (-1, 47 goals voor)
13. SteDoCo 22-28 (-1, 41 goals voor)
14. Ter Leede 23-27
15. DOVO 23-22
16. ONS Sneek 23-12
17. VVOG 22-11

Topscorers:

1. Steve Schalkwijk (GOES) 18
2. Sietse Brandsma (ODIN '59) 17
3. Rik Impens (Hoek) 15
4. Henny Bouius (Harkemase Boys) 14
5. Felitciano Zschüsschen (VVSB) 13
6. Hielke Penterman (Excelsior '31) 12
=. Robert Steemers (Ter Leede) 12
8. Joshua Patrick (DVS '33 Ermelo) 11
=. Joran Schröder (SteDoCo) 11
10. Quincy Arends (DOVO) 10
=. Berwout Beimers (Harkemase Boys) 10
=. Peter de Lange (Barendrecht) 10
=. Maurice de Ruiter (Sparta Nijkerk) 10

2-Mo-Al-Haydar-430x560.jpg

Mohammed Al Haydar zette koploper Sparta Nijkerk met zijn eerste goal van het seizoen op het juiste spoor tegen ONS Sneek
 

noordooster

Well-known member
Dus, Sparta Nijkerk komend seizoen niet in de tweede divisie.
En VVOG en ONS Sneek mogen het opnieuw proberen in de derde divisie
 

Unregistere

Well-known member
Ook je vraag of GOES in de zaterdagafdeling actief blijft, lijkt hiermee beantwoord.

Verder heeft Jack van den Berg dus al vervroegd zijn laatste duel bij Barendrecht gecoacht. Een 0-2 nederlaag tegen ODIN '59. Past wel bij zijn laatste periode op de Bongerd.
 

noordooster

Well-known member
Ook je vraag of GOES in de zaterdagafdeling actief blijft, lijkt hiermee beantwoord.

Zeker wanneer het de enige zondagploeg is die graag in de derde divisie zaterdag wil uitkomen.
Als er meer belangstelling is, kan ik me voorstellen, dat de KNVB komend seizoen een andere club dat gunt, bv HSC '21, Lienden of Westlandia :D
 
Bovenaan