De Voetbalquiz

Makanaky

Well-known member
Liverpool en van Newcastle kan ik me ook niet heugen dat ze lager speelden dan Championship / Second Division.

JMD

Well-known member
Jep.

Arsenal, Spurs, Chelsea, West Ham, Liverpool, EVerton en Man United zijn de enige 7 ploegen die nooit lager dan het 2e niveau gespeeld hebben (even los van de clubs die First Division of Second Division speelden en verdwenen voor er een Third Division was). Van dit zevental is alleen West Ham nooit kampioen geworden.

Aan jou de eer Makanaky.

Makanaky

Well-known member
(y)

Aan het WK deden 22 vader / zoon combinaties mee. De Blinds, Maldini's en Djorkaeffs van deze wereld deden dit op 1 paar na allen voor hetzelfde land.

Welke vader en zoon vormen hierop de uitzondering en kwamen dus als enigen voor verschillende landen uit op het wereldkampioenschap?

erka

Well-known member
Jep.

Arsenal, Spurs, Chelsea, West Ham, Liverpool, EVerton en Man United zijn de enige 7 ploegen die nooit lager dan het 2e niveau gespeeld hebben (even los van de clubs die First Division of Second Division speelden en verdwenen voor er een Third Division was). Van dit zevental is alleen West Ham nooit kampioen geworden.

Aan jou de eer Makanaky.

Even navragen toch. Spurs kwam pas in 1908 in the League system. Daarvoor speelden ze erbuiten. De Second Division bestaat al sinds 1893. En West Ham United pas na WO1, dus nog veel later.

Batigoal

Well-known member
(y)

Aan het WK deden 22 vader / zoon combinaties mee. De Blinds, Maldini's en Djorkaeffs van deze wereld deden dit op 1 paar na allen voor hetzelfde land.

Welke vader en zoon vormen hierop de uitzondering en kwamen dus als enigen voor verschillende landen uit op het wereldkampioenschap?

Ik denk gelijk aan Mazinho en zijn zoon Thiago.

JMD

Well-known member
Even navragen toch. Spurs kwam pas in 1908 in the League system. Daarvoor speelden ze erbuiten. De Second Division bestaat al sinds 1893. En West Ham United pas na WO1, dus nog veel later.
Ik bedoelde idd ook in het League System...

Maar de 'mits' was bedoeld voor clubs die alleen 1st en 2nd division gespeeld hebben en toen verdwenen (failliet ofzo).... Die hebben technisch gesproken natuurlijk ook nooit lager dan de eerste 2 niveaus gespeeld.

Makanaky

Well-known member
Ik denk gelijk aan Mazinho en zijn zoon Thiago.
Mijn vraag was duidelijk van vóór 2018 want jouw antwoord is natuurlijk ook goed.

Ik doelde eigenlijk op de Catalaan Martí Vantolrà die in 1934 Spanje nog vertegenwoordigde maar kort daarop naar Mexico vluchtte vanwege de naderende burgeroorlog. Zijn zoon José speelde 4 duels voor gastland Mexico in 1970.

erka

Well-known member
Ik bedoelde idd ook in het League System...

Maar de 'mits' was bedoeld voor clubs die alleen 1st en 2nd division gespeeld hebben en toen verdwenen (failliet ofzo).... Die hebben technisch gesproken natuurlijk ook nooit lager dan de eerste 2 niveaus gespeeld.

Ah oke dank.

BlauwVinger

Well-known member
Welke twee steden zijn vanaf dag één elk jaar vertegenwoordigd geweest in de Europa Cup 1/2/3, inclusief qualifying rounds?

Bovenaan