Ik las van de week ergens dat Bommel dus al als jeugdspeler trainerscursussen heeft gevolgd en behaald. Je kon idd al zien als speler dat hij coach zou worden, maar hijzelf had dat dus nog eerder door. (en toen was de link met Van Marwijk er ook nog niet, dus dat heeft hem niet be?nvloed)
Maar om de vraag van Atreides te antwoorden: hij bevalt me goed. Minder slaapverwekkend spel. Nog steeds wel periodes dat het helemaal zoek is (PEC, BATE en Fortuna uit), maar dat is al jaren zo bij PSV (en misschien wel het NL voetbal).
Het meest onverwachte vind ik misschien nog wel de rust die hij aan de zijlijn uitstraalt. Cocu was als trainer net zo rustig als speler. Maar Bommel is als coach echt stukken rustiger (en ook in de media naar journalisten toe) dan als speler. Het zeuren naar de 4e man (echt al vanaf minuut 1) kan nog wel eens tegen hem gaan werken, dat moet echt minder.
Er zal echt nog wel een dip komen, maar vooralsnog zeer content. (al staat er natuurlijk ook wel een flinke selectie, i.m.o. kwalitatief beter dan eender welk Cocu-jaar (op misschien 2014-2015 na))