De weg naar het WK2026, deel 1: Finland & Malta.

BlauwVinger

Well-known member
‘Met alle respect’ is, met alle respect, de traditionele prelude voor een badinerende sneer aan het adres van ‘ het nietige Malta’.

Aldus de NOS-commentator van dienst, die geen moment onbenut liet om zijn apathische adoratie voor ‘Magic Frenkie’ te etaleren.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Dit wel lekker het seizoen afsluiten.
Jep. 6 uit 2 was gewoon een eis, maar dat je dat doet met doelcijfers 10-0 kan niet beter.

Als Polen dan nog punten verspeelt in Finland sta je met een zege op Polen in september al met een half been op het WK.

Jacco

Well-known member
De laatste ronde is het Malta-Polen. Belangrijk om het dan niet op doelsaldo aan te laten komen.
De zoon van de keeper van Malta-Spanje wil vast laten zien dat hij niet onderdoet voor zijn vader destijds.

JMD

Well-known member
De laatste ronde is het Malta-Polen. Belangrijk om het dan niet op doelsaldo aan te laten komen.
De zoon van de keeper van Malta-Spanje wil vast laten zien dat hij niet onderdoet voor zijn vader destijds.
Ja, dat is van belang, maar als Polen gaat verliezen in Finland (en daar lijkt het op) en wij in septekmber thuis van Polen winnen dan is het gat 6 punten met hen. Dan mogen we zelfs nog verliezen in Polen en nog 1 keer gelijkspelen tegen Litouwen (waar we nog 2x tegen spelen), in Malta of thuis tegen Finland.
Goed, sinds mei 2025 kan je nooit meer zeggen dat iets zeker is, maar als we thuis van Polen winnen kunnen we de tickets wel bestellen...

Afgelopen in Finland, 2-1 voor de Finnen. Heeeeeeel gunstig dit.

Jacco

Well-known member
Gunstig wel ja, maar we hebben 2 van de 8 wedstrijden gespeeld. Bij het Nederlands Elftal komt de Hosanna-stemming vaak evensnel als dat hij verdwijnt.

Batigoal

Well-known member
In deze groep mag je niet in de problemen komen. Even afwachten hoe het straks tegen Polen gaat, maar normaal gesproken moet dat goedkomen.

Abubakari

Well-known member
Netjes hoor, had na de 3-0 bij rust verwacht/gevreesd dat de tweede helft grotendeels schriftelijk afgedaan kon gaan worden met de gedachten bij vakantie. Maar lekker door gescoord na rust.

Sfeer viel me alles mee, vreesde een beetje voor een hoog carnavalsgehalte.
En zowaar weer eens een hoop goals in de Euroborg als ik er ben.

En inderdaad wel mooi dat Polen verliest in Finland. Je ziet aan Italië wel dat één off day al voor problemen kan zorgen.

Batigoal

Well-known member
Depay was vooral de eerste jaren actief in een voor Oranje mindere periode. Waar Van Persie onderdeel was van een topgeneratie.

Maar dat Depay vooral tegen de kleintjes scoort is mijn beeld ook wel. Ik heb ooit eens een lijstje gemaakt van al zijn doelpunten voor Lyon. Je kunt op Transfermarkt overzichtelijk zien welke plaats op de ranglijst tegenstanders zich bevinden op dat moment en dan waren dat inderdaad vooral goals tegen ploegen uit het rechterrijtje.

Maar goed, hij heeft gewoon een mooi record te pakken. Hij zal nooit mijn favoriete speler worden, maar knap gedaan van hem.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Forumleiding
Het ontbreekt in dit Oranje een echte topspits, maar een Memphis in deze vorm is echt wel bruikbaar.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Dit is het lijstje van landen waar hij tegen heeft gescoord. Ik weet niet zeker of deze compleet is..

Australië, Chili, Mexico, Luxemburg, Turkije, Montenegro, Noord-Macedonië, Gibraltar, Verenigde Staten, Finland, Malta, Schotland, Duitsland, België, Peru, Wit‑Rusland, Noord‑Ierland, Oostenrijk, Japan, Spanje, Frankrijk

Laatst bewerkt:

Sensini

Well-known member
Dit is het lijstje van landen waar hij tegen heeft gescoord. Ik weet niet zeker of deze compleet is..

Australië, Chili, Mexico, Luxemburg, Turkije, Montenegro, Noord-Macedonië, Gibraltar, Verenigde Staten, Finland, Malta, Schotland, Duitsland, België, Peru, Wit‑Rusland, Noord‑Ierland, Oostenrijk, Japan, Spanje, Frankrijk
Als de lijsten op Wikipedia kloppen:

Memphis: Australië, België, Bosnië en Herzegovina, Canada, Chili, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Georgië, Gibraltar, Luxemburg, Malta, Montenegro, Noord-Ierland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oostenrijk, Peru, Polen, Portugal, Roemenië, Schotland, Spanje, Turkije, Verenigde Staten, Wales, Wit-Rusland

Van Persie: Albanië, Andorra, Australië, Brazilië, Bulgarije, China, Duitsland, Ecuador, Estland, Finland, Frankrijk, Ghana, Hongarije, Ierland, Ivoorkust, Japan, Kameroen, Kazachstan, Letland, Mexico, Noord-Ierland, Roemenië, Rusland, San Marino, Schotland, Spanje, Tsjechië, Turkije, Wit-Rusland, Zweden

Bovenaan