Weekendvoetbal

Baggio

Active member
Hoezo ?
Die capaciteitsproblemen spelen met name bij zondagclubs.
Juist zij geven nogal eens aan daarom niet op zaterdagmiddag te kunnen voetballen, bij 99,9 % van de zaterdagclubs is het geen probleem om het eerste om 14.30 of 15.00 uur thuis te laten voetballen , terwijl ook de jeugd op zaterdag voetbalt.
De maatschappij veranderd, dus het voetbal moet mee-veranderen. Wat jou betreft zonder dat een klein deel (principiële zaterdagclubs) van het voetbal hierin hoeft te participeren en alles kan laten zoals het nu is. En de rest zoekt het maar uit? Ik hoop dat jij slechts een extreem, individueel geval bent want anders is het heel bar gesteld met de mentaliteit in dit deel van het amateurwereldje
 

Baggio

Active member
Ik zie het al.
Dit antwoord gaf hij op de vraag wat je moet doen met zaterdagclubs die niet op zondag willen voetballen.
Als je zulke onzin uitkraamt snap je het niet helemaal, en al helemaal niet na die enquête .
Grote crisis ?? Waarvan ? De problemen in het zondagvoetbal moeten kennelijk worden opgelost door en ten koste van het zaterdagvoetbal
Voorstel mijnerzijds: we laten het prestatieve voetbal bij de senioren plaatsvinden op zaterdag, geen uitzonderingen. Aanvangstijden voor 15:30 uur. Om ruimte te creëren op sportparken verplaatsen we de onderbouw jeugd naar de zondagmorgen, ook zonder uitzonderingen. Lijkt mij een faire deal. En als je niet in de gaten hebt wat er allemaal bij clubs speelt (financieel/emotioneel) in de huidige tijd en dat dus niet als grote crisis ziet dan vraag ik me af onder welke steen jij leeft.
 

Fregge

Well-known member
Hier nog zo een.
Doet me wat denken aan Fregge, ook uit Veghel.
Die Freek is wel een topgozer. Zie hem vaak in de weekenden (op beide dagen) op de club rondlopen.
 

Fregge

Well-known member
Ik vind, dat hij er maar domme, onrealistische denkbeelden op na houdt. Ik mag hopen, dat hij dat zelf nu ook wel snapt.
Aan de andere kant denk ik, waren er maar meer, net als hij, die zaterdagclubs willen verplichten op zondag te gaan voetballen.
Dan komt dat gemixt voetballen er zeker niet.
Dat mag je vinden, jongen. Het is misschien meer een romanticus dan een realistische denker maar hij durft wel out of the box te denken en uit een comfortzone te stappen
 

Baggio

Active member
We moeten gemixt voetballen vanwege de Covid. Die had ik nog niet gehoord.
Op dat idee waren de geënquêteerden nog niet gekomen, terwijl er toen ook al Covid was.

Voor de kantine omzet op zaterdagmiddag kun je beter om 14.30 a 15.00 uur voetballen dan op 15.30 uur.
In de TD proberen ook vele clubs de standaardtijd van 15.30 uur ( vanwege Fox ) te verplaatsen naar 14.30 uur.

Als jij denkt, dat alle zaterdagclubs de jeugd naar de zondagmorgen willen verplaatsen ( op straffe van algehele uitsluiting ) leef juist jij onder een dikke steen.
Jij kunt he
We moeten gemixt voetballen vanwege de Covid. Die had ik nog niet gehoord.
Op dat idee waren de geënquêteerden nog niet gekomen, terwijl er toen ook al Covid was.

Voor de kantine omzet op zaterdagmiddag kun je beter om 14.30 a 15.00 uur voetballen dan op 15.30 uur.
In de TD proberen ook vele clubs de standaardtijd van 15.30 uur ( vanwege Fox ) te verplaatsen naar 14.30 uur.

Als jij denkt, dat alle zaterdagclubs de jeugd naar de zondagmorgen willen verplaatsen ( op straffe van algehele uitsluiting ) leef juist jij onder een dikke steen.
goed lezen is best moeilijk. Ik beweer nergens dat er gemixed moet worden vanwege COVID. Wel beweer ik dat het zich amateurvoetbal in een zeer grote crisis bevindt. Clubs hebben het zeer zwaar en de consequenties zullen fors zijn. Dus nu geen halfbakken oplossingen maar stevige besluiten en structuren die het voetbal toekomstbestendig gaan maken. En dan kom je dus automatisch op de zat-zon discussie. Een dossier dat al vele jaren voor hoofdpijn zorgt. Doorpakken dus: standaardvoetbal naar zaterdag-zonder uitzonderingen en horizontaal overstappen. Én onderbouw jeugd indien nodig naar zondagmorgen, ook zonder uitzonderingen. Faire deal voor iedereen behalve voor een smaldeel dat leeft volgens geloofsregels die sporten en werken op zondag verbiedt. Principiële weigeraars die de broodnodige ontwikkeling van het voetbal in de weg staan. Die kun je daarom beter kwijt zijn dan rijk inderdaad.
 

Fregge

Well-known member
Als er Vbookies waren had ik ingezet dat NO er toch op in gaat uiteindelijk. Maar die odds staan op 1,000000000000000000001
 

Baggio

Active member
Ik vind het grotendeels een lulverhaal eerste klas en heb geen zin erop in te gaan.
lk leg mijn visie neer en doen we het af met Lulverhaal en Geen zin om te reageren. Heb je zelf wel in de gaten hoe sneu en kinderachtig jouw reactie is? Een mooi voorbeeld waarom het hele dossier in een impasse zit: een paar egoïsten die verworven rechten misbruiken om zelf geen millimeter op te hoeven schuiven. Geen flauw benul van hetgeen er speelt en leeft in het amateurvoetbal.
 

De Groene Scout

Well-known member
Alles wat niet in jouw straatje past doe je direct af als 'onrealistisch'. Dat is pas grote onzin.
Het is natuurlijk niet voor niets dat er de laatste jaren al diverse pilots zijn geweest met jeugdvoetbal op zondag.
Sportparken lopen vol op zaterdag en zeker diverse zondagclubs hebben een krappe accommodatie die tot op heden altijd net groot genoeg was om te benutten op beide dagen.
Als het zondagvoetbal dan ook allemaal naar de zaterdag moet, past dat natuurlijk niet meer. Dan ga je automatisch kijken naar alternatieven en die worden dan o.a. gezocht in het voetballen op de vrijdagavond met senioren of oudere jeugdteams en de zondagochtend voor de jongere jeugd. Dat sportpark en die velden liggen er toch, waarom deze dan ook niet gebruiken op andere momenten buiten de heilige zaterdag om.
Niks onrealistisch aan, gewoon denken en kijken naar oplossingen en alternatieven.
 

Fregge

Well-known member
NO, je hebt het steeds over realistisch denken. Maar jouw beeld van realistisch is dus dat zondagclubs hun hele structuur omver moeten gooien omdat jij per see alle wedstrijden om half 3 / 3 uur wil zien?
 

Fregge

Well-known member
Ook nog zo'n onrealistisch beeld van je. Dat weekendvoetbal (in welke vorm dan ook) nooit gaat komen
 

De Groene Scout

Well-known member
Bovendien is er in vele gevallen geen capaciteitsprobleem. Ze redden het nu ook op zaterdag met alle teams, inclusief het eerste gewoon om 14.30 uur.
Clubs die vanuit het verleden altijd op 1 dag gevoetbald hebben, hebben daar hun accommodatie op ingericht. Grote zaterdagclubs hebben dan ook vaak veel velden. Dan past dat meestal ook wel. De grote zondagclubs doen het vaak met 3 tot 5 velden, omdat ze alles konden verdelen over 2 dagen. Als dat nu allemaal op 1 dag moet, past het gewoonweg niet meer.
Veel clubs zullen meegaan in de tendens om met de standaardteams naar de zaterdag te gaan, maar moet blijven kijken naar opties op vrijdag en zondag, anders moeten ze gewoon 'nee' verkopen richting hun leden.
 
Bovenaan