Baggio
Active member
Ik ben heel benieuwd of HSC'21 het aandurft om zichzelf een beetje opnieuw durft "uit te vinden". Of kan er op dezelfde voet doorgegaan worden ? Kies je voor het model van halen en betalen of kies je radicaal voor een nieuwe weg. Een weg die andere clubs lang geleden al zijn ingeslagen en met eigen jongens een hele club in beweging krijgen.Er is een wereld van verschil tussen HSC in de periode 1995-2005 en de tijd daarna. Ja, in de hoogtijdagen waren we misschien wel een beetje arrogant. Of een beetje erg. Daarna kenden we echt onze beperkingen wel. Juist dat zorgde misschien wel voor wat animositeit als onze beste spelers vertrokken naar SVZW, dat nota bene meestal een of twee niveaus lager speelde.
Dat we in de regio nog toonaangevend waren komt vooral doordat het voor de rest een tijdlang minder voorstelde. Alleen maar mooi dat er weer meer clubs aan de weg timmeren. Maar het lijkt me geen reden om zelf ineens van alles anders te gaan doen. Ik denk dat bijna iedereen binnen de club - zeker na de invoering van het weekendvoetbal - wel voelde aankomen dat we een keer een stapje terug zouden moeten doen. Dat we het vorig seizoen nog redden was al een klein wondertje.
Die hommeles in de tent valt volgens mij wel mee. Dat 1 uit 15 een wel heel dramatische start is zal niemand ontkennen. Maar dat is denk ik wel wat vertekend. Gelukkig hebben we de beker nog.