De Trainer van PSV

Atreides

Well-known member
Nou Mark maakt op mij een gedegen, zeer gedreven indruk. Verrassender is dat hij voor mij - als niet PSV-volger - echt veel aanleg lijkt te hebben voor het trainersvak. Kon wel eens de betere zo niet de beste trainer van de oud-topvoetballers van zijn generatie worden. Hoe bevalt hij de PSV-ers?
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Hmm, ik vind het dan weer weinig verrassend dat hij veel aanleg heeft voor het trainersvak. Dat kon je zijn gehele carri?re eigenlijk al zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Net zoals het niet heel erg verrassend is dat Van Bronckhorst dat niet heeft.
 

Abubakari

Well-known member
Over tien jaar denk je kwijlend terug aan de Gio periode, w?t een prijzen, zelfs kampioen geworden!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mark van Bommel - Trainer van PSV

Mark van Bommel - Trainer van PSV

Over tien jaar denk je kwijlend terug aan de Gio periode, w?t een prijzen, zelfs kampioen geworden!

Qua prijzen is het idd genieten. Hij heeft 2,5 keer zoveel prijzen gepakt dan de overige trainers van Feyenoord bij elkaar deze eeuw. Op de tribune val ik echter regelmatig half in slaap. Misschien gewoon seizoenkaart opzeggen en de club voortaan slechts via teletekst volgen.
 

Abubakari

Well-known member
Normaal spelen ze ook meestal kut maar winnen ze ook nog eens geen prijzen, ik zou mijn zegeningen tellen als Feyenoorder.
 

Atreides

Well-known member
Hmm, ik vind het dan weer weinig verrassend dat hij veel aanleg heeft voor het trainersvak. Dat kon je zijn gehele carri?re eigenlijk al zien.

Ja, maar zet dat eens af tegen een tactisch uitstekende speler als Cocu die jarenlang aanvoerder is geweest bij Barca (of Blind bij Ajax). Daar verwacht je ook het nodige van. Dan maakt van Bommel in zijn begin dagen gewoon (op mij) veel meer indruk.

vandaar het woordje 'echt' erbij.
 

Janssen

Well-known member
Was op zijn 16e al de leider van Fortuna en vervolgens bij alle volgende clubs ook, behalve dat jaartje Barcelona.
 

Pascallovic

Well-known member
Hmm, ik vind het dan weer weinig verrassend dat hij veel aanleg heeft voor het trainersvak. Dat kon je zijn gehele carri?re eigenlijk al zien.

Ik ben ook niet heel verrast dat van Bommel als trainer een meer dan degelijke indruk zou maken. Het is afwachten hoe hij zich gaat ontwikkelen als er druk op komt, maar zijn voorkomen nu had ik op zich wel verwacht.
 

gevegt

Well-known member
Bommel heeft alles om een hele goede coach te worden. Net als een jeugdspeler zal hij wel eerst de regenslagen die hij gaat tegenkomen moeten overwinnen. Lukt hem dat, dan ligt de trainerswereld voor hem open.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat wel, maar een voetballer als hij moet op 10. De rest komt dan wel.
 

Mario

Well-known member
Bommel heeft alles om een hele goede coach te worden. Net als een jeugdspeler zal hij wel eerst de regenslagen die hij gaat tegenkomen moeten overwinnen. Lukt hem dat, dan ligt de trainerswereld voor hem open.

Gewoon even een paraplu opsteken :duim:
 

JMD

Well-known member
Ik las van de week ergens dat Bommel dus al als jeugdspeler trainerscursussen heeft gevolgd en behaald. Je kon idd al zien als speler dat hij coach zou worden, maar hijzelf had dat dus nog eerder door. (en toen was de link met Van Marwijk er ook nog niet, dus dat heeft hem niet be?nvloed)

Maar om de vraag van Atreides te antwoorden: hij bevalt me goed. Minder slaapverwekkend spel. Nog steeds wel periodes dat het helemaal zoek is (PEC, BATE en Fortuna uit), maar dat is al jaren zo bij PSV (en misschien wel het NL voetbal).
Het meest onverwachte vind ik misschien nog wel de rust die hij aan de zijlijn uitstraalt. Cocu was als trainer net zo rustig als speler. Maar Bommel is als coach echt stukken rustiger (en ook in de media naar journalisten toe) dan als speler. Het zeuren naar de 4e man (echt al vanaf minuut 1) kan nog wel eens tegen hem gaan werken, dat moet echt minder.
Er zal echt nog wel een dip komen, maar vooralsnog zeer content. (al staat er natuurlijk ook wel een flinke selectie, i.m.o. kwalitatief beter dan eender welk Cocu-jaar (op misschien 2014-2015 na))
 

Atreides

Well-known member
@ gevegt en JMD. Dank voor de antwoorden.

We zijn inmiddels weer wat verder en de duels tegen Barca (PSV deed echt goed mee), terwijl Ajax werd overklast, scheppen toch een bepaald beeld. De meer aanvallende keuzes en de nadrukkelijke focus op het ook doorschuiven van eigen jeugd zijn twee grote verdiensten van Mark. Het lijkt erop dat van Bommel voor Nederland nu al een toptrainer genoemd mag worden. Het zou me niks verbazen als hij over een paar jaar stappen mag maken in Munchen en daar de cup met de grote oren naar binnen haalt.

Ben wel heel benieuwd wat Mark van zichzelf heeft en wat van zijn schoonpapa is. Wel heeft het er alle schijn van dat Mark het veel en veel verder gaat schoppen dan van Marwijk terwijl die natuurlijk ook een hele mooie carri?re als trainer heeft gehad.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
@ gevegt en JMD. Dank voor de antwoorden.

We zijn inmiddels weer wat verder en de duels tegen Barca (PSV deed echt goed mee), terwijl Ajax werd overklast, scheppen toch een bepaald beeld. De meer aanvallende keuzes en de nadrukkelijke focus op het ook doorschuiven van eigen jeugd zijn twee grote verdiensten van Mark. Het lijkt erop dat van Bommel voor Nederland nu al een toptrainer genoemd mag worden. Het zou me niks verbazen als hij over een paar jaar stappen mag maken in Munchen en daar de cup met de grote oren naar binnen haalt.

Ben wel heel benieuwd wat Mark van zichzelf heeft en wat van zijn schoonpapa is. Wel heeft het er alle schijn van dat Mark het veel en veel verder gaat schoppen dan van Marwijk terwijl die natuurlijk ook een hele mooie carri?re als trainer heeft gehad.
Ben jij dat Ronald Waterreus?
 
Bovenaan