SanMark.
Well-known member
Ik heb me weer eens enorm verbaasd over de cijfers afgelopen weekend. Zelf was in in Spakenburg, waar ik met eigen ogen heb kunnen zien dat er van 1500 simpelweg 2500 wordt gemaakt. Nou blijft het een schatting, maar als ik er een klokgrafiek van maak is de kans dat het daadwerkelijke aantal ergens tussen 1350 en 1650 lag 96%. 2500 is in ieder geval je reinste kolder. Ook bij Lienden hebben ze kennelijk een propagandamannetje in dienst, want ook daar zie ik iedere wedstrijd riant te hoge cijfers langs komen. Aan de andere kant komen ze bij De Treffers (200) en Koninklijke HFC (400) met idioot lage cijfers op de proppen. Kijkend naar de samenvattingen is dat waarschijnlijk respectievelijk zo'n 3x en 2x te laag. De derde divisie volg ik minder, maar ook daar zal ongetwijfeld flink gegoocheld worden.
Kortom, laten we lekker ophouden er allemaal theorie?n op los te laten als het kennelijk onmogelijk is om enigszins betrouwbare gegevens te verzamelen.
Waarschijnlijk zijn het bij de Treffers en AFC betaalden toeschouwers en de rest is lid en betaald niet en word er dan misschien ook wel niet in meegenomen ?