Dit bedoel ik niet vervelend, maar uit interesse: waarom vind je dat belangrijk? Bij Feyenoord wordt dit ook altijd geroepen, maar ik kan je vertellen dat het me prima bevalt om mensen van buiten de club aan het roer te hebben. Ik heb nu niet het idee dat Slot en Te Kloese minder beseffen waar Feyenoord voor staat dan dat fans van de club Jan de Jong en Mario Been, om er maar twee te noemen, dat deden. Het tegendeel is misschien wel meer waar.Bovendien een man met Ajax-DNA en dat is erg belangrijk.
De combinatie van de vraag eerst en de opmerking erna, maakt het een groot compliment. Dus dank.Jamel in voor een baan bij Ajax?
Mij maakt dat Ajax dna ook niet uit, kwaliteit is belangrijk, verder niks.
Mislintat heeft z'n start niet gemistGrappig. Ik zie net dit interview, nadat ik mijn post al geplaatst had. Mislintat komt goed over hier. Empathisch en respectvol naar Heitinga, maar ook heel duidelijk: niet goed genoeg gepresteerd, met name in topwedstrijden. En even later maakt hij zowat dezelfde opsomming die ik hierboven ook maak als het gaat om het profiel van de nieuwe trainer.
Zo werkt dat toch ook niet, je haalt een nieuwe trainer en zegt “dit is je assistent, dat is een clubman, dus succes ermee”.Johnny word ook geen assistent. Zo ga je wel met een clubman om zeg.
De functies die Ajax te bieden heeft zijn niet de functies die Heitinga ambieert. Terug naar jong is daarnaast natuurlijk onzin.Er is vast wel een andere functie binnen de club. Terug naar Jong Ajax wellicht?
Zo werkt dat toch ook niet, je haalt een nieuwe trainer en zegt “dit is je assistent, dat is een clubman, dus succes ermee”.
Dat is toch niet met elkaar te vergelijken? John de Wolf heeft totaal geen ambities als hoofdtrainer in het betaalde voetbal. Is weliswaar hoofdtrainer geweest in het amateurvoetbal, maar vindt inmiddels die rol van assistent bij het eerste van Feyenoord het mooiste wat er is. Heitinga is een startend trainer, die juist wel uitgesproken ambitie heeft om zich te ontwikkelen tot hoofdtrainer. En acht zichzelf ook geschikt om aan te blijven als hoofdtrainer van Ajax. Zou toch een rare dynamiek geven als je hem terug in zijn hok stopt en een andere trainer laat assisteren? Ik kan me niet voorstellen dat een spelersgroep daarbij gebaat zou zijn.Nou ja, het is niet geheel ongebruikelijk om één assistent met een club achtergrond te handhaven. John de Wolf zat er bij Feyenoord ook al onder Advocaat. Al kun je het uiteraard beter lekker aan de trainer overlaten.
Allen is Rutten geen beginnend coach.Zoals Fred Rutten al eerder hoofdcoach is geweest.
PSVOkee, einde verhaal dus voor Johnny. Welke clubs zoeken nog een trainer?