De Voetbalquiz

stc

Well-known member
Dat is Ronald van Est. Voorts zie ik naast de reeds genoemde spelers Marcel van der Net, Rody Hoegee (keeper), Alex van Duivenbode en Dennis van de Pennen. Ik ken voor de rest niemand van de foto.
 

Unregistere

Well-known member
Maar wel de toch vrij obscure Alex van Duijvenbode goed. Knap!

De andere 3 namen kloppen ook. Maar Bati had het punt al binnen en komt hopelijk met de nieuwe vraag.
 

de waan

Well-known member
"Ronald van Est kwam in 1979 in dienst van DS'79." Lees ik. Eind vorig jaar gestopt. Bijna veertig jaar verzorger dus. Netjes.
 

Batigoal

Well-known member
Uit dezelfde categorie; het seizoen (2001/2002) dat Sparta voor het eerst degradeerde uit de Eredivisie. Ik hoop dat de kwaliteit voldoende is om de spelers te herkennen; het moet jullie met zijn allen toch wel lukken om alle spelers te benoemen? Wie de meesten goed heeft, mag de volgende vraag stellen.


04AwbJZ.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Eerste schot voor de boeg.

Bovenaan: Zijm, Trommel, Blinker, Bouchiba, Sier, Nielsen, Koevermans

Midden: Marilia, Almeida Monteiro, Kooiman, Nieuwenburg, Kros, ?, Inia

Onderaan: Marbus, Langerak, Boukhari, Goossen, Winter, Mendes da Silva, van der Meer, ?
 

Batigoal

Well-known member
Zeker! Dan moeten jullie alleen nog de Marokkaanse verdediger op de tweede rij tussen Inia en de onfortuinlijke Victor Kros.
 

Unregistere

Well-known member
Hmm... Een Marokkaanse verdediger, zou het ff niet weten. Toch heb ik het gevoel hem te kennen, maar dan vanuit het amateurvoetbal...
 

Batigoal

Well-known member
Houssin Bezzai is helemaal goed. Vanzelfsprekend mag Unregistere na zijn rits aan goede antwoorden een volgende vraag stellen.
 

Unregistere

Well-known member
Ah ja, Bezzai. Nu je het zegt!

Welke drie spelers ontbreken in deze basisopstelling van Olympique Marseille voor de gewonnen CL-finale van 1993?

Barthez; :confused: (62. Durand) , Desailly, Boli, Eydelie, Di Meco; Pel?, Sauz?e, :confused: ; V?ller (79. Thomas), :confused:
 

Makanaky

Well-known member
Zo, wat een verdedigend blok daar. Die 2 van mij kwamen natuurlijk uit het andere finale seizoen 90/91.
 
Bovenaan