Derde Divisie A 2022/2023

Sensini

Active member
"Hoek schrijft historie: 11 Belgen in de basis":
 

noordooster

Well-known member
Vanavond 2 district noord wedstrijden.
Allereerst ACV-Urk . ACV heeft 4 punten uit 4 wedstrijden, maar dat hadden er meer kunnen en moeten zijn.
Urk is nog zonder puntverlies. Een strijd tussen het technisch vaardige ACV en het power-voetbal van Urk.

Harkemase Boys tegen Staphorst staat ook op het programma.
Staphorst heeft nog steeds een flinke lijst met geblesseerden en heeft dit seizoen bij lange na nog niet in de sterkste opstelling kunnen spelen.
Mede daarom kiest trainer Meppelink de laatste tijd voor een wat behoudender speelstijl.
Harkemase Boys staat nu nog op 0 punten. Maar ik verwacht dat ze vanavond de eerste punten gaan pakken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Urk is het even kwijt. Vorige week gelijk, nu verloren en zakt dus weg.
DOVO wint simpel van Staphorst en is de nieuwe koploper.
GVVV is als favoriet ook in aantocht na de knappe winst op het ambitieuze SteDoCo en ook een andere favoriet voor de titel Sparta Nijkerk lig inmiddels al weer op de loer.
 

noordooster

Well-known member
ACV wint vandaag met 3-1 van Volendam.
Ondanks de winst een tegenvallend potje van ACV.
Ze hadden wel meer balbezit, maar het bleef vooral bij risicoloos heen en weer geschuif.
Tikjes achteruit en opzij.
Zeker nadat de keeper van Volendam rood kreeg, hadden ze wat mij betreft vaker de diepte moeten zoeken.
Direct na rust maakte Volendam uit het niets de 1-1.
Pas in de laatste 20 minuten kon ACV het verschil maken.

Harkemase Boys wint wint voor het eerst in deze competitie : 0-1 bij Ter Leede.
 

André

Well-known member
ACV wint vandaag met 3-1 van Volendam.
Ondanks de winst een tegenvallend potje van ACV.
Ze hadden wel meer balbezit, maar het bleef vooral bij risicoloos heen en weer geschuif.
Tikjes achteruit en opzij.
Zeker nadat de keeper van Volendam rood kreeg, hadden ze wat mij betreft vaker de diepte moeten zoeken.
Direct na rust maakte Volendam uit het niets de 1-1.
Pas in de laatste 20 minuten kon ACV het verschil maken.

Harkemase Boys wint wint voor het eerst in deze competitie : 0-1 bij Ter Leede.

Acv speelt nog niet zo best
Ze hebben meer punten dan ze verdienen qua spel
 

noordooster

Well-known member
Overigens die Marokkaanse jongen die uit Oekraïne is aan komen waaien vond ik heel goed als centrale verdediger.
Hij speelde daar denk ik omdat Luka Prljic niet meedeed ( geblesseerd).
Ik ben benieuwd wie Jalving in het centrum zet als Luka weer spelen kan.
Wielink is ook een prima centrale verdediger.
 

noordooster

Well-known member
De seizoenstart van Staphorst is teleurstellend.
Het vertrek van Mulder en Reuvers naar HHC is natuurlijk een aderlating, maar ook het grote aantal geblesseerden zit niet echt mee.
Een aantal ervan zal dit seizoen ook niet meer in actie komen.
En nu stopt Wouter van der Molen ook nog bij Staphorst. ( werk, studie en trainen en spelen bij Staphorst gaan volgens hem niet meer samen)
Verrassend vind ik de mededeling dat Martin van 't Ende de trainingen weer gaat hervatten .
Destijds stopte hij vrij plotseling met voetballen op niveau, terwijl hij op dat moment nog een van de beste spelers van Staphorst was.
Ook voor de nieuwe trainer Karlo Meppelink valt het niet mee er iets van te maken met een spelersgroep die duidelijk minder kwaliteiten heeft dan die van vorig seizoen .
Het valt voor hem niet mee aan te tonen waarom hij vorig seizoen werd verkozen tot beste trainer van Noord-Nederland.
 

noordooster

Well-known member
Staphorst kwam tot 2-2 tegen Volendam, nadat het na 20 minuten al met 0-2 achter stond.
Afgaande op de samenvatting kregen beide teams voldoende kansen om de wedstrijd te winnen.
Haanstra maakte de 1-2 en de 2-2. Opmerkelijk was dat (nu al) Martin van 't Ende als invaller zijn rentree maakte.
Staphorst staat met 5 uit 6 voorlaatste.

Harkemase Boys won met maar liefst 0-3 op Urk en ACV verloor met 2-0 van DVS'33
 

De Groene Scout

Well-known member
GVVV en DOVO winnen beide weer en slaan een klein gaatje.
Onderin wint Ter Leede van Staphorst en heeft daardoor weer aansluiting bij de andere ploegen onderin.
 

JMD

Well-known member
Ter Leede wint opnieuw, nu bij Sparta Nijkerk en heeft weer compleet aansluiting. Woensdagavond mogen de Sassenheimers naar Hoek...
 
Bovenaan