Derde Divisie B seizoen 2021/2022

JMD

Well-known member
Zo, dat is wel erg laat....

Gebeurt dit seizoen toch flink vaak dat er diep in blessuretijd nog beslissingen vallen, zaterdag bij ODIN en VVSB. En vandaag ook bij Hillegom - Kampong in de 1e klasse, Kampong maakte de winnende diep in blessuretijd waardoor niet AGB, maar zij kampioen werden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vooral veel ongeloof. Waarom wisten ze bij Hercules - ADO niet dat ze vooral niet gelijk moesten spelen.
Echt niet normaal. Het is 3-3 en er komt 10 minuten extra tijd bij; dan laat je als ADO zijnde toch een keer de spits van Hercules er doorglippen om de 4-3 te maken. Dan is Hercules kampioen en heeft ADO de periode. Iedereen blij, samen groot feest. Maar nee hoor, ze kiezen ervoor om 3-3 te spelen.

Niet te vatten, wat een sukkels!!!

O ja, HSC de lachende derde en periodekampioen.

PLOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (y)
 

JMD

Well-known member
De bijnaam van ADO'20 is overigens Superezels (daar spreken ze van op hun eigen website)... Sinds vanmiddag lijkt duidelijk waarom
 

Fregge

Well-known member
Ik kreeg via via al door dat ADO'20 niet zat te wachten op nacompetitie. Gefeliciteerd HSC-ers
 

JMD

Well-known member
Zit nu even het verslag van RTV Utrecht na te luisteren (ook omdat Kampong (ook Utrecht) bij Hillegom ('mijn' cluppie) kampioen werd in de blessuretijd in 1A), maar na de 3-3 was echt nog wel flink wat tijd, de 3-3 viel aan het begin van de blessuretijd. ADO'20 maakt de 3-3 uit een vrije trap en kreeg daarna ook nog wel een vrije trap met kans op 3-4.
 

Forza AZ

Well-known member
Zit nu even het verslag van RTV Utrecht na te luisteren (ook omdat Kampong (ook Utrecht) bij Hillegom ('mijn' cluppie) kampioen werd in de blessuretijd in 1A), maar na de 3-3 was echt nog wel flink wat tijd, de 3-3 viel aan het begin van de blessuretijd. ADO'20 maakt de 3-3 uit een vrije trap en kreeg daarna ook nog wel een vrije trap met kans op 3-4.
OK, maar dan nog. Waarom het risico nemen dat het gelijk eindigt als je toch geen kampioen meer kunt worden en hooguit de nacompetitie kunt bereiken, waarvoor alles behalve een gelijkspel goed is.
 

Fregge

Well-known member
Ben benieuwd wie we er volgend jaar bij krijgen vanuit de Tweede Divisie. Alle 3 de degradanten zijn zaterdagploegen.
 

Joost

Well-known member
Dat is wel een goede vraag. Ik zie op het eerste gezicht geen clubs die vrijwillig zouden switchen.
Wellicht dan toch maar direct regionaal indelen.
 

JMD

Well-known member
Ben benieuwd wie we er volgend jaar bij krijgen vanuit de Tweede Divisie. Alle 3 de degradanten zijn zaterdagploegen.
Dat is overigens wel opvallend. Jarenlang degradeerden vaak vooral zondagploegen, nu blijven de 4(?) zondagploegen erin, en waarbij AFC en de Koninklijke gewoon in de top meedoen. Overigens kan het ook zo zijn dat er maar 2 ploegen degraderen, maar sowieso GVVV of Kozakken Boys (beide ploegen waren er bij de start van de 2e divisie al bij) gaat eruit.

Misschien dat ze VVSB naar de zondag laten switchen, dat is in de basis een zondagploeg. Maar dan hou je alsnog problemen over.
 

Fregge

Well-known member
Dat denk ik dus ook. VVSB naar de zondag. En dan maar hopen dat de derde promovendus een zaterdagploeg is
 

JMD

Well-known member
Dat denk ik dus ook. VVSB naar de zondag. En dan maar hopen dat de derde promovendus een zaterdagploeg is
Ik ben overigens benieuwd of VVSB dat wil... Ze zullen dan nog steeds op zaterdagavond thuis willen spelen, maar hoe gaan die uitduels op zondag vallen...
 

Joost

Well-known member
Dat is overigens wel opvallend. Jarenlang degradeerden vaak vooral zondagploegen, nu blijven de 4(?) zondagploegen erin, en waarbij AFC en de Koninklijke gewoon in de top meedoen. Overigens kan het ook zo zijn dat er maar 2 ploegen degraderen, maar sowieso GVVV of Kozakken Boys (beide ploegen waren er bij de start van de 2e divisie al bij) gaat eruit.

Misschien dat ze VVSB naar de zondag laten switchen, dat is in de basis een zondagploeg. Maar dan hou je alsnog problemen over.
VVSB niet meegerekend zijn het waren het wel de zondagclubs met zwakke basis die uiteindelijk degraderen. Wat dat betreft heeft de 2e divisie wel het resultaat dat beleid belangrijk is. De zwakke broeders als ASV de Dijk vallen er vanzelf uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Fregge

Well-known member
Derde Divisie Zondag 16 ploegen en Derde Divisie Zaterdag 20 ploegen is ook een oplossing vind ik
 

de waan

Well-known member
VVSB naar zondag zou wel de meest logische oplossing zijn. Kan me niet voorstellen dat een van de clubs uit de zondagafdeling nog promoveert. Hercules zal wel in een mentaal wakje zitten, Gemert heeft al maanden geen wedstrijd gewonnen en wij zijn uiteindelijk ook maar een simpele middenmoter.

Wel een geweldige bonus. Helaas moet ik donderdagavond werken, dus nu maar hopen dat het dan niet al is beslist. Dan zaterdag mooi naar Nijkerk.
 

JMD

Well-known member
Derde Divisie Zondag 16 ploegen en Derde Divisie Zaterdag 20 ploegen is ook een oplossing vind ik
Dat wordt lastig met de speeldagenkalender, nog 4 speelrondes erbij voor de zaterdag.

En de kans dat je degradeert is dan in de ene divisie ook groter dan in de andere. (maar ok, datzelfde kan je ook zeggen voor promotie)
 

Forza AZ

Well-known member
Volgende week wordt er beslist of het plan doorgaat om vanaf 2023 in alle klassen t/m de 1e klasse zaterdag en zondagclubs te mengen. Als dat doorgaat, dan maakt het ook weinig uit dat een paar zaterdagclubs al één seizoen eerder in de zondag Derde Divisie zitten.
 
Bovenaan