Derde Divisie B 2022/2023

Fregge

Well-known member
Alvast een topic voor het aankomende seizoen in de Derde Divisie B / Zondag

Clubs die al zeker zijn van Derde Divisie B:
  • Hercules
  • ADO'20
  • Gemert
  • OSS'20
  • Groene Ster
  • Dongen
  • UNA
  • HSC'21
  • Quick
  • Blauw Geel'38
  • DEM
  • Unitas
  • JOS Watergraafsmeer
  • Baronie
  • TOGB
  • OJC Rosmalen
  • UDI'19
Hier komt wel een uitdaging te liggen. De verliezer van Kozakken Boys - GVVV is een zaterdagclub, en dan heb je er in de Derde Divisie Zaterdag 19. Er moet er dus 1 naar de zondagafdeling om gelijke competities te krijgen. Het meest realistische lijkt mij VVSB als enige zondagploeg in die competitie.
 

Fregge

Well-known member
Ik denk eerlijk gezegd dat Kozakken Boys wel in de 2e Divisie blijft en dat GVVV degradeert
 

De Groene Scout

Well-known member
Hoe staat VVSB er momenteel eigenlijk in?
Zouden die weer terug willen naar zondag?
Ik zal nog even aan Volendam te denken, daar is de zondag toch ook niet zo heilig?
 

noordooster

Well-known member
Beide zijn Roomse clubs en die hebben in het algemeen heel weinig op met het zaterdagvoetbal.
Ondanks dat VVSB heel graag wilde voetballen in de zaterdag derde divisie lijkt het me logisch dat zij komend seizoen naar de derde divisie op zondag gaan. Het is per slot een zondagvereniging.
Rkav Volendam is een zaterdagclub die al decennialang op zaterdag voetbalt.
 

Joost

Well-known member
RKAV Volendam is een voetbalclub waarvan het standaardelftal in de zaterdagcompetitie actief is maar alle andere elftallen verspreid zijn. 8 op zaterdag, 5 op zondag. Precies zoals de wens van de leden is. Echt een voorbeeld club dus.
 

de waan

Well-known member
Hoe staat VVSB er momenteel eigenlijk in?
Zouden die weer terug willen naar zondag?
Ik zal nog even aan Volendam te denken, daar is de zondag toch ook niet zo heilig?

Volendam had tot voor kort zelfs twee standaardteams, maar het zaterdagteam is wel altijd het "echte" eerste geweest. Waarschijnlijk omdat de FC doorgaans op zondag speelde.

VVSB zal zelf waarschijnlijk het liefst op zaterdag blijven, maar de KNVB zal er toch eentje moeten kiezen en dan is dat wel de meest logische keus. Thuiswedstrijden in Noordwijkerhout op zaterdagavond zal voor de meeste clubs geen probleem zijn.
 

Joost

Well-known member
Als er geen vrijwilligers zijn dan zou het in principe om de laagst geplaatste club gaan, dat is ODIN'59.
Maar zij hebben het convenant ondertekent. Kom je alsnog weer bij VVSB.
 

de waan

Well-known member
ODIN is gedegradeerd.

Geeft trouwens maar weer aan wat voor onzinding dat convenant is, ODIN is allesbehalve een principiële zaterdagclub.

Dan zou het VVOG worden. Geen convenantclub en club met teams op zondag.
 

noordooster

Well-known member
Dan zou het VVOG worden. Geen convenantclub en club met teams op zondag.
Die spelen al jarenlang op niveau op zaterdag, maar inderdaad ze hebben ook nog 2 reserveteams op zondag.
Precies wat de KNVB wil. Die kunnen wel op zondag voetballen.
Belachelijk.
 

Joost

Well-known member
ODIN is gedegradeerd.

Geeft trouwens maar weer aan wat voor onzinding dat convenant is, ODIN is allesbehalve een principiële zaterdagclub.

Dan zou het VVOG worden. Geen convenantclub en club met teams op zondag.
Het was laat op Pinkpop gisteren 🤐
 

noordooster

Well-known member
Geeft trouwens maar weer aan wat voor onzinding dat convenant is, ODIN is allesbehalve een principiële zaterdagclub.
.
Het convenant is voor een aantal zaterdagverenigingen een garantie dat ze niet verplicht kunnen worden wedstrijden op zondag te voetballen
De BZV zorgde er destijds voor dat zo'n convenant opgesteld werd en kon worden ondertekend.
Lang niet alle (principiële) zaterdagverenigingen waren lid van de BZV en/of waren op de hoogte van zo'n convenant of zagen er het nut niet van in.
Ik heb het vaker gehoord uit de zondaghoek, dat men zo'n convenant maar onzin vindt. Vaak gevolgd door de mening dat men vindt dat in het " weekendvoetbal" de thuisploeg de speeldag moet kunnen bepalen.

Volgens mij is Odin ondanks dat convenant vrij om wedstrijden op zondag af te werken als ze dat wil en overeenkomt met de tegenstander.
 

Fregge

Well-known member
Mijn voorkeur is 16:15. Zo na alle andere wedstrijden. Weet je een beetje waar je aan toe bent
 

de waan

Well-known member
De klassieke 14.30 uur sterft uit. Ik snap eigenlijk nog steeds niet zo goed waarom.
 

Fregge

Well-known member
Toen ik 't vroeg waarom wij overgestapt waren was de reactie: Voor tegenstanders van ver wel fijn, zijn ze iets eerder thuis...
 
Bovenaan