De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Abubakari

Well-known member
Dat ze niet verder gaan met Heitinga was al min of meer duidelijk. Denk trouwens niet dat het Bosz wordt. Is puur gevoel. Doe Knutsen maar, lees ik goeie dingen over.
 

noordooster

Well-known member
Ik had het Heitinga en Ajax wel gegund dat hij langer door kon gaan.
Bovendien een man met Ajax-DNA en dat is erg belangrijk.
Verder vind ik hem ook wel een passende uitstraling hebben.
Het mocht helaas niet zo zijn.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bovendien een man met Ajax-DNA en dat is erg belangrijk.
Dit bedoel ik niet vervelend, maar uit interesse: waarom vind je dat belangrijk? Bij Feyenoord wordt dit ook altijd geroepen, maar ik kan je vertellen dat het me prima bevalt om mensen van buiten de club aan het roer te hebben. Ik heb nu niet het idee dat Slot en Te Kloese minder beseffen waar Feyenoord voor staat dan dat fans van de club Jan de Jong en Mario Been, om er maar twee te noemen, dat deden. Het tegendeel is misschien wel meer waar.

Volgens mij gaat het bij Ajax in de eerste plaats om presteren, prijzen winnen, spelers ontwikkelen en verzorgd voetbal spelen. Ik zou niet weten waarom het Ajaxverleden van Overmars en Heitinga hen per definitie geschikter maakt dan Mislintat en eventueel zo'n Knutsen waar nu over gesproken wordt. Sterker nog, Ten Hag was ook geen Ajaxman, maar het Ajax onder hem zal herinnerd worden als één van de beste periodes uit de geschiedenis van de club.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Grappig. Ik zie net dit interview, nadat ik mijn post al geplaatst had. Mislintat komt goed over hier. Empathisch en respectvol naar Heitinga, maar ook heel duidelijk: niet goed genoeg gepresteerd, met name in topwedstrijden. En even later maakt hij zowat dezelfde opsomming die ik hierboven ook maak als het gaat om het profiel van de nieuwe trainer.

 

Abubakari

Well-known member
Jamel in voor een baan bij Ajax?

Mij maakt dat Ajax dna ook niet uit, kwaliteit is belangrijk, verder niks.
 

Abubakari

Well-known member
Ik had bij Schreuder ook de indruk dat die teveel Feyenoord dna had, dus bij nader inzien, doe toch maar niet.
 

Reinoud

Well-known member
Grappig. Ik zie net dit interview, nadat ik mijn post al geplaatst had. Mislintat komt goed over hier. Empathisch en respectvol naar Heitinga, maar ook heel duidelijk: niet goed genoeg gepresteerd, met name in topwedstrijden. En even later maakt hij zowat dezelfde opsomming die ik hierboven ook maak als het gaat om het profiel van de nieuwe trainer.

Mislintat heeft z'n start niet gemist
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zo werkt dat toch ook niet, je haalt een nieuwe trainer en zegt “dit is je assistent, dat is een clubman, dus succes ermee”.

Nou ja, het is niet geheel ongebruikelijk om één assistent met een club achtergrond te handhaven. John de Wolf zat er bij Feyenoord ook al onder Advocaat. Al kun je het uiteraard beter lekker aan de trainer overlaten.
 

Mario

Well-known member
Heitinga is nu al hoofdcoach geweest, dan is het lastig om de rol als assistent weer op je te nemen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou ja, het is niet geheel ongebruikelijk om één assistent met een club achtergrond te handhaven. John de Wolf zat er bij Feyenoord ook al onder Advocaat. Al kun je het uiteraard beter lekker aan de trainer overlaten.
Dat is toch niet met elkaar te vergelijken? John de Wolf heeft totaal geen ambities als hoofdtrainer in het betaalde voetbal. Is weliswaar hoofdtrainer geweest in het amateurvoetbal, maar vindt inmiddels die rol van assistent bij het eerste van Feyenoord het mooiste wat er is. Heitinga is een startend trainer, die juist wel uitgesproken ambitie heeft om zich te ontwikkelen tot hoofdtrainer. En acht zichzelf ook geschikt om aan te blijven als hoofdtrainer van Ajax. Zou toch een rare dynamiek geven als je hem terug in zijn hok stopt en een andere trainer laat assisteren? Ik kan me niet voorstellen dat een spelersgroep daarbij gebaat zou zijn.
 
Bovenaan