Derde divisie zaterdag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

noordooster

Well-known member
FCG zegt 300, Noord Ooster en Noord 400. Ik kwam uit tussen de 350 - 375. Ongeveer net zo veel als vorige week bij Be Quick - Juliana.

DVS'33 viel me zwaar tegen. Laag baltempo. Daar verras je een tegenstander niet mee.
En het was typisch een wedstrijd tegen een beloftenelftal. Die hebben altijd een explosief begin en als je dan niet op let sta je na tien minuten al met 2-0 achter. Noordooster schetst het beeld van de wedstrijd verder prima. Nog een balletje op de paal van de FC na rust.

Maar toch weer begrepen dat er vanaf oktober 5 euro entree geheven gaat worden. De bronnen spreken elkaar tegen.

Als ze dat vandaag vroegen, had het hen een aardig bedrag kunnen opleveren. Tenminste als er vandaag niet veel mensen kwamen kijken omdat het gratis was.
En gaan die kantine inkomsten allemaal naar GRC, of hebben ze daarvoor een deal gemaakt met Fc Stad ?
Hoe willen ze dat daar trouwens doen, entree heffen ?
Je kunt van alle kanten bij dat veld komen.
Wat ik niet snapte, was dat DVS'33 maar bleef volharden in dat gebrei.
Het leek alsof de club geen plan B had. Waarom op een gegeven moment niet wat opportunistischer met lange ballen op de grote spits en zet eventueel die donkere centrale verdediger van dik 2 meter ernaast. Dat had vast meer kansen opgeleverd.
 

noordooster

Well-known member
Het is nog lang, maar Vogels-trainer Sandor van der Heide moet snel aan de slag als hij met zijn ploeg om de titel wil spelen. Eerste vereiste is dan om er een team van te maken in plaats van elf individuele spelers.

Vorig seizoen bij HHC stond van der Heide constant voor de dug out aanwijzingen te geven aan zijn spelers.
En vaak hoofdschuddend alsof ie wilde zeggen: " snappen ze het nu nog niet ? "
Deed hij dat vandaag ook en snapten ze het nog steeds niet ?
 

bqandy

Well-known member
Het leek alsof de club geen plan B had. Waarom op een gegeven moment niet wat opportunistischer met lange ballen op de grote spits en zet eventueel die donkere centrale verdediger van dik 2 meter ernaast. Dat had vast meer kansen opgeleverd.

Dat was voor mij een hoofdklasse C deja vu. Deniz Sahbaz (DVS 33), daarvoor Rohda Raalte tegen Joel Amakodo, oud Achilles 1894.
Ik geen antwoord geven op je andere vragen.
 

Unregistere

Well-known member
Vorig seizoen bij HHC stond van der Heide constant voor de dug out aanwijzingen te geven aan zijn spelers.
En vaak hoofdschuddend alsof ie wilde zeggen: " snappen ze het nu nog niet ? "
Deed hij dat vandaag ook en snapten ze het nog steeds niet ?

Is me niet opgevallen, heb niet echt op zijn coaching gelet. Daar was geen tijd voor, snelle wedstrijd waarin van alles gebeurde. Ik begreep wel van Peter de Lange dat hij had gezegd dat hij was geschrokken van zijn elftal.
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 2

ASWH - IJsselmeervogels 4-2 (1-1)
45. 1-0 Jaimy Schaap (eigen doelpunt) 45 (+1). 1-1 Sherwin Grot 49. 2-1 Mels van Driel 54. 3-1 Peter de Lange 83. 4-1 Robbert Olijfveld 90. 4-2 Sherwin Grot (strafschop)

Harkemase Boys - Jong Almere City FC 3-1 (3-0)
24. 1-0 Ezra Schrijver 34. 2-0 Ezra Schrijver 36. 3-0 Matthijs Hardijk 81. 3-1 Jorni Camps

Jong FC Groningen - DVS '33 Ermelo 2-0 (2-0)
4. 1-0 Yassine Zakir 10. 2-0 Gijs Jasper

Jong FC Volendam - FC Lisse 1-2 (0-0)
50. 1-0 Niels Buijs (eigen doelpunt) 88. 1-1 Rik Vermeulen 90. 1-2 Rik Vermeulen

ODIN '59 - FC Rijnvogels 4-1 (3-1)
7. 1-0 Jeffrey Klijbroek 9. 2-0 Thom de Vries 11. 2-1 Jaap van Duijn 37. 3-1 Thom de Vries 90. 4-1 Cerillio Cijntje

Quick Boys - ONS Boso Sneek 2-1 (0-1)
25. 0-1 Martijn Roosenburg 73. 1-1 Anthony Bentem 84. 2-1 Max van Steen

Rijnsburgse Boys - Huizen 4-2 (1-0)
44. 1-0 Jeffrey Jongeneelen 51. 2-0 Martijn Tjon-A Njoek 57. 3-0 Martijn Tjon-A Njoek 62. 3-1 Guido de Graaf 65. 4-1 Jordy Strooker 66. 4-2 Guido de Graaf

SteDoCo - Scheveningen 2-3 (2-0)
30. 1-0 Maurice van der Wilt 45. 2-0 Joran Schr?der 54. 2-1 Rensy Barradas 56. 2-2 Levi Schwiebbe 68. 2-3 Rensy Barradas

VVOG - Capelle 0-3 (0-0)
49. 0-1 Bram de Bruin 83. 0-2 Gertjan Rothman 88. 0-3 Gertjan Rothman

STAND

1. Harkemase Boys 2-6 (+4)
2. Rijnsburgse Boys 2-6 (+3)
3. Scheveningen 2-6 (+2, 5 goals gescoord)
4. FC Lisse 2-6 (+2, 4 goals gescoord)
5. ODIN '59 2-4 (+3, 5 goals gescoord)
6. Capelle 2-4 (+3, 4 goals gescoord)
7. ASWH 2-4 (+2)
8. Jong FC Groningen 2-3 (+1)
9. Quick Boys 2-3 (0)
10. DVS '33 Ermelo 2-3 (-1, 3 goals gescoord)
11. VVOG 2-3 (-1, 2 goals gescoord)
12. SteDoCo 2-1 (-1, 2 goals gescoord)
13. ONS Boso Sneek 2-1 (-1, 1 goal gescoord)
14. IJsselmeervogels 2-1 (-2)
15. Jong FC Volendam 2-0 (-2)
16. Jong Almere City FC 2-0 (-3)
17. Huizen 2-0 (-4)
18. FC Rijnvogels 2-0 (-5)

Topscorers:

1. Ezra Schrijver (Harkemase Boys) 3
2. Rensy Barradas (Scheveningen) 2
=. Guido de Graaf (Huizen) 2
=. Sherwin Grot (IJsselmeervogels) 2
=. Jeffrey Jongeneelen (Rijnsburgse Boys) 2
=. Gertjan Rothman (Capelle) 2
=. Martijn Tjon-A Njoek (Rijnsburgse Boys) 2
=. Rik Vermeulen (FC Lisse) 2
=. Thom de Vries (ODIN '59) 2

HarkemaseBoys_EzraSchrijver.jpg

Harkemase Boys-aanvaller Ezra Schrijver maakte er twee tegen Jong Almere City FC en is nu topscorer van de derde divisie zaterdag

Volgende week Jong Groningen, ben benieuwd.

Hier nog een linkje naar een radio-interview met Vogels-trainer Sandor van der Heide, die consequenties aankondigt: http://www.rtvutrecht.nl/sport/1510417/ijsselmeervogels-onderuit-tegen-aswh.html (rechts boven)

En op diezelfde pagina ook een kort interview met de van Lienden gekomen Van Hussen, die laat weten met andere verwachtingen de overstap te hebben gemaakt.

Typisch IJsselmeervogels wellicht, na twee duels al lichte paniek.
 

Abubakari

Well-known member
Ezra Schrijver speelde vorig seizoen in Groningen bij Oranje Nassau, niet verrassend dat ie het bij HB tot nu toe ook waar maakt, was de grote man bij ON.
 

noordooster

Well-known member
Wat dat betreft heeft Harkemase Boys een luxe met zoveel erkende doelpuntenmakers : Stelpstra, Schrijver, Hardijk, Uuldriks en Musliu
En ook Schokker en Dijk schoppen er nog wel eens 1 in.
 

Unregistere

Well-known member
Uit de categorie 'Je verwacht het niet... of eigenlijk toch wel' een pagina kommer en kwel bij IJsselmeervogels in de Bunschoter, na ??n nederlaag...

vnf145.jpg


ve9dw3.jpg


Man man man
 

noordooster

Well-known member
Meestal is dan de trainer het haasje.
Opvallend genoeg lees je in de artikelen nauwelijks wat over van der Heide.
Vorig seizoen was het onder hem niet best en dit seizoen nog niet, ondanks versterkingen voor de selectie.
Slecht combinatiespel, geen automatismen, veel balverlies, een slechte instelling.
Dat zijn toch zaken die te trainen zijn en/of waar een trainer invloed op heeft.
In het verleden heeft de club trainers gehad die minder krediet kregen.
Overigens wil ik niet pleiten voor het ontslaan van Sandor.
 

Unregistere

Well-known member
Inderdaad Waan. :D

En noord-ooster, wat dat betreft vond ik het interview op IJsselmeervogels TV wel opvallend. Van der Heide stipte daarin aan dat ze heel de week op bepaalde zaken hadden getraind en daarover afspraken maakten, maar dat in de wedstrijd niemand daar nog iets mee deed. Lijkt me voor een trainer wel heel vervelend, want dan kun je niet bepaald het gevoel krijgen dat je spelers je serieus nemen.

Maar ik blijf overtuigd dat als ze het op de rit krijgen en wel als team gaan spelen, dat ze dan een van de beste ploegen hebben. Want er staat wel kwaliteit op het veld. Al snap ik sommige keuzes bij de nieuwelingen ook niet helemaal, daarbij hebben ze niet gekeken naar het karakter of gedrag bij de vorige club.

De scheidsrechtersaanstellingen stonden ook weer op www.tweededivisie.org. Wij krijgen Winkel tegen Jong Groningen. Ken hem niet, dus ben benieuwd.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Sandor enorm veel kennis van het spelletje heeft, maar niet over de gave en het tact beschikt om een collectief te smeden.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb Sandor van der Heide enkele malen als trainer langs de lijn gezien.
Zowel bij IJsselmeervogels als bij ONS Sneek , waar hij hulptrainer was onder Bert Hollander, viel het me op dat hij staand aan de rand van het veld zoveel aanwijzingen gaf.
Wat de spelers moeten doen zal hij toch op de trainingen en voor de wedstrijd ook wel verteld hebben ?
Je vraagt je dan af waarom de spelers dat niet goed uitvoeren.
 

noordooster

Well-known member
Haha, heerlijk. Sommige dingen veranderen nooit.

Bij een club die in het verleden 7x amateurkampioen was van Nederland, 16x landskampioen bij de zaterdagamateurs werd, enkele malen de supercup en de KNVB beker voor amateurs won, is het logisch dat het verwachtingspatroon altijd hoog is.
En is het ook niet zo verwonderlijk dat het er onrustig wordt als de prestaties tegenvallen ( en dat ze niet meer net als sv Spakenburg op het hoogste niveau spelen )
 

noordooster

Well-known member
23 augustus, KNVB - beker
Quick Boys - IJsselmeervogels 0-2
Geen slecht resultaat Van Sandor van de Heide en zijn spelers....
 

de waan

Well-known member
Bij een club die in het verleden 7x amateurkampioen was van Nederland, 16x landskampioen bij de zaterdagamateurs werd, enkele malen de supercup en de KNVB beker voor amateurs won, is het logisch dat het verwachtingspatroon altijd hoog is.
En is het ook niet zo verwonderlijk dat het er onrustig wordt als de prestaties tegenvallen ( en dat ze niet meer net als sv Spakenburg op het hoogste niveau spelen )

Misschien zouden ze er toch beter aan doen eens niet direct na twee tegenvallende wedstrijden in paniek te raken en weer over praatsessies te beginnen. Dit soort berichten hebben we de laatste paar jaar wel tien keer langs zien komen, maar het is er nog niet beter van geworden. En hoeveel trainers en spelers hebben ze er wel niet uitgegooid de laatste paar jaar.

Het feit dat Van der Heide kennelijk nog redelijk wordt ontzien geeft misschien aan dat ze in dat opzicht inmiddels wat wijzer zijn geworden.
 

Unregistere

Well-known member
Precies, het zou verstandiger zijn om de rust wat te bewaren. Zeker in een seizoen waarin 34 duels worden gespeeld. Maar goed, dankzij de winst bij Quick Boys gaan ze wellicht met iets meer vertrouwen richting het weekend. Dan komt Rijnsburgse Boys op bezoek, een aardige kraker dus.

Al krijg Van der Heide dit seizoen voorlopig al langer de tijd dan Dogan Corneille in het seizoen 2014/15...
 

Batigoal

Well-known member
Hoe zijn de toeschouwersaantallen de voorbije jaren bij de Vogels? Zijn die ook be?nvloed door de mindere prestaties?

Voor zover mijn kennis van het amateurvoetbal reikt heb ik altijd het gevoel dat de opkomst bij de van oudsher grote amateurclubs altijd wel stabiel zijn. Maar ben benieuwd of dat echt zo is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan