Derde divisie zaterdag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Wel apart dat ze minder degradanten willen, terwijl de grootte van de divisies juist verhoogd wordt van 16 naar 18 clubs.

Klopt. Maar in de oude stijl konden er vier van de zestien uit. Was wel erg veel. Wellicht een van de zoethoudertjes richting de topamateurclubs om de tweede divisie er door te krijgen?
 

bqandy

Well-known member
Ik meende ergens gezien te hebben dat de kampioenen promoveren en dat alleen nummer 18 rechtstreeks degradeert.

De nummers 16 en 17 zouden dan uiteindelijk in een soort poulesysteem belanden met de periodekampioenen en daarin strijden om ??n plaats. Maar of dat echt zo is?

Dat heb ik ook zo begrepen.

En de nummers 17 en 18 uit de derde divisie degraderen. De kampioenen van de 2 hoofdklassen nemen die plekken in.
De nummers 15 en 16 spelen met de zes (vervangende) periodewinnaars om twee plekken in de derde divisie.

Maar alles onder voorbehoud.
 

Joost

Well-known member
Dat heb ik ook zo begrepen.

En de nummers 17 en 18 uit de derde divisie degraderen. De kampioenen van de 2 hoofdklassen nemen die plekken in.
De nummers 15 en 16 spelen met de zes (vervangende) periodewinnaars om twee plekken in de derde divisie.

Maar alles onder voorbehoud.

Zo is het op lager niveau ook.
 

Abubakari

Well-known member
Zou op zich best leuk zijn om eens wat thuiswedstrijden van Jong Groningen te bezoeken met deze tegenstanders, maar dat zal wel zaterdagmiddag gespeeld worden zeker?

Ze beginnen wel veel vroeger dan de lagere amateurs. Dus de eerste ronde(s) kan ik mooi eens naar Jong Grunn, hopelijk beginnen ze met een thuiswedstrijd. En BQ1887 ook.
 

Unregistere

Well-known member
Ik bedenk me ineens dat er meer dan zes periodekampioenen zijn in de hoofdklasse. Liefst twaalf. Of, als je tot een periodekampioen per klasse zou willen komen, zoals in voorgaande jaren, juist minder. Vier in plaats van zes. Zal mogelijk ook nog invloed hebben.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik bedenk me ineens dat er meer dan zes periodekampioenen zijn in de hoofdklasse. Liefst twaalf. Of, als je tot een periodekampioen per klasse zou willen komen, zoals in voorgaande jaren, juist minder. Vier in plaats van zes. Zal mogelijk ook nog invloed hebben.
Maar naast die 12 periodekampioenen ook 4 herkansers uit de Derde Divisie. Dus zowel op zaterdag als zondag 8 clubs voor 2 plekken in de Derde Divisie dan. Twee knock-out rondes is dan genoeg in de nacompetitie.
 

Unregistere

Well-known member
Maar naast die 12 periodekampioenen ook 4 herkansers uit de Derde Divisie. Dus zowel op zaterdag als zondag 8 clubs voor 2 plekken in de Derde Divisie dan. Twee knock-out rondes is dan genoeg in de nacompetitie.

Klopt, da's waar. Dan heb je er ??n voor zaterdag en ??n voor zondag natuurlijk. Ik zat ze ten onrechte samen te voegen.
 

Unregistere

Well-known member
Capelle heeft zich op de valreep nog versterkt met middenvelder Erwin de Groot, die de afgelopen twee seizoenen in Jong FC Utrecht speelde. Was ooit ook rond met ASWH, maar kon toen alsnog naar Utrecht. Ben benieuwd hoe hij het zal doen op 't Slot.

Ook ODIN '59 heeft zich nog versterkt. Cerillio Cijntje komt terug van FC Lisse.
 

noordooster

Well-known member
ONS Sneek heeft zijn eerste oefenwedstrijd voor het nieuwe seizoen er ook op zitten.
Tegen MSC Meppel werd met 4 - 0 gewonnen.
De eindstand was met een uur spelen al bereikt en beide ploegen speelden met een aantal nieuwe spelers.
 

Unregistere

Well-known member
Wij beginnen bij ONS Boso Sneek, daarna IJsselmeervogels thuis en dan uit naar Jong FC Groningen. Aardige start. Ook Harkemase Boys uit nog voor de winterstop, dus de verre reizen hebben we in de eerste competitiehelft al gemaakt.

Verder valt er weinig te zeggen over het schema. Gunstig of ongunstig bestaat niet echt meer, want op papier zijn er in tegenstelling tot de hoofdklasse geen 'makkies'.
 

noordooster

Well-known member
Oefenwedstrijd Flevo Boys - Harkemase Boys 0 - 4.
Dus ongeveer dezelfde uitslag als in de kampioenswedstrijd van Harkemase Boys.
 

Unregistere

Well-known member
Capelle-spits Olaf van der Sande mist zeer waarschijnlijk de start van het seizoen. Hij is uitgeschakeld vanwege een zweepslag.
 

Unregistere

Well-known member
AD editie Drechtsteden plaatste vanochtend een stuk over ASWH en de derde divisie. Daarbij stond ook een mooi staatje waarin alle reisafstanden voor de clubs werden vermeld. Blijkt dat wij gemiddeld bijna de meeste kilometers maken dit seizoen. Had ik niet helemaal verwacht eigenlijk, maar anderzijds ook wel logisch. We zitten natuurlijk zo ongeveer het meest zuidelijk.

Ranglijst is als volgt, waarbij het gemiddelde staat voor de heen- en terugreis per uitwedstrijd:

1 Jong FC Groningen 359 km
2 Harkemase Boys 321 km
3 ONS Boso Sneek 270 km
4 ASWH 209 km
5 Capelle 195 km
6 SteDoCo 191 km
7 Scheveningen 185 km
8 VVOG 184 km
9 DVS '33 Ermelo 179 km
10 Jong FC Volendam 174 km
11 Quick Boys 173 km
12 ODIN '59 170 km
13 FC Rijnvogels 169 km
14 IJsselmeervogels 167 km
15 Rijnsburgse Boys 166 km
16 FC Lisse 163 km
17 Jong Almere City FC 158 km
18 Huizen 150 km

Gemiddeld wordt er door de clubs 3584 kilometer gemaakt.

Wel gunstig, want we gaan nu met een luxere bus. :duim:
 

de waan

Well-known member
Jullie gemiddelde was voor ons de afgelopen jaren zo'n beetje de dichtstbijzijnde uitwedstrijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan