De Voetbalquiz

Maasveld

Well-known member
Oliver Neuville is een held natuurlijk. Hij werd in 2008 met Borussia Mönchengladbach kampioen van de 2. Bundesliga. Welke 2 Nederlanders zaten destijds ook in de selectie van Borussia Mönchengladbach?
 

BlauwVinger

Well-known member
Bayern München is hofleverancier van spelers die met hun club zowel de Europa Cup 1 wonnen als het WK voor landen. Dat waren Uli Hoeness, Gerd Müller, Franz Beckenbauer, Paul Breitner, Hans-Georg Schwarzenbeck , Sepp Maier en Jupp Kapellmann.


Real Madrid won de Champions League onder andere in 1998, 2002, 2014 en 2018. Vier van hun spelers zouden in het corresponderende jaar óók wereldkampioen worden met hun land. Wie zijn dat?
 

BlauwVinger

Well-known member
Christian Karembeu (Real Madrid and France 1998 )
Roberto Carlos (Real Madrid and Brazil 2002)
Sami Khedira (Real Madrid and Germany 2014)
Raphaël Varane (Real Madrid and France 2018)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat is de laatste winnaar van de wereldbeker oude stijl (clash tussen winnaars CL en Copa Libertadores)?

Was toen in 2000 het eerste WK voor clubteams? In Zuid-Amerika met Dick Jol als scheids? Dat vond ik toen wel een mooi toernooi itt het huidige.

Als die in 2000 de eerste was, dan gok ik op Real Madrid.
 

JMD

Well-known member
Was toen in 2000 het eerste WK voor clubteams? In Zuid-Amerika met Dick Jol als scheids? Dat vond ik toen wel een mooi toernooi itt het huidige.

Als die in 2000 de eerste was, dan gok ik op Real Madrid.
Dat was idd het eerste WK Clubs, maar dat was toen (ik meen) 2 groepen van 4 met een halve finale en finale... Toen werd wel de wereldbeker oude stijl nog gespeeld. Het volgende WK Clubs was pas jaren later, ik meen in 2005. Vandaar dat ik inzet op Porto, dat het jaar ervoor de CL won...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ah. Het WK voor clubs was er dus nog tegelijk met de Wereldbeker. Wat apart trouwens.

Ik kan me dat toernooi nog goed herinneren met Romario, Juninho en Edmundo bij Vasco.

Waren geen halve finales toen. Alleen finale en 3/4e plek.
 

JMD

Well-known member
Ah. Het WK voor clubs was er dus nog tegelijk met de Wereldbeker. Wat apart trouwens.

Ik kan me dat toernooi nog goed herinneren met Romario, Juninho en Edmundo bij Vasco.

Waren geen halve finales toen. Alleen finale en 3/4e plek.
Die finale was toch 0-0 tussen 2 Braziliaanse ploegen met Jol als scheidsrechter? In mijn herinnering was die finale een draak van een duel.
 
Bovenaan