De UEFA Super league

SanMark.

Well-known member
En dan gaan ze dus, volgens je plannetje, naar VS-model, in divisions spelen? Minimaal 4x per seizoen tegen elkaar en dan ook nog een best-of-seven playoffs? Nee, d??r zitten we op te wachten...

Doe me een lol, ik wil Darmstadt, Bournemouth, Crotone, Angers en Legan?s en dat meen ik.

Best of 7 play offs gaat het nooit worden . Gewoo uit en thuis en heel misschien een derde duel.
 

Ceephax

New member
Lijkt me niet, en ook niet op clubs uit Turkije, Griekenland etc. De enige clubs uit niet top 5 landen waar ze op zitten te wachten zijn misschien Benfica en Porto.

Als je zo'n competitie gaat opzetten moet je eigenlijk naar de inkomsten kijken zonder de TV-gelden, aangezien die niet meer gelden bij zo'n nieuwe competitie. Kan best dat Ajax dan gewoon aanspraak kan maken voor een plekkie als je er net zoals in de VS een stuk of 30 mee wil laten doen. Een club uit Rusland of Turkije is zeker commercieel interessant aangezien daar bijelkaar al ruim 220 miljoen mensen wonen.
 

ALenstra

Well-known member
Elke club met een grote achterban kan in aanmerking komen. Of clubs met een zeer rijke eigenaar.
 

Forza AZ

Well-known member
En ik denk zeker dat er ook plaatst is voor Celtic en Rangers.
Die clubs hebben misschien wel potentie inderdaad, en zouden kunnen aansluiten als ze net zoveel TV-gelden krijgen als de huidige Europese top. Toch denk ik dat als er een Superleague komt, ze als eerste alleen aan de clubs gaan denken die nu al sportief op topniveau zitten. En dat zullen dan voornamelijk clubs uit de top 5 landen zijn + de Portugese topclubs.
Zouden ze wel een Russische club willen toevoegen, welke moeten ze dan kiezen? Want het lijkt me niet dat alle Russen ineens achter Zenit gaan staan als ze nu bijvoorbeeld fan zijn van een Moskouse club. Hetzelfde voor Turkije met de topclubs. En buiten eigen land hebben die clubs ook nauwelijks aanhang (afgezien van mensen die oorspronkelijk daar vandaan komen).
 

Batigoal

Well-known member
Zouden ze wel een Russische club willen toevoegen, welke moeten ze dan kiezen? Want het lijkt me niet dat alle Russen ineens achter Zenit gaan staan als ze nu bijvoorbeeld fan zijn van een Moskouse club.

Waarom zou het hele land achter de afvaardiging moeten staan? Als de club zijn eigen stadion vol weet te krijgen is dat toch al prima? En met de invloed van Gazprom in de voetballerij zou Zenit de afvaardiging van Rusland worden.

Hetzelfde voor Turkije met de topclubs. En buiten eigen land hebben die clubs ook nauwelijks aanhang (afgezien van mensen die oorspronkelijk daar vandaan komen).

Ik geloof dat Galatasaray wereldwijd enorm veel fans heeft vanwege de verspreiding van Turken. Dat levert dus al uit veel landen aandacht op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als men niet teams van verschillende landen zou toelaten, dan wordt zo'n Super League een stuk minder succesvol. Een club als Ajax toelaten zou iig zorgen dat een Nederlandse partij instapt om het uit te zenden tegen een hogere prijs. Als het uitgezonden wordt, dan kijken er ook vanzelf wel mensen naar.
 

SanMark.

Well-known member
Waarom zou het hele land achter de afvaardiging moeten staan? Als de club zijn eigen stadion vol weet te krijgen is dat toch al prima? En met de invloed van Gazprom in de voetballerij zou Zenit de afvaardiging van Rusland worden.



Ik geloof dat Galatasaray wereldwijd enorm veel fans heeft vanwege de verspreiding van Turken. Dat levert dus al uit veel landen aandacht op.

Het zelfde geld voor Benfica.

Wil dit een groot succes worden moet je richting de 30 a 40 landen uit minimaal 12 a 15 landen.
 

Maasveld

Well-known member
In Oekra?ne zou ik eerder voor Dynamo Kiev dan voor Shakhtar gaan.

Wellicht Steaua en Rode Ster nog?
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Oekra?ne zou ik eerder voor Dynamo Kiev dan voor Shakhtar gaan.

Wellicht Steaua en Rode Ster nog?

Lijkt mij ook ja. Eigenlijk hangt het allemaal af hoe commercieel interessant landen zijn. Oekra?ne heeft iig heel veel inwoners, maar of daar veel geld uit valt te halen...
 

Ska P 187

Well-known member
Ik denk dat je makkelijk op veel meer ploegen kan gaan zitten, zeker rond de 60.
De 4 grote sporten tezamen in Amerika bestaan uit iets meer als 120 clubs.
In Europa heb je eigenlijk maar 1 echt grote sport (sommige landen ook nog wel wat basketbal of iets anders) en je zit op het dubbele aantal inwoners. Op basis daarvan zit ik nog aan de krappe kant met 60 clubs.
 
Bovenaan