Derde divisie zaterdag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Jong FC was de eerste twintig minuten beter, kwamen ze ook op 1-0, maar daarna leek Scheveningen even aan te zetten en stond het 5 minuten later alweer 1-1. Daarna was Scheveningen iets beter, kort na rust viel de 1-2 en die trokken ze vrij makkelijk over de streep. De betaald voetbal ervaring zat bij Scheveningen met Resodihardjo, Peters, Calabro, Schwiebbe, Jungschl?ger en misschien nog wel eentje. Bij Jong FC volgens mij niemand met betaald voetbal ervaring. En dat was ook wel een beetje te zien. Scheveningen was net wat slimmer en geslepener.

Klinkt mij niet onlogisch in de oren. Scheveningen is een ervaren ploeg. Behalve de spelers die jij noemde hebben ook El Moussaoui en, in mindere mate, Aldogan en Samoender nog ervaring in het betaalde voetbal. Dus dat maakt een flink verschil.

En die 1-1 staat inderdaad prima op de foto, bqandy!!

Bij ons stond de 2-0 er goed op. Een goal waar ze bij Sneek nog enigszins over twijfelden, las ik in hun wedstrijdverslag. Maar hij zat echt:

ONS-2_621x303.jpg
 

noordooster

Well-known member
Harkemase Boys laat het wel lelijk liggen, ook met het oog op de tweede periode. En er is extra leed, want ze pakten liefst drie keer rood, waarvan ??n kaart na afloop. Schorsingen dus.
In wat ik hoor en lees vanuit Harkema is vooral scheidsrechter Roeleveld de gebeten hond.
Hij gaf 3 spelers van Harkemase Boys rood vanwege aanmerkingen op de leiding.
Gelukkig heb ik geen enkele keer gelezen dat Vinkeveen wel erg dicht bij Huizen ligt.
Soortgelijke opmerkingen hoor ik in het lagere amateurvoetbal nogal eens.
Overigens heb ik Roeleveld een aantal malen zien fluiten en dat deed hij volgens mij goed.
 

Unregistere

Well-known member
In wat ik hoor en lees vanuit Harkema is vooral scheidsrechter Roeleveld de gebeten hond.
Hij gaf 3 spelers van Harkemase Boys rood vanwege aanmerkingen op de leiding.
Gelukkig heb ik geen enkele keer gelezen dat Vinkeveen wel erg dicht bij Huizen ligt.
Soortgelijke opmerkingen hoor ik in het lagere amateurvoetbal nogal eens.
Overigens heb ik Roeleveld een aantal malen zien fluiten en dat deed hij volgens mij goed.

Ah, de man met de snor. Fluit inderdaad doorgaans zeer behoorlijk, maar houdt niet van praten. Dat is wel iets dat je als club moet weten. Wel zuur, want dit werkt natuurlijk wel door in het vervolg van de competitie.

Tijd voor de feiten en de cijfers:

Speelronde 18

ASWH - ONS Boso Sneek 4-1 (2-0)
41. 1-0 Peter de Lange 43. 2-0 Jerry Tieleman 60. 3-0 Jerry Tieleman 82. 4-0 Jesper van den Bosch 90 (+3). 4-1 Fabian Stevens

Harkemase Boys - Huizen 0-1 (0-0)
75. 0-1 Iry Etwi
Rood: Robert Stelpstra (Harkemase Boys), Bart de Groot (Harkemase Boys, 2 x geel), Erich Jongeling (Harkemase Boys, 2 x geel)

Jong FC Groningen - Scheveningen 1-2 (1-1)
19. 1-0 Jim de Leeuw 25. 1-1 Leroy Resodihardjo 52. 1-2 Leroy Resodihardjo
Rood: Johan van der Ploeg (verzorger Jong FC Groningen)

Jong FC Volendam - DVS '33 Ermelo 0-0 (0-0)

ODIN '59 - Capelle 0-3 (0-1)
30. 0-1 Sandin Avdic 83. 0-2 Wilmer Kousemaker 90. 0-3 Olaf van der Sande

Quick Boys - FC Lisse 1-0 (1-0)
35. 1-0 Henry Opoku

Rijnsburgse Boys - Jong Almere City FC 3-0 (1-0)
5. 1-0 Jo?l Tillema 54. 2-0 Jordy Strooker 88. 3-0 Jeffrey Jongeneelen

SteDoCo - IJsselmeervogels 2-0 (2-0)
3. 1-0 Joran Schr?der 23. 2-0 Maurice van der Wilt

VVOG - FC Rijnvogels 2-1 (1-0)
40. 1-0 Wilko Braam 46. 2-0 Pernelly Biya 49. 2-1 Arno Dijkstra
Rood: Ricardo de Vlugt (FC Rijnvogels, 2 x geel)

STAND

1. FC Lisse 18-39
2. ASWH 18-36
3. IJsselmeervogels 18-34 (+14)
4. Scheveningen 18-34 (+8)
5. Rijnsburgse Boys 18-29
6. Jong FC Volendam 18-27
7. Quick Boys 18-26
8. VVOG 18-25
9. Jong FC Groningen 18-23 (0)
10. DVS '33 Ermelo 18-23 (-1)
11. SteDoCo 18-23 (-3)
12. Harkemase Boys 18-23 (-8)
13. ONS Boso Sneek 18-23 (-10)
14. ODIN '59 18-19 (0)
15. Capelle 18-19 (-4)
16. FC Rijnvogels 18-17
17. Jong Almere City 18-16
18. Huizen 18-15

Jong Almere City FC 1 punt in mindering

Topscorers:

1. Peter de Lange (ASWH) 14
2. Jeremy de Graaf (VVOG) 13
3. Sherwin Grot (IJsselmeervogels) 12
4. Arno Dijkstra (FC Rijnvogels) 11
5. Robbert Olijfveld (ASWH) 9
=. Maurice de Ruiter (DVS '33 Ermelo) 9
=. Joran Schr?der (SteDoCo) 9

ASWH_JerryTieleman.jpg

Centrale verdediger Jerry Tieleman kopte twee keer raak voor ASWH in de ruim gewonnen wedstrijd tegen ONS Boso Sneek
 

Abubakari

Well-known member
Rood: Johan van der Ploeg (verzorger Jong FC Groningen)

Omdat ie tegen de vierde man (...) zei dat Calabro rood had moeten hebben wegens natrappen (had ie gelijk in, gebeurde onder de neus van de grensrechter en de vierde man vlakbij waar we stonden en die verzorger stond er ook vlakbij). De vierde man stond vooral heel druk te doen langs de lijn, druk met niks eigenlijk want behalve noppen controleren en doorgeven dat er gewisseld wordt mag zo'n Jan Joker helemaal niks. Heeft ie de kans iets nuttigs te doen, ziet ie het niet. Daar kreeg ie terecht commentaar op, ging ie als een volleerd NSB'ertje naar de grens zodat die de scheids kon waarschuwen en toen kreeg die verzorger dus rood.

Bij deze is die vierde man uitgeroepen tot onbenul van het jaar.
 

bqandy

Well-known member
En niet alleen die vierde man, maar ook de grens had het moeten zien. Calabro trapte de speler van FC Groningen vol in de ribben. Dat de scheidsrechter het niet zag, okay. Die stond aan de andere kant. Maar met die verzorger van FC Groningen heb ik geen medelijden. Die staat ook voortdurend koppig te doen. Zo weigerde hij tegen ASWH binnen de lijnen rond de bank te gaan staan met het nodige gelazer. Je moet ook eens beseffen dat het door zeiken geen zin heeft.

Bij ons stond de 2-0 er goed op. Een goal waar ze bij Sneek nog enigszins over twijfelden, las ik in hun wedstrijdverslag. Maar hij zat echt:

ONS-2_621x303.jpg

Inderdaad duidelijk. geen twijfel mogelijk.
 

Unregistere

Well-known member
Haha, ja, daar moest ik ook aan denken toen ik het las. Toen was die verzorger ook al flink bezig. Al had hij in dit geval dus wel gelijk zo te lezen.

DVS '33 Ermelo raakt na dit seizoen overigens verdediger Basil Camara kwijt. Hij gaat naar DOVO.
 

Unregistere

Well-known member
Weer wat spelersnieuws van ASWH. De vijfde speler uit de huidige selectie die is vastgelegd voor komend seizoen is Marvin Nootenboom (20). Thans nog reservedoelman en alleen actief in de KNVB-beker (en vorig seizoen districtsbeker), maar wel de beoogde nummer 1 voor de (nabije) toekomst. Na aanvoerder Jesper van den Bosch, topscorer Peter de Lange, Peter Verhoeve en Stanley Husen is hij dus de volgende blijver. Insteek is en blijft om zoveel mogelijk spelers van in elk geval het basisteam te behouden.
 

Unregistere

Well-known member
Huizen moet op zoek naar een nieuwe trainer. Henk van de Pol heeft aangegeven de club komende zomer na drie seizoenen te verlaten. Hij kan het niet meer combineren met zijn werk. Vanzelfsprekend wil Van de Pol graag proberen om Huizen in de derde divisie te houden. Ze hebben weer wat uitzicht op lijfsbehoud gekregen, dus wie weet.
 

Unregistere

Well-known member
Ook in deze afdeling is de winterstop misschien wel een goed moment om een tussenbalans te maken. Wie zijn de verrassingen, wie vallen tegen?

Wat mij betreft is Jong FC Volendam de grootste verrassing. Die had ik bij het ingaan van de winterstop zeker niet op de zesde plek verwacht, eerder in het rechterrijtje.

Capelle is voor mij de grootste tegenvaller. Natuurlijk is het daar de laatste jaren steeds wat minder geworden, maar dat ze nu in een degradatiestrijd zijn beland, had ik zeker niet verwacht. Zij zelf ook niet, gezien de doelstelling die de TD voor dit seizoen uitsprak. Dat was namelijk een plek in de top van de ranglijst.
 

Unregistere

Well-known member
Basil Camara blijft toch bij DVS '33 Ermelo. De overgang naar DOVO is van de baan. Verder heeft de ploeg een nieuwe spits aangetrokken voor komend seizoen. G?khan Yasar komt over van De Meern.
 

noordooster

Well-known member
Ook in deze afdeling is de winterstop misschien wel een goed moment om een tussenbalans te maken. Wie zijn de verrassingen, wie vallen tegen?

Wat mij betreft is Jong FC Volendam de grootste verrassing. Die had ik bij het ingaan van de winterstop zeker niet op de zesde plek verwacht, eerder in het rechterrijtje.

Capelle is voor mij de grootste tegenvaller. Natuurlijk is het daar de laatste jaren steeds wat minder geworden, maar dat ze nu in een degradatiestrijd zijn beland, had ik zeker niet verwacht. Zij zelf ook niet, gezien de doelstelling die de TD voor dit seizoen uitsprak. Dat was namelijk een plek in de top van de ranglijst.

Groot verschil met de derde divisie zondag is dat hier juist meerdere ex-topklassers bovenin zijn te vinden. Vooral Lisse valt dan op. Vorig seizoen pas na p-d wedstrijden tegen Staphorst zeker van handhaving en nu bovenaan.
Van de gepromoveerde clubs doet vooral ASWH het prima, met nog alle kans op een kampioenschap.
Odin zakt na een goed begin toch wel erg terug.
Ook ik vind Volendam positief verrassen en Capelle valt inderdaad wat tegen.
Van Rijnvogels had ik ook wel een beetje meer verwacht.
Voor het overige staan de clubs wel ongeveer waar ik ze verwachtte.
Ik hoop dat jong Groningen, ONS en Harkemase Boys hun huidige posities minimaal kunnen handhaven.
Uitzondering
 

Unregistere

Well-known member
ODIN '59 is een pure counterploeg. In het begin hebben ze daar best de nodige tegenstanders mee verrast en dat deden ze ook goed. Heel gedisciplineerd. Maar als andere teams zich daarop instellen, heeft ODIN het kennelijk toch lastiger om zelf het spel te maken. Al vind ik ze ook wel heel ver teruggevallen nu.
 

Unregistere

Well-known member
Relatief jong bedrijf, maar een doorgewinterde ondernemer dus. En vermogend, dus ONS kan flink gaan winkelen!
 

noordooster

Well-known member
Serieus....... Hoe vaak wil het hetzelfde antwoord horen? Of is bovenstaande een grap.

Vind je het niet leuk ?
Zit trouwens ook nog een kern van waarheid in.
Door de spelers onder contract te hebben ben je beter beschermd tegen winkelende collega's .
 

Unregistere

Well-known member
Dat is natuurlijk maar voor een deel waar. Juist spelers met een geregistreerd contract bij de KNVB kunnen namelijk in de winterstop worden weggekocht door andere clubs. In die zin is het zelfs een nadeel.

Voor spelers zonder contract of met een contract van de club zelf geldt dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan