Derde divisie zaterdag 2019/20

Unregistere

Well-known member
Ik kan me ook vrijwel niet voorstellen dat ze er meer in zullen zien dan een stand-in voor een stand-in. Hij zelf zo te lezen ook niet, maar wie weet. Volgens de site van DVS wilde de trainer het heel graag:

De 40-jarige Mijnheer, van 2012 t/m 2017 speler van DVS’33 Ermelo, is vorig jaar gestopt als actief speler bij vv Hierden. Inmiddels is hij assistent-trainer bij JO17-01 van DVS en binnen de Technische Commissie actief als contactpersoon voor de spelers van de A-selectie. Trainer Ouaali ziet in de specifieke kwaliteiten van Mijnheer een welkome aanvulling op de A-selectie.

Reactie Edmund Mijnheer:
“Ik heb goed moeten nadenken over het verzoek vanuit de staf. Ook omdat ik inmiddels actief ben ik een andere rol binnen de club. Daarnaast ben ik al een periode niet meer actief als voetballer. Wel ben ik nog steeds relatief fit en heb na uitvoerig overleg met alle betrokkenen binnen DVS en mijn thuisfront besloten in te gaan op het verzoek van Simon.

Hopelijk kan ik met mijn mentaliteit en kwaliteiten op het gebied van coaching en teambuilding de komende maanden van waarde zijn voor de A-selectie tijdens trainingen. Ik ga er niet vanuit dat ik aan speelminuten ga komen, maar als de nood echt aan de man is, dan ben ik beschikbaar.”
 

Unregistere

Well-known member
Zou best eens kunnen, want ik lees dat Jorran van Santen per 1 maart al stopt om zijn staffunctie bij Go Ahead Eagles te gaan vervullen. Die valt dus ook weg. Dacht eerst dat dit pas na het seizoen zou zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Gaatje is al heel veel kleiner geworden, ODIN staat op vijf puntjes. Dat zou nog kunnen. DVS '33 gaat het dus weer niet redden, dat lijkt nu wel definitief. Alles op de nacompetitie dus in Ermelo en dat zal dan vermoedelijk op basis van de ranglijst moeten gebeuren. Ze staan er namelijk niet best voor in de tweede periode.

Onderin sprokkelde ONS Sneek een puntje tegen GOES (1-1), verloor DOVO opnieuw (1-2 tegen Jong Almere City FC) en pakte Ter Leede een knappe zege bij Hoek (1-4). Ze zouden dus kunnen uitlopen op VVSB. Die ploeg is nog aan het voetballen, het staat momenteel 2-2 tegen SteDoCo.

Jack en zijn mannen verloren met 1-0 bij FC Lisse, waardoor de kansen op de nacompetitie voor Barendrecht voor nu even slinken.
 

Unregistere

Well-known member
VVSB won uiteindelijk nog, dus onderin nog erg spannend wie op de gevreesde 14e plek gaat eindigen! Alles op een rijtje:

Speelronde 23

AFC Ajax - Harkemase Boys 0-2 (0-1)
0-1 Henny Bouius 0-2 Robert Stelpstra

DOVO - Jong Almere City FC 1-2 (1-0)
1-0 Kevin Schmidt 1-1 Noah Abid 1-2 Kyvon Leidsman

DVS '33 Ermelo - Sparta Nijkerk 0-1 (0-0)
0-1 Maurice de Ruiter

Hoek - Ter Leede 1-4 (0-1)
0-1 Robert Steemers 0-2 Ian van Otterlo 0-3 Jeffrey Bok 1-3 Kyle Doesburg 1-4 Jim Gillissen

FC Lisse - Barendrecht 1-0 (0-0)
1-0 Boyd Stevens

ODIN '59 - Excelsior '31 3-1 (2-1)
1-0 Lars Boekel 1-1 Hielke Penterman 2-1 Sietse Brandsma 3-1 Niels Jager

ONS Sneek - GOES 1-1 (1-1)
1-0 Sam Crowther 1-1 Remon de Vlieger

VVSB - SteDoCo 3-2 (2-1)
0-1 Vincent Verheul 1-1 Felitciano Zschüsschen 2-1 Rob Zandbergen 2-2 Benjamin van Wanrooij 3-2 Bert Steltenpool

STAND

1. Sparta Nijkerk 21-49
2. ODIN '59 21-44
3. Harkemase Boys 22-42
4. DVS '33 Ermelo 22-39
5. FC Lisse 22-38
6. Barendrecht 22-34
7. Hoek 22-33
8. Jong Almere City FC 22-31 (+7)
9. GOES 22-31 (-10)
10. Excelsior '31 22-30
11. AFC Ajax 21-28
12. SteDoCo 21-27
13. Ter Leede 22-27
14. VVSB 21-25
15. DOVO 22-19
16. ONS Sneek 22-12
17. VVOG 21-10

Topscorers:

1. Steve Schalkwijk (GOES) 18
2. Sietse Brandsma (ODIN '59) 16
3. Henny Bouius (Harkemase Boys) 14
=. Rik Impens (Hoek) 14
5. Felitciano Zschüsschen (VVSB) 13
6. Hielke Penterman (Excelsior '31) 12
=. Robert Steemers (Ter Leede) 12
8. Joshua Patrick (DVS '33 Ermelo) 11
=. Joran Schröder (SteDoCo) 11
10. Quincy Arends (DOVO) 10
=. Berwout Beimers (Harkemase Boys) 10
=. Peter de Lange (Barendrecht) 10
=. Maurice de Ruiter (Sparta Nijkerk) 10

maurice-de-ruiter-sparta-nijkerk-1000-600.jpg

Uitgerekend Maurice de Ruiter bezorgde koploper Sparta Nijkerk in de extra tijd de belangrijke zege bij zijn oude club DVS '33 Ermelo
 

Unregistere

Well-known member
GOES heeft Michel Leonhart aangetrokken om het seizoen af te maken als trainer. Daan Eikenhout wil niet met hem samenwerken, dus die vertrekt.

De dreigende straf (punten in mindering) is door de bond omgezet in een voorwaardelijke straf. Dus daar hoeft GOES nu niet meer voor te vrezen, want Leonhart beschikt over de vereiste papieren.
 

noordooster

Well-known member
Belachelijk dat Goes niet gestraft wordt omdat ze zo lang willens en wetens hebben gewerkt met een onbevoegde trainer .
 

Fregge

Well-known member
Belachelijk dat een club niet zelf mag bepalen wat voor kwalificaties een trainer heeft.
 

Unregistere

Well-known member
Of, zoals Janus van Peenen altijd zei: "Het enige diploma dat een trainer bij mij moet hebben is een zwemdiploma."

Overigens is GOES wel degelijk gestraft. Alleen dan in de vorm van een voorwaardelijke straf.
 

noordooster

Well-known member
Of, zoals Janus van Peenen altijd zei: "Het enige diploma dat een trainer bij mij moet hebben is een zwemdiploma."

Overigens is GOES wel degelijk gestraft. Alleen dan in de vorm van een voorwaardelijke straf.

Vind ik geen straf.
Je zou kunnen zeggen, schaf die trainersdiploma's af en laat clubs helemaal zelf bepalen wie ze als trainer aanstellen, diploma of niet.
Ik denk, dat dat er niet door komt bij de VVON en bij de KNVB en ik ben daar ook geen voorstander van.
Uiteraard is dan de consequentie, dat clubs die willens en wetens die regels negeren, gestraft moeten worden.
 

Unregistere

Well-known member
Gooit hij niet succesvolle trainers dan de Maas in?

De Maas is niet groot genoeg voor de door Janus weggestuurde trainers. :heinz:

GOES had trouwens dispensatie tot eind januari noord-ooster , dus zo lang hebben ze uiteindelijk niet met een 'verkeerde' trainer gezeten. Vond de KNVB dus ook en daarom was een voorwaardelijke straf voldoende.
 

noordooster

Well-known member
Net zoals met de jeugdopleidingen dus.

Welke vereniging is daarvoor gestraft, of had ervoor gestraft moeten worden ?

Maar de regel, dat verenigingen die het geluk hebben over heel veel jeugd te beschikken ook nog eens extra beloond worden door de KNVB, past in de vele verkeerde beslissingen en maatregelen die de KNVB de laatste jaren heeft genomen.
 

noordooster

Well-known member
Na het ontslag van de gediplomeerde Pennings in oktober, kreeg Goes in eerste instantie dispensatie voor een onbevoegde trainer tot 23 december, met de uitdrukkelijke eis , dat men een bevoegde trainer moest aanstellen.
De club heeft vervolgens de zaak getraineerd , zegt met 10 gediplomeerde kandidaten te hebben gesproken, maar heeft geen bevoegde trainer aangesteld.
Je maakt mij niet wijs, dat geen van die trainers wilde komen. Alleen, dan moet je een vergoeding willen betalen die hoort bij een dergelijke functie.
Vervolgens krijgen ze het van de KNVB gedaan om ook voor de onbevoegde Eikenhout nog dispensatie te krijgen.
Vervolgens is begin februari de KNVB het zat en krijgt Goes een schikkingsvoorstel met oa een boete.
Uiteindelijk wordt het teruggebracht tot iets voorwaardelijks, wat ik geen straf vind.
 
Bovenaan