Derde Divisie B 2023/2024

Fregge

Well-known member
3 keer op voorsprong gekomen. 3 keer weggegeven. Zeer zeer onnodig. Meest opmerkelijke moment: De trainer van AWC kreeg rood. Lodewijk de Kruif stapte in het veld om een vrije trap te hinderen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
3 keer op voorsprong gekomen. 3 keer weggegeven. Zeer zeer onnodig. Meest opmerkelijke moment: De trainer van AWC kreeg rood. Lodewijk de Kruif stapte in het veld om een vrije trap te hinderen.
Hahaha, daar staat inderdaad een rode kaart voor. Trainer heeft niets te zoeken in het veld.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ze verloren zaterdagavond nogal zuur van Groene Ster, ik was samen met nog 2 collega scheidsrechters bij de eerste ASR te kijken. In de tweede helft was ik er en het was eigenlijk een typische 0-0 wedstrijd. Baronie had zelfs de enige kansen, een vrij grote vlak voor tijd nog. Uiteindelijk verloor het alsnog in de 93e minuut, toen de keeper nogal onhandig en onnodig een aanvaller vliegles gaf.
 

de waan

Well-known member
OSS'20 lijkt me nou echt zo'n club die er na dit seizoen helemaal mee stopt en dan met zaterdag 1 verder gaat.
 

Fregge

Well-known member
Zure nederlaag afgelopen zondag. Eerste helft stonden we goed en hadden we met rust toch zeker 3 a 4-1 voor moeten staan. Het bleef bij slechts 1-0 voor en UNA kwam in de tweede helft terug. Er bleek een rapporteur te zijn. Ik ga er van uit dat de scheids niet heel lekker scoorde. Niet dat we dankzij de scheids verloren overigens. Lag aan onszelf
 

SC Heerenveen

Well-known member
Zure nederlaag afgelopen zondag. Eerste helft stonden we goed en hadden we met rust toch zeker 3 a 4-1 voor moeten staan. Het bleef bij slechts 1-0 voor en UNA kwam in de tweede helft terug. Er bleek een rapporteur te zijn. Ik ga er van uit dat de scheids niet heel lekker scoorde. Niet dat we dankzij de scheids verloren overigens. Lag aan onszelf
Jullie hadden de eerste helft de kans om uit te lopen inderdaad. Waarom denk je dat de scheidsrechter niet lekker scoorde?

Overigens was die rapporteur voor mij aanwezig. 🙃 Score heb ik nog niet binnen.
 

Fregge

Well-known member
Waarom denk je dat de scheidsrechter niet lekker scoorde?
In onze ogen floot hij te vaak voor kleine overtredingen bij UNA waarvoor hij niet bij ons floot. Voorbeeld wat toevallig voor onze dugout gebeurde (en dus bij jou): Onze spits werd vastgehouden met 2 armen (alsof de verdediger op z'n rug wou springen) toen hij een bal wou aannemen. Viel daardoor, werd er niet voor gefloten. 2 seconde later voor een hoog geheven been wordt er wel gefloten.
 

SC Heerenveen

Well-known member
In onze ogen floot hij te vaak voor kleine overtredingen bij UNA waarvoor hij niet bij ons floot. Voorbeeld wat toevallig voor onze dugout gebeurde (en dus bij jou): Onze spits werd vastgehouden met 2 armen (alsof de verdediger op z'n rug wou springen) toen hij een bal wou aannemen. Viel daardoor, werd er niet voor gefloten. 2 seconde later voor een hoog geheven been wordt er wel gefloten.
Maar zal het er niet mee te maken hebben welke clubbril je op hebt? 😜 Ik had namelijk niet het idee dat hij een team vaker bevoordeelde.


Situatie die jij benoemd weet ik volgens mij nog wel. Aanvaller werd daar flink vastgehouden, maar bleef in balbezit en kon vervolgens in vrije positie uithalen. Dan kan je niet meer terug naar de overtreding daarvoor. Slimmer was om te gaan vallen na het vasthouden, had je waarschijnlijk een strafschop gehad en rood voor UNA.

In de tweede helft werd er een overtreding op een UNA speler gemaakt. Scheidsrechter wachtte voordeel af, maar omdat hij direct de bal verloor kon hij nog terug naar de overtreding.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Een te hoog geheven been heeft trouwens niets te maken met wat daarvoor heeft plaatsgevonden, want dat blijft gewoon een overtreding. Of je nou een speler daarbij raakt of niet.
 

Fregge

Well-known member
Nee dat was een andere situatie want die ik beschreef was niet eens in de buurt van het strafschopgebied. Speler werd best gehinderd in zijn aannemen. Was gewoon een overtreding. Een kleine, maar wel een overtreding.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Nee dat was een andere situatie want die ik beschreef was niet eens in de buurt van het strafschopgebied. Speler werd best gehinderd in zijn aannemen. Was gewoon een overtreding. Een kleine, maar wel een overtreding.
Oké nou ja, dan hebben we die gemist. Maar zo verloren jullie ook regelmatig de bal, foutloos spelen of fluiten is ook ondenkbaar haha.
 
Bovenaan