De Trainerscarrousel

Batigoal

Well-known member
Na Henk Fr?ser hebben ook Ernest Faber en Erwin van de Looi aangegeven aan het eind van het seizoen te vertrekken. Met daarnaast een aantal contracten van hoofdtrainers in de Eredivisie die aflopen kan het weer een behoorlijke stoelendans worden komende zomer.

Fred Rutten heeft juist een nieuwe uitdaging gevonden; Maccabi Haifa in Isra?l, waar Mo Allach technisch directeur is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iemand moet me eens uitleggen wat het nut is van zoiets bekend maken gedurende het seizoen.

Duidelijk en rust in de zin van geen gezeik over wel of niet verlengen bij de media. Daar tegenover staat dat spelers zo?n trainer wel eens extra hard laten vallen.
 

Pascallovic

Well-known member
Faber gooit ook meteen de vuile was op straat, want zelf heeft ie het natuurlijk goed gedaan en FC Groningen had ook vast niet meer van hem verwacht.
 

erka

Well-known member
Nijland denkt de 2e seizoenshelft met een juniorenploeg wel de playoffs te kunnen halen.

Ik geef Faber groot gelijk als hij straks uit zichzelf niet verlengt.

Douze points pour Erka.

Next: fans willen Erwin Koeman maar Nijland komt straks met Jopie Gall aan.
 

Pascallovic

Well-known member
Waarom zou Erwin Koeman er uberhaubt aan beginnen? Die kan hier ook niks mee. Dan zou ik voor het assistent bondscoachschap gaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom zou Erwin Koeman er uberhaubt aan beginnen? Die kan hier ook niks mee. Dan zou ik voor het assistent bondscoachschap gaan.

Die kan idd beter gezellig onder vleugels van Ronald Koeman blijven. Dat bevalt hem volgens mij wel prima.
 

Batigoal

Well-known member
Iemand moet me eens uitleggen wat het nut is van zoiets bekend maken gedurende het seizoen.

Daarnaast natuurlijk voor je eigen carri?re wel handig als je alvast bekendmaakt dat je komende zomer beschikbaar bent. Dan houden clubs daar meer rekening mee.
 

ALenstra

Well-known member
Als van de Looi de beker kan winnen, dan kan Faber dat inprincipe ook. Alleen je hebt mazzel nodig.
Het jaar ervoor won hij de playoffs en haalde europees voetbal met FC Groningen. Hij is echt de succesvolste trainer ooit bij FC Groningen. Ik zie dat niemand anders nadoen. Hun overeenkomst is dat het spel niet om aan te zien was.
 

erka

Well-known member
Het jaar ervoor won hij de playoffs en haalde europees voetbal met FC Groningen. Hij is echt de succesvolste trainer ooit bij FC Groningen. Ik zie dat niemand anders nadoen. Hun overeenkomst is dat het spel niet om aan te zien was.

Spel was niet om aan te gluren. Dat is het eigenlijk al jarenlang niet. De laatste die leuk voetbal speelde was Huistra in zijn eerste jaar (daarna ook niet meer). Van de Looi krijgt van mij vooral de credits voor de playoffs en pieken op het laatst, dat deed hij goed. De beker komt een groot deel door een gunstige loting en heel veel geluk tegen Vitesse. Credits voor Van de Looi voor de finale. Maar op basis van al die andere wedstrijden (waar de rest van Nederland meestal alleen een paar minuutjes samenvatting van meekrijgt) was ik blij dat hij wegging.

Maar het ligt niet alleen aan de trainer, nu Faber. De spelers en diegenen die ze gehaald hebben moeten ook eens goed in de spiegel kijken. Er is iets structureel mis in het technisch beleid. Hoe kan het anders elk jaar steeds slechter wordt gevoetbald, ook en vooral tegen ploegen met lagere begrotingen. Voetbaltechnisch is de FC een van de zwakste ploegen van de Eredivisie. Individuele kwaliteit heeft jarenlang veel verbloemd. Daarnaast ontbreekt het te vaak aan de absolute wil om te willen winnen. Nee, een nieuwe trainer lost dit niet op ben ik bang.
 

Batigoal

Well-known member
Christian Gross, oud-trainer van o.a. FC Basel en VfB Stuttgart, wordt trainer van het Egyptische Zamalek. Lijkt niet echt spannend nieuws, ware het niet dat de Zwitser alweer de 19e trainer van de club in de afgelopen 4 jaar is! Daar kan menig Italiaanse club nog een puntje aan zuigen.
 
Bovenaan